• Gert

Nu blir det Swexit!

Nu när England har röstat om sin självständighet är det hög tid att Sverige gör detsamma. 

Grattis Brexit! 

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu blir det Swexit!
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-30 15:15:38 följande:
    Låter mer som att du röstade på KPMLR med tanke på de åsikter du för fram här. Själv är jag inte politiskt engagerad alls, men jag förordar demokrati. De som framför åsikter likt de du framför (bla att alla som är för en reglerad invandring är nazister) brukar man vanligen hitta långt ut på vänsterkanten.
    Ja, det är mycket som "låter" upp i ditt huvud, men nu håller vi oss till fakta. Om du anklagar någon som röstat på moderaterna att vara vänsterextremist så säger ju det att du befinner dig så långt ut på högerkanten att det är risk för att trilla av.

Om du låter bli att uttala dig om andra människors partipolitiska sympatier baserat på vilket håll din fjärt vänder i vinden kanske du inte framstå som löjlig lika ofta.

Jag är för en reglerad invandring. Jag vill inte ändra på det
  • Gabbe75
    nihka skrev 2017-01-30 17:59:58 följande:
    Ja, det är mycket som "låter" upp i ditt huvud, men nu håller vi oss till fakta. Om du anklagar någon som röstat på moderaterna att vara vänsterextremist så säger ju det att du befinner dig så långt ut på högerkanten att det är risk för att trilla av.

Om du låter bli att uttala dig om andra människors partipolitiska sympatier baserat på vilket håll din fjärt vänder i vinden kanske du inte framstå som löjlig lika ofta.

Jag är för en reglerad invandring. Jag vill inte ändra på det
    Wow, vilken logik. Moderaterna skulle nog gärna se dig som medlem, eller också inte....

De behöver nog fler medlemmar som hyllar Mao och Lenin. Ev avvikande åsikter inom de egna leden kan du lätt avfärda som representanter från "skrikhögern". Var har ni hittat det begreppet förresten? Något ni odlat här tillsammans här på Familjeliv? Skrattande
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-30 18:53:04 följande:
    Wow, vilken logik. Moderaterna skulle nog gärna se dig som medlem, eller också inte....

De behöver nog fler medlemmar som hyllar Mao och Lenin. Ev avvikande åsikter inom de egna leden kan du lätt avfärda som representanter från "skrikhögern". Var har ni hittat det begreppet förresten? Något ni odlat här tillsammans här på Familjeliv? Skrattande
    Var det något mer du ville diskutera bortsett från att jag i förra riksdagsvalet röstade på vänsterextremistiska Moderaterna och att jag är för en fortsatt reglerad invandring såsom vi alltid haft.

Sedan får du ställa frågor till rätt person. Du kan ju inte bara välja en random person och be dem förklara varför någon kallat dig något. Skärpning!
  • Gabbe75
    nihka skrev 2017-01-30 19:10:55 följande:
    Var det något mer du ville diskutera bortsett från att jag i förra riksdagsvalet röstade på vänsterextremistiska Moderaterna och att jag är för en fortsatt reglerad invandring såsom vi alltid haft.

Sedan får du ställa frågor till rätt person. Du kan ju inte bara välja en random person och be dem förklara varför någon kallat dig något. Skärpning!
    Nej, det blir bra så. Efter valet 2018 är en koalition mellan moderaterna och sverigedemokraterna ett tänkbart alternativ. Då vet vi att de har i alla fall ditt stöd. Skrattande
  • Ulltand
    nihka skrev 2017-01-30 11:08:52 följande:
    Bara 3 av 10 vill ha en folkomröstning av EU. Men 7 av 10 sverigedemokrater vill ha en folkomröstning så då måste det ju gälla alla...
    53% av läsarna till den här tråden tycker Sverige skall lämna EU. Till skillnad mot 1000 slumpvalda där flertalet inte vet vem Junker är och med ett genomsnitts IQ på 100.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-30 20:47:41 följande:
    Nej, det blir bra så. Efter valet 2018 är en koalition mellan moderaterna och sverigedemokraterna ett tänkbart alternativ. Då vet vi att de har i alla fall ditt stöd. Skrattande
    Nope. Absolut otänkbart för mig att stödja ett parti som samarbetar med ett rasistiskt parti som SD. Jag rör mig som så många andra vidare nu.
  • nihka
    Ulltand skrev 2017-01-30 20:59:47 följande:
    53% av läsarna till den här tråden tycker Sverige skall lämna EU. Till skillnad mot 1000 slumpvalda där flertalet inte vet vem Junker är och med ett genomsnitts IQ på 100.
    FL. Ja, då måste det vara så att de flesta vill att Sverige ska lämna EU.

Well spotted Sherlock!
  • Gabbe75
    nihka skrev 2017-01-30 21:16:14 följande:
    Nope. Absolut otänkbart för mig att stödja ett parti som samarbetar med ett rasistiskt parti som SD. Jag rör mig som så många andra vidare nu.
    Var inte så högtravande nu. Folk med dina värderingar röstar inte på M.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-30 22:57:06 följande:
    Var inte så högtravande nu. Folk med dina värderingar röstar inte på M.
    Jobbigt när verkligheten krockar med din inskränkta världsbild?

Min förra röst gick till Moderatern men det är absolut otänkbart för mig att stödja ett parti som samarbetar med ett rasistiskt parti som SD - något jag har varit väldigt tydlig med. Därför rör mig som så många andra vidare nu.
  • Världsmedborgare
    Ulltand skrev 2017-01-30 20:59:47 följande:
    Du, om du hänvisar till röstningar här på FL, då får du svårt att behålla din trovärdighet, det har hittills aldrig hänt att dom visat på nån större tillförlitlighet.
    Hade det varit som folk röstat på FL, ja då hade SD ensamt styrt Sverige i majoritet, det borde räcka för dig att inse, att fortsättningsvis lämna FL-röstningar utan kommentar. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Nu blir det Swexit!