• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Erla
    copycat skrev 2016-07-21 09:03:51 följande:

Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

Nej vad hemskt! Jag har haft både tidigt och sent mf. Blödde enormt mycket vid båda, men det första hade jag lätta blödningar från v.7 ungefär. Fick höra av bm att det är extremt vanligt att blöda tidigt i graviditeten och det man ska hålla koll på är symptomen, färgen på blodet och smärtor. För mig försvann symptomen efter första blödningen. Blödde färskt klarrött blod då och då, inte mycket alls till en början. Mörkt blod innebär större chans att bebisen är ok jämfört med klarrött. Anledningen till att de avfärdade mig i början va för att jag inte hade några som helst smärtor. Andra mf var dock värre för där hade jag sjukt ont.

Du har redan fått lite tips. Ta det lugnt och ta nytt test när blödningen avtar.
  • copycat

Tack allihopa <3
    Jag har haft som helt vanlig mens/molvärk som kommer och går. Precis som jag hade när jag var gravid med dottern utan konstigheter. I skrivande stund har jag inget ont. Blodet är mörkrött utan klumpar. Känner mig dock så mycket smalare idag. Enda symptom jag haft, och även hade med dottern (dröjde med ömma bröst för mig) är svullen mage. Idag vaknade jag upp verkligen helt platt. Som sagt, kan bara vänta till jag kommer hem på lördag. Typiskt att det händer på Rhodos, eftersom man inte ska ha tampong kan jag inte direkt svalka mig i poolen, så nu hänger jag i skuggan ist. Tur jag har min 2,5åring (+sambo) med, innebär att jag inte kan gräva ner mig totalt.

• lillagumman85
    Kynisen skrev 2016-07-21 10:05:30 följande:

Kram <3 men att symptomen försvunnit behöver inte betyda något alls, när jag hade mest symptom va jag inte gravid. Jag håller tummarna för dig!! Så ni får något att fira i Göteborg! Vi ska oxå till Göteborg fast på mån-tor! Håller tummarna stenhårt!!!!!!

Min molvärk har lite smått kommit tillbaka idag. Ingen mens än! Får se om jag testar ikväll eller om jag väntar till imorgon. har nu även känt av mer av trötthet och varit sjukt hungrig så jag nästan varit illamående.

Hoppas!
  • Rosenblad

Äl +4 idag, haft små stick flera dagar och igår kväll gjorde det lite ont och även lite imorse. Både jag och mannen har en bra "känsla" denna månaden. Har varit me avslappnat sex, fått till det fyra gånger och tre av dem under äl. Så det känns som vi gjort det vi kunnat faktiskt. Vist hade jag helst velat att vi hade sex varannan dag i typ två veckor men de vill inte mannen. Då blir det för schema lagt och han får prestationsångest. Men det känns ändå rätt bra nu och jag ber till Gud att det har tagit sig! 10e försöket med vårat första barn och tårarna rinner lite då och då när man tänker på hur mycket vi vill. Hade de tagit sig nu hade bf varit i början på April, hade ju varit helt underbart! :')

• Kynisen
    lillagumman85 skrev 2016-07-21 12:51:00 följande:

Min molvärk har lite smått kommit tillbaka idag. Ingen mens än! Får se om jag testar ikväll eller om jag väntar till imorgon. har nu även känt av mer av trötthet och varit sjukt hungrig så jag nästan varit illamående.

Hoppas!

Ja hoppas hoppas!!! :)
  • FlikkanM
    Guffy78 skrev 2016-07-21 09:49:28 följande:

Tyvärr ökar det inte som den ska. Fortfarande på samma styrka i tester idag. Tempen dock än så länge uppe över 37 . Men nu har det gått 4 dagar sedan första svaga plus så borde få stark idag:( Inga större förhoppningar har jag.

Idag är det 8 dagar sen jag plussa svagt, testerna har ökat men långsamt. Idag fick jag ett riktigt bra starkt test och tog ett digitalt idag med som visade 2-3 v gravid bara för att få det svart på vitt.

Men testdagarna nr 2-6 så skiljde det sig knappt nått på testerna, kollade varje eller varannandag typ. Så det kommer nog :)
  • lillagumman85

Skit också! Mannen säger att mina tester ej har kommit i brevlådan idag. Hmm... jag som hade ställt mig in på test ikväll. Nu blir det ju inte fören tidigast imorgon kväll efter jobbet. Sugen på att sticka till affären å handla att iaf. *kluven*

• Mammaresan
    lillagumman85 skrev 2016-07-21 16:30:52 följande:

Skit också! Mannen säger att mina tester ej har kommit i brevlådan idag. Hmm... jag som hade ställt mig in på test ikväll. Nu blir det ju inte fören tidigast imorgon kväll efter jobbet. Sugen på att sticka till affären å handla att iaf. *kluven*

Jag hade nog köpt ett i alla fall. Vart ifrån har du beställt?
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • lillagumman85
    Mammaresan skrev 2016-07-21 16:41:52 följande:

Jag hade nog köpt ett i alla fall. Vart ifrån har du beställt?

Beställde från testlagret.

Fick mail igår kväll att paketet skickades. :-/
  • Kynisen
    lillagumman85 skrev 2016-07-21 16:30:52 följande:

På Apoteket finns predictor erly bra test!
Svar på tråden Bim Juli 2016