• Deni81

Bim aug 2016

Jag tror nämligen mina ägg lever en väldigt kort tid och hans spermier är lite småtrötta och sega. Kanske det behövs ett ligg exakt vid stegring (om möjligt) för att det ska kunna ta sig!

• Deni81

Kissade på ÄL-stickor nu ikväll men hade nästan inget kiss kvar, haha! Så det blev inte ens 5 sekunder i strålen men ändå en riktigt glad gubbe. Så nu är det dags att inleda kärleksdagarna

• Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-15 06:34:40 följande:

Vi fortsätter följas åt med dagarna! Här blev det också glad gubbe nu på morgonen så ikväll blir det mys...

Härligt! Mys på Vi ska försöka mysa till det ikväll och imorgon också, min sambo har hört varannan dag av barnmorskan så han vill hellre lyssna på experterna än på mig som googlar upp nya rön. Men får nog till det ändå ikväll för jag sa att ägget inte släpper förrän efter cirka 24-48 timmar Hoppas det ska gå vägen, haha! Lycka till nu! Hur mycket "mys" får ni till under ÄL?
  • Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-15 21:24:44 följande:

Ja ok! Hihi ja det är svårt att veta hur ofta! Första månaden körde vi på typ fyra dagar i rad runt äl, men å andra sidan så vet jag att vi bara hade sex en gång när jag blev gravid senast, så hur ska man veta vad som funkar!? I söndags morse när jag fick "blinkande glad gubbe" denna månaden (tror det är omkring fyra dagar före äl så som jag uppfattat det...) hade vi sex, brukar aldrig hända på morgonen typ men maken tog initiativ (utan att veta om den glada gubben) så då var det bara att hänga på! Sen idag blev det "fast glad gubbe" så jag tänker att vi får till det ikväll och imorgon kväll också. Ändå orolig att det blir "för tidigt", men hoppas inte det så klart!

Aha du kör med såna ÄL-tester som visar en ökning och maximal? Jag har dålig koll, haha! En del säger att ägget lossar 12-24 h efter lh-ökning. En del andra säger 24-48 h. Så jag vet icke. Vi fick till det igår, samma dag som lh-ökningen. Coolt att vi hade ökning på samma dag! Ikväll blir det nog inget för killen drog ut och jagade räv nu. Och jag är trött. Och han har prestationsångest. Känns som det ändå inte blir något denna period. Han har lite trötta spermier också så det måste "fyllas" på ofta tror jag. Vilket han inte alls tror på. Ja du, suck. Har en skitdag idag! Men hoppas det blir bra för er och att ni lyckas!!!
  • Deni81
    GrönaDruvan skrev 2016-08-16 18:09:22 följande:

Gu vad man känner efter...5 dagar efter äl..känner inget speciellt men ändå massor....

Vet ju att allt man känner likväl kan vara vad som helst, ändå funderar man.

Har nog haft alla gravsymptom som finns under de här 15 månaderna av försök, så tror inte riktigt på det här med symptom. Det är så likt pms och olika från månad till månad!

Håller helt med! Tror inte på symtom heller Jag har haft allt möjligt!!! Varma, stickande bröst, svidande bröstvårtor fick jag en gång. Var stensäker, men nej. En månad hade jag ingen pms! Mensen var sen, men sen kom den. Jag har haft allt! Kväljningar, illamående, huvudvärk, yrsel, ömma bröst, eller inte, åksjuka till och med. Det enda jag inte haft är rikliga flytningar. Den gången jag får det så ska jag nog hoppas lite mer Man lär ju känna sin kropp dock och märker när den luras. Har också försökt i 15 månader eller mer. Jag har också lärt känna min livmodertapp. 2 dagar innan mens är den högt, högt upp, hård och stängd. Dagen efter sjunker den ner, blir mjuk och öppen. Sen kommer mensen. Spännande ändå!
  • Deni81

ÄL+4 (?) alltså jag fattar inte riktigt hur man räknar. Jag hade LH-ökning dag 10, den 14/8. Så ÄL borde ju ha skett någonstans efter det, men jag har ingen aning om det var den 15/8?16/8? Så ÄL+3-4 kanske? Försökte i alla fall äta prosciutto, min FAVORIT bland skinkor. Men den smakade så illa så jag kunde inte... Min sambo kände ingenting fel med skinkan. Ja, annars är det rätt lugnt på symtomfronten. Ska äta surströmming nästa lördag, haha. Vi får väl se hur det går!

• Deni81

Nytt symtom så här tidigt åtminstone, ömma bröstvårtor på ÄL+4. Har haft det några månader innan, men då var det precis innan BIM. Jaja, bara att hålla huvudet högt och fötterna på jorden

• Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-20 00:28:11 följande:

Hoppas hoppas! Äl+3 här idag!

Hur brukar era flytningar vara efter äl? Jag tycker mina fortsätter vara som "äl-flytningar" även tiden efter äl, hmm man blir inte klok av detta! :-/

Ömma bröstvårtor är borta idag, men visst är de ganska svullna Det kan vara så enkelt som progesteronet i kroppen som ökar. Och ja! Jag har ÄL-flytningar fortfarande, fattar inte varför, så här efter ÄL.

Jag ska kanske testa lördag om en vecka, har BIM först den 30/8 Så då är det BIM-3. Spännande värre!
  • Deni81

Ni som får molvärk och ont i äggstockar, hur vet ni att det är det? Tarmen sitter ju också på samma ställen, gaser kan ju göra ont tex. Jag har ont ofta pga tarmarna så jag vet inte riktigt när det är dem eller om det är nåt annat...

Svar på tråden Bim aug 2016