• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (marsbebis)

Bim idag och ingen mens i sikte, dom brun-röda flytningarna är ocksa nästan borta. Lite kaotisk morgon gjorde att jag glömde testa i morgonkisset men en timme senare var jag kissnödig igen sa jag chansade. Tidigare tester har ju visat ett svagt svagt streck som jag bara kunnat se i motljus. Idag fick jag forfarande väldigt svagt streck men jag kunde se det i det kanske daliga ljuset i badrummet. Vagar jag hoppas? Nu kämpar jag med att halla mig fran att ga pa toaletten igen, kissade senast vid 8.30 och vill försöka klara till 12. Jag är nervös sa blir ju inte mindre kissnödig för det. 

Brösten ömmar men annars känner jag inget.

• copycat

Okej jag fick upp den, plötsligt under uppbrytandet stod det gravid istället haha. Men det gills ju såklart inte, var bara lite kul. Fanns två remsor där inne. En med två streck och en med ett streck. Hur har det sett ut när du har brutit upp?!

copycat skrev 2016-07-08 10:25:29 följande:

haha hur fan gör man?! inbrottssäkert ju :P

• copycat
    copycat skrev 2016-07-08 11:26:42 följande:

Okej jag fick upp den, plötsligt under uppbrytandet stod det gravid istället haha. Men det gills ju såklart inte, var bara lite kul. Fanns två remsor där inne. En med två streck och en med ett streck. Hur har det sett ut när du har brutit upp?!

Mäh. En med ett streck och en med två streck, ska det ju stå. Som bilden såklart :)
  • copycat

nähä läste mitt eget inlägg för snabbt, hade ju skrev "en med två streck och en med ett streck" pust. att man inte kan radera inlägg här...

• copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-08 11:12:39 följande:
    Jaha just det ett äl-test. Kollade visst inte så noga. Ja äl test kan indikera grav men är ju väldigt lurigt att tolka.
    skulle citera dig tidigare för att visa det uppbrutna testet men råkade citera mig själv och nu kan jag inte radera det. Men du får gärna titta på bilden jag lagt upp och förklara hur det sett ut för dig när du varit gravid :)
  • Skyrocket

Utan att alls veta så är min tanke att det kanske ska vara ett positivt test för v 1-2 och två för vecka 2-3 och att stickorna mäter olika halt av hcg.. och på så sätt vet testet hur långt gången man är.. men jag kan ha helt fel, hehe.
  • Skyrocket
    FyrAAAA skrev 2016-07-08 11:08:13 följande:

Hehe

Tänkte på det när jag läste bruksanvisningen på cb också "är du osäker på ditt resultat så testa igen om 3 dagar" ???? (Snarare 3 timmar)

Haha ja. Att de inte förstått det
  • Anonym (EL)

Hade BIM idag eller igår. Ingen mens. Men idag fick jag som lite ljust ljust ljust brunt på pappret. Det va liksom i flytningen. Fick hålla upp pappret mot lampan för att se det, haha. Så antingen kommer mensen eller så gör den det inte. Ska testa ikväll tänkte jag. Jag tror dock inte jag är gravid.

• Bäbiiiis

Det starka strecket är kontrollstreck. Det "ensamma strecket" på övre remsan syns när man är i 1-2 veckor. När det strecket är lika starkt som kontrollstrecket och det andra strecket på nedre remsan är svagt men synligt är man i 2-3 veckor. Om alla streck är starka är man i 3+.

Väldigt svaga streck verkar inte cb registrera alls.

Jag har hittat en instruktion som är för suddig för att läsa men man ser ju bilderna. Sedan hittade jag några exempel på hur andra fått. Jag har själv inte sparat några bilder.

Svar på tråden Bim Juli 2016