• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • emzerus
    Rosenblad skrev 2016-07-22 07:45:04 följande:
    Jag hoppas det är din tur nu med tanke på hur länge du har fått vänta, jag har försökt i 10 månader och jag tycker det är lång tid..Månader är långa och längre blir de när man hela tiden väntar och väntar.. Har du inte funderar på att kolla upp så det inte är något problem? Med tanke på missfallen. Jag funderar själv på att snart kolla. Men har faktiskt också en bra känsla för denna månad :)
    Tack! Hoppas att det är din tur snart också :) 

Vi har sökt hjälp, efter vårt 3e missfall men hittar inge fel på varken mig eller min sambo. I augusti har vi nu fått en tid till fertilitetskliniken för ytterligare utredning. Men om inget visar sig vara fel så får vi tex inte hjälp via ivf först vi har försökt 2 år utan graviditet/missfall....så känns lite hopplöst. 

men jag hoppas att det bara går nu ändå! Längtan är nå enorm efter en liten <3
  • emzerus
    Erla skrev 2016-07-22 08:27:57 följande:
    Jag ser! Hoppas på fin ökning nu då :D håller tummarna!
    Tack <3
  • emzerus
    happylife skrev 2016-07-22 09:31:47 följande:
    Håller tummarna! Tagit nåt nytt idag? <3
    Tog ett av annat märke men negativt... men av nån anledning så brukar jag få starkare test på em/kvällen o inte på morgonurin så tar ett test om ett par timmar så får vi se. Hoppas så! 
  • Guffy78
    FlikkanM skrev 2016-07-21 16:22:11 följande:

Idag är det 8 dagar sen jag plussa svagt, testerna har ökat men långsamt. Idag fick jag ett riktigt bra starkt test och tog ett digitalt idag med som visade 2-3 v gravid bara för att få det svart på vitt.

Men testdagarna nr 2-6 så skiljde det sig knappt nått på testerna, kollade varje eller varannandag typ. Så det kommer nog :)

Tack för pepp!

Det som förvirrar mig är att ibland symptom är som bortblåsta som igår hela dagen. Men till kvällen drog igång ordentlig molvärk så jag kunde inte sitta eller stå. Imorse vaknade jag och gjorde test från graviditetskollen . Alla dagar innan jag gjorde tester från Lloyds apotek som mäter från 10 Uml medan graviditetskollens stickor ( mäter från 25 mUl ) var helt blanka men imorse fick jag svag men synlig streck på dom! Det är verkligen upp och ner med molvärken. För första gången jag är osäker vart nånstans jag är mellan ÄL och Bim . ÄL+13 enligt FF och om den är rätt så har jag goda chanser nu. Peppar peppar..
  • Guffy78
    emzerus skrev 2016-07-22 10:10:14 följande:

Tog ett av annat märke men negativt... men av nån anledning så brukar jag få starkare test på em/kvällen o inte på morgonurin så tar ett test om ett par timmar så får vi se. Hoppas så! 

Du , vi sitter i samma sits igen:) positiv på Lloyds och negativt eller svagt positivt på andra test:) Lloyds alltid blir starkare med varje timme som går, men finns det ett streck där då är du gravid! Jag har gjort dom när jag inte var gravid och de var blanka. Nu är jag på 5-E dag sedan jag testade svagt positivt på Lloyds så det tar ett tag för ökning. Vi kan leka med tanke om hcg fördubblas i vårt fall var 3 E dag så första dag testen kan visa svagt när man har 3-4 mlU i urin då om 3 dagar det är 6-8 och fortfarande svagt och om ytterligare 3 dagar det är 12-16 vilket är fortfarande för svagt för de tester som mäter från 25 . Så i detta fall skulle det ta 9 -12 dagar för att visa på vanlig test. Vi får se om den teori stämmer:)
  • Guffy78
    FlikkanM skrev 2016-07-21 16:22:11 följande:

Idag är det 8 dagar sen jag plussa svagt, testerna har ökat men långsamt. Idag fick jag ett riktigt bra starkt test och tog ett digitalt idag med som visade 2-3 v gravid bara för att få det svart på vitt.

Men testdagarna nr 2-6 så skiljde det sig knappt nått på testerna, kollade varje eller varannandag typ. Så det kommer nog :)

Glömde skriva GRATTIS! Vilken lycka med liten bebbbe i magen
  • Loncelot

Bim söndag/måndag gjorde ett nytt test igår självklart negativt, har haft molvärk i vänstra sidan o ömmar till när ja gör saker, jättekonstigt, har mer eller mindre hållt i sig sen ägglossningen, (självklart inte ett festande ägg de första 3-4dgr) borde väl visats igår kan ja tycka men samtidigt läste ja nånstans att det är ägget som avgör hur snabbt det visar sig på graviditetstest och inte individen i sig..

• Dalkullan92
    Loncelot skrev 2016-07-22 10:29:06 följande:

Bim söndag/måndag gjorde ett nytt test igår självklart negativt, har haft molvärk i vänstra sidan o ömmar till när ja gör saker, jättekonstigt, har mer eller mindre hållt i sig sen ägglossningen, (självklart inte ett festande ägg de första 3-4dgr) borde väl visats igår kan ja tycka men samtidigt läste ja nånstans att det är ägget som avgör hur snabbt det visar sig på graviditetstest och inte individen i sig..

Samma här. testade i dag bim-2 negativt. Men känner inte så mycke heller. Haft ondare i brösten dom andra försöken när de inte tagit sig. Så jag vet inte :) de visar sig på söndag om mensen kommer eller inte :)
  • Dalkullan92
    Loncelot skrev 2016-07-22 10:29:06 följande:

Samma här. testade i dag bim-2 negativt. Men känner inte så mycke heller. Haft ondare i brösten dom andra försöken när de inte tagit sig. Så jag vet inte :) de visar sig på söndag om mensen kommer eller inte :)
  • Jeahla

[quote=76818536][quote-nick]ensamärstark skrev 2016-07-22 07:39:30 följande:[/quote-nick]Då är vi gansk lika med, vad kul. Har du några känningar?[/

:)

Nä känner mig inte ett dugg gravid :(

Äter lite mer än vanligt kanske och brösten är lite tyngre och ömma men det brukar de vara innan mens. Men snart är den äntligen den långa väntan över och man vet med säkerhet om det tog sig eller inte.

Svar på tråden Bim Juli 2016