• Deni81

Jag har hållit på i 16 försök och det tar sig inte. Det finns inga fel på oss, förutom att jag är gammal (35). Annars ser allt bra ut. Så visst kan det ta tid ändå! Men jag ger inte upp, inte riktigt än. Även om besvikelsen alltid kommer varje mens så fortsätter man av någon konstig anledning

Håller tummarna för alla!! Jag är runt ÄL nu, vet inte om den varit ens... Kanske, kanske inte. Tror att det blir enklare desto mindre man tänker på det, haha! Och att man har ett ungefärligt hum om när ÄL är.

• Deni81

35 och försöker få 4:e barnet! Oj, jag är 35 och försöker få första barnet. Ingen mer som är i min sits? Snacka om ångest när alla hunnit få barn och man precis har kommit på tanken att vilja ha barn :-/

• Deni81
    Smlan skrev 2016-07-25 20:05:09 följande:

Jag är hyfsat nära dig, 33 år och försöker med första barnet. Bor i Stockholm så här är det väl hyfsat vanligt att inte ha barn kring denna ålder men de flesta i min umgängeskrets har faktiskt barn. Jag träffade inte rätt karl förrän jag var 30 så vad gör man... Jag har en extrem barnlängtan nu.

Ja det var nära Ja storstäderna har en ganska hög medelålder. I min stad är den inte så hög men har ändå vänner i min egen ålder som inte har barn heller så helt ovanligt är det inte. Syrran började när hon var 21, haha! Då var jag INTE mogen för barn.

Har också en extrem barnlängtan. Har ni försökt länge?
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-07-25 22:16:22 följande:

Vi är inne på försök nummer fyra. Startade alltså i april. Naiv som jag är hade jag trott att det skulle funka på en gång. Men efter att ha börjat hänga här så förstår man att det kan ta ett tag och att det är helt normalt. Jag har haft barnlängtan i några år men sen vi började försöka har den blivit extrem. Jag förstod inte att man skulle bli så besatt. Tänker på bebis precis hela tiden. Nu under semestern tycker jag dock tiden till BIM är något behagligare.

Vilket försök är ni på?

Vi är på försök 16 typ men min kille tycker vi aktivt har försökt högst ett halvår. Vilket inte jag håller med om för jag har (i smyg) försökt pricka in ÄL sen mars-2015. Oskyddat har vi haft sen dess i alla fall! Visst blir det en besatthet. Tyvärr så delar inte min sambo min entusiasm så jag brukar prata ur mig med min syster som blev gravid andra försöker efter att ha tagit ur spiralen 38 år. Jaja en del har tur!!
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-07-26 08:05:20 följande:

16 eller 6 gånger är ju ganska stor skillnad. Ni har inte funderat på att ta kontakt med vården? Man vill ju gärna försöka själv så länge som möjligt men jag tror jag kommer boka tid med en gynekolog om det inte tar sig efter 6-8 månader. Inte för någon utredning utan bara för en koll. Har du funderat något på det?

Jag har också en syster som blev gravid på första försöker. Hon har då 34 så 1 år äldre än vad jag är nu. Jag trodde ändå att det skulle gå i släkten på nåt vis. Men det är ju inte bara tjejens verk såklart och alla är vi olika...

Vi var på utredning i april, så vi är utredda, godkända och klara. Inga fysiska hinder. Så i princip borde det gå, men det vill sig inte riktigt. Vi får göra ivf till vinter/vår om vi vill. Det återstår att se! Ja mamma har fyra barn, min syster fyra, min kusin tre, alla släktingar verkar ha lätt för att bli gravida. Så har vi den där mostern som är ofrivilligt barnlös. Och så har vi min schizofrena kusin. Och mina bröder som inte ens haft en tjej. Och så har vi mig. Annars har väl de flesta barn. Snacka om att känna sig liiiiite orolig.
  • Deni81

10 dagar kvar till BIM, 6/8. Har inte känt efter nånting denna gång för jag har "lagt det på hyllan" typ, haha! Har ingen aning om vi har prickat ÄL men det vore ju väldigt stort om vi lyckades denna månad när jag struntat i symtom och ÄL och allt Så visst finns ett litet hopp ändå, även om vi förmodligen inte lyckades denna månad. Hade bara en dag med ÄL-flytning också, mycket märkligt! Så denna månad kanske var en månad som ÄL uteblev eller ägget var ruttet eller så, hahaha! Håller tummarna för er andra! Massor! Och grattis till den som plussat redan!

• Deni81

Är på BIM-6. Känner INGENTING. Haha! Ingen molvärk, inget illamående, inga svullna bröst. Inte ens pms Jag tror inte det tog sig denna gång men kommer bli lika besviken ändå på lördag när mensen kommer. Ska försöka att inte testa men har en veckas semester framför mig med alkohol varje dag (släktträff varje dag). Så jag vet inte hur jag ska göra... För tidigt för att testa nu, men ändå vill jag inte dricka bort ifall det ligger nåt där inne och pyr...

Det ENDA som är lite märkligt är att min mage putar så

• Deni81

Testade också idag. BIM på lördag. (BIM-4??)

Blankt Jaja, man blir trött och besviken varje månad, det håller jag med om. Är så mycket vindrickande denna vecka så därför testade jag tidigt. Dock med RFSUs billiga storpack, men de ska ju vara lika bra som några andra. Jag tror faktiskt att det borde synas typ 4-5 dagar innan BIM om man är gravid. Det verkar vara fler som testar positivt innan BIM än de som testar positivt på BIM och efter.... I alla fall i dessa trådar.

Vi har en 1-månads liten baby här och när jag tittar i hennes ögon gråter jag nästan. För det känns som jag aldrig kommer få uppleva att få barn... Försök 17 nästa gång.. Suck.

• Deni81
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-02 10:49:59 följande:

Jag tänker som dig borde ju synas ngt. Jag har också haft en bebis som jag gått och burit och sniffat på så underbart. Vänner som är gravida och skickar och berättar hur dom mår. Den ena har försökt i över 1 år och jag är verkligen super glad att dom äntligen fick sitt plus samtidigt som det gör ont i mig när jag hela tiden får höra hur glad hon är. Men vi får inte ge upp ngn gång kommer vi att vara dom som vill skryta och berätta om hur dåligt vi mår och klaga på alla gravid symptom. <3

Nä, det är så svårt bara att känna det där hoppet som man gör nära ÄL när man är så nära BIM och vet att det kommer dröja så lång tid innan det går att göra ett försök igen... Det kommer säkert ske snart för dig, för mig själv har jag inget hopp alls! Önskar att man kunde göra ivf tidigare än maj... Så inte tiden bara rinner iväg!
Svar på tråden Bim aug 2016