Inlägg från: Lillstrumpa84 |Visa alla inlägg
  • Lillstrumpa84

Bim aug 2016

Cecilah skrev 2016-08-17 09:30:43 följande:
    Jag har bim 27/8. Det är sjukt så långsamt det går! Man somnar in till bebistankar och vaknar till bebistankar. Har du haft några symptom än?
    Jag har jätte ömma bröst, brukar jag inte ha, gasig i magen men behöver inte vara symptom då jag har en nötig mage pga laktos annars också. Själv?
  • Lillstrumpa84
    Cecilah skrev 2016-08-17 11:21:51 följande:
    Jag har haft stickningar från äl fram tills nu. Natten till tisdag fick jag ett rejält hugg på vänstra sidan av livmodern (fick även ägglossning från vänster äggstocke). Är på äl+6 idag. Är också väldigt gasig och har uppsvälld mage och lite ömma bröstvårtor. Känner mig även lite yr då och då men det kan vara för jag slutat med kaffe.. återstår att se helt enkelt. Ska nog vänta in mens och inte börja ta test innan bim. Lätt att man blir helt galen om det visar negativt!
    Känner likadant men jag har födelsedag på självaste BIM. Men kanske ska vänta också.
  • Lillstrumpa84

Inga känningar i magen direkt förutom uppsvälldes, speciellt på eftermiddag/kväll? Någon mer? Är aldrig såhär annars, sjukt jobbigt! Inte hungrig heller över huvudtaget.

• Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-18 16:10:35 följande:
    Jag känner inget annorlunda alls och hur jag än försöker så kan jag inte komma hur det var när jag väntade första barnet. Jag tror inte att jag kände några tecken alls förrän testet var positivt och graviditeten ett faktum, ett par veckor efter där började brösten ömma som 17.
    Det enda lilla jag känner annorlunda just för tillfället är att jag måste gå upp på toaletten till och med på natten. Och sen har brösten känts tunga liksom. Inte ömma men ja... tunga.
    När tänker du testa dig? Eller tänker du vänta lite efter BIM?
  • Lillstrumpa84
    Loncelot skrev 2016-08-18 19:59:03 följande:

Här ligger bim 23/24 efter sen äl men skulle nog kunna se på test redan på lördag om det blivit något, väntan är olidlig!

Tänker du testa redan i helgen? Spännande.
  • Lillstrumpa84
    Loncelot skrev 2016-08-18 20:26:20 följande:
    Funderar på det o detta är försök8...pfff nu måste det väl ta sig! 2:a barnet gick på 1:a försöket, 3:e barnet på 2:a försöket, kom igen nu...
    Tagit något test? BIM måndag men känsla av att de inte är något. Första försöket efter att ha slutat med p-piller så
  • Lillstrumpa84

BIM idag men avvaktar nog iaf till fredag innan jag testar. Tror INTE att det är något, bara fått den känslan. Men igår började sambon bli nyfiken och undrade om vi inte skulle testa snart :)

• Lillstrumpa84

BIM i går och ännu inte testat. Börjar känna märkliga dofter, lite sura uppstötningar och fruktansvärd huvudvärk vilket jag aldrig har annars. Man borde kanske våga testa sig? Nervös!

• Lillstrumpa84
    copycat skrev 2016-08-23 14:38:34 följande:

Med dottern plussade jag ÄL+14. Svagt men fullt synligt, rosa och fint:) la upp en bild på det testet samt dagens för att jämföra, lite tidigare idag:)den gången hade jag inte testat tidigare. I juli plussade jag sjukt svagt ÄL+11 och fick gravid 1-2 ÄL+14 ("inte gravid" innan dess). Fick dock missfall i 5+5 och det här är första ägglossningen efter det! Har som sagt 11 dagar lutealfas och borde fått mens igår men har bara vita flytningar....hmm...

Då är vi i samma sits. Ingen mens, bara vita flytningar om ens de. Mycket lite bara. Jag vet inte om jag ska våga testa. Måste jag föra de på morgonurin?
  • Lillstrumpa84
    copycat skrev 2016-08-23 15:00:30 följande:

På vilken dag efter ÄL är du?

Ja morgonurin ska vara säkrast om man testar innan BIM:)

Jag är på dag 15 efter äl. Borde visa ett korrekt svar om jag tar de nu. Men måste som sagt va kanske ta det på morgonen?
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-23 15:04:29 följande:

Jag testade på eftermiddagen och då visade ju Clearblue "Inte gravid".
    Så morgonurin ger säkrast korrekt resultat.

Men vilken dag testade? Innan BIM eller efter?
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-23 16:03:46 följande:
    Jag har BIM idag egentligen och testade i helgen.
    Lördag eftermiddag "Inte gravid"
    Söndag morgon "Gravid 1-2"
    Tänkte ändå testa ikväll för att se om jag kanske kan överraska sambon. Annars tar jag om de imorgon bitti :)
    Grattis förresten!!
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-23 15:04:29 följande:

Jag testade på eftermiddagen och då visade ju Clearblue "Inte gravid".
    Så morgonurin ger säkrast korrekt resultat.

Testade precis negativt med clear blue men väntar nog någon dag till innan jag testar igen
  • Lillstrumpa84
    Loncelot skrev 2016-08-24 08:02:17 följande:
    Bim idag, gjorde test igår men nada, känns skit då det ändå gått 8månader och vet 100% att vi prickat äl, men har kommit till stadiet nu att jag skiter it...orkar inte bry mig... Skitt va negativt men shitt happens and shitt happens not... Så är väl bara att hoppa över till september tråden..
    Jag hade BIM i måndags och igår(kväll) visade det negativt. Men något är riktigt tokigt med kroppen så mitt hopp finns kvar och jag tänker testa på fredag igen, om mensen inte hinner komma vill säga
  • Lillstrumpa84

Mens värk i flera dagar men ingen mens, inte en enda aning om att mensen ska komma, ändå testade jag negativt igår. Ska nog testa imorgon bitti igen. Eller vad tycker ni? Så skönt att få yttra sig här o då kommentarer. Vi blev båda lite besvikna igår när det visade negativt men vi båda tror ändå att där är något pågång :)

• Lillstrumpa84
    Steffii skrev 2016-08-24 20:45:12 följande:

Åh! Får man kanske hoppa in här med?!

Enligt min app är jag på bim +2 ingen mens så långt ögat kan nå men heller inget + :( Ska försöka hålla mig och testa igen på fredag! :)

Grattis till alla som plussat! :) Och en lyckospark till alla som jobbar på de!

Då sitter vi i samma sits. Ingen mens så långt ögat kan nå här heller och heller inget plus än. Men tänker testa imorgon bitti igen
  • Lillstrumpa84

Plussade imorse!! BIM +3 Lite chockad men självfallet glad. Första försöket så hade inga större förväntningar.

Svar på tråden Bim aug 2016