• Gert

Nu blir det Swexit!

Nu när England har röstat om sin självständighet är det hög tid att Sverige gör detsamma. 

Grattis Brexit! 

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu blir det Swexit!
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2017-01-31 15:58:29 följande:
    Inte direkt någon nyhet att Aftonbladet anser att SD är extrema. Det är ju vänsterns propagandaorgan.
    Inte bara Aftonbladet Jag tror exempelvis att de flesta svenska dagstidningar har kritiserat SD för kopplingar till Vladimir Putin
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-31 10:46:48 följande:
    Men att rösta på tex S eller MP som för samtal med V som har ett ännu hemskare förflutet än SD är ett alternativ?
    Jag talar aldrig om vad jag röstar på, men det kommer inte att bli Moderaterna igen. Som sagt är det helt otänkbart för mig att stödja ett parti som samarbetar med ett rasistiskt parti som SD. Verkligen helt otänkbart!
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2017-01-31 11:45:31 följande:
    Fast SD har inte bara ett hemskt förflutet, dom fortsättar att ta in nazister och umgås med allehanda högerextrema partier över hela Världen, och försöker inte ens att skapa ett förflutet.
    Precis. Det handlar om nutid och att det är delvis är samma folk kvar i partiet som under deras mer öppet nazistiska tid.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-31 13:19:29 följande:
    Kallar du Sverigedemokraterna och Moderaterna för högerextrema partier säger det mer om dig än om SD.

När en majoritet står för en viss uppfattning är det knappast att betrakta som extremt. Tycker du att den uppfattningen är extrem är det du som är avvikande och extrem.
    Jodå. Hitler hade ett enormt stöd och det är väldigt extremt att gasa ihjäl män, kvinnor och barn. För att ta ett övertydligt exempel. Men du kanske hör till falangen förintelseförnekare?
  • Gabbe75
    nihka skrev 2017-01-31 22:44:23 följande:
    Jodå. Hitler hade ett enormt stöd och det är väldigt extremt att gasa ihjäl män, kvinnor och barn. För att ta ett övertydligt exempel. Men du kanske hör till falangen förintelseförnekare?
    Vad har Hitler med saken att göra? Stalin deporterade för övrigt folk till arbetsläger och mördade fler personer än vad Hitler gjorde. Stalin beordrade massavrättningar på polska medborgare under andra världskriget.
  • Gabbe75

Här hedrar för övrigt Putin offren för Katynmassakern. Skulle ni kunna tänka er en kommunistisk ledare göra samma sak? Nej, enligt dem har det väl aldrig hänt.

• nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-31 23:00:15 följande:
    Vad har Hitler med saken att göra?
    Har du grava problem med att hålla ordning på vad du har sagt? Du påstod att "När en majoritet står för en viss uppfattning är det knappast att betrakta som extremt. Tycker du att den uppfattningen är extrem är det du som är avvikande och extrem." Jag säger att Hitler hade majoritetsstöd och var minst sagt extrem.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2017-01-31 23:04:56 följande:

Här hedrar för övrigt Putin offren för Katynmassakern. Skulle ni kunna tänka er en kommunistisk ledare göra samma sak? Nej, enligt dem har det väl aldrig hänt.

Självklart ska man kritisera kommunismen för alla fasansfulla folkmord men det finns väl idag inte så många kommunistiska ledare kvar i livet som kan hedra offren?

Har du sett representanter från någon av Europas nazistiska organisationer hedra de miljontals människor som mördades i nazismens namn under andra världskriget? Har sverigedemokraterna gjort avbön från sin nazistiska bakgrund?

Sedan tycker jag att det är ganska magstarkt att du hyllar Vladimir Putin som ligger bakom ett antal politiska mord och som inte drar sig från att kränka folkrätten..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    nihka skrev 2017-02-01 00:06:48 följande:
     Jag säger att Hitler hade majoritetsstöd och var minst sagt extrem.
    Hitler hade inte majoritetsstöd.
  • KarlssonsKalle
    nihka skrev 2017-01-31 22:38:51 följande:
    Jag talar aldrig om vad jag röstar på, men det kommer inte att bli Moderaterna igen. Som sagt är det helt otänkbart för mig att stödja ett parti som samarbetar med ett rasistiskt parti som SD. Verkligen helt otänkbart!
    Då återstår ju bara L, C och KD för dej att rösta på....
Svar på tråden Nu blir det Swexit!