• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-05 01:01:31 följande:
    Den populistiska vågen i väst har utan tvekan en propagandamaskin bakom sig. Det är lite svårt att förneka existensen av internetsidor så som Avpixlat, Fria Tider samt förneka hur diverse forumsaktivister sprider propaganda med mera. Vad press- och yttrandefrihet skulle ha med saken att göra tål verkligen sin förklaring.

Övrigt verkar enbart riktat mot mig som person och därmed bara tröttsamt. Att du fortfarande tror att jag berörs av sådant är förbluffande.

Har du verkligen ingenting annat att komma med än att försöka dra ner byxorna på folk i debattsammanhang?
    Nej, det var inte riktat mot dig som person.

Jag delar inte din uppfattning om hur man ska förhålla sig till populismen.  Själen i en rörelse som SD-populismen är just gnället och påståenden som att man inte kan säga något om invandring utan att kallas rasist. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • gammelget

Det har ju bevisats gång på gång under senare år att det är svårt för samhället att kombinera att tillåta snygga tjejer ha för lite/avslöjande kläder på sig och ha manlig invandring/flyktingmottagande ifrån vissa folkslag/kulturer/länder.  

Så vi får kanske tänka så att vi inte kan ha kvar kakan och äta den på samma gång. Något av detta måste bort. Antingen måste vi svenskar anpassa oss till "detta", eller så måste "detta" bort. "Detta" är inget som direkt anpassar sig till oss för att vi vill det, utan det tar lång tid eller är permanent. 

• Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-05 06:13:02 följande:
    Nej, det var inte riktat mot dig som person.

Jag delar inte din uppfattning om hur man ska förhålla sig till populismen.  Själen i en rörelse som SD-populismen är just gnället och påståenden som att man inte kan säga något om invandring utan att kallas rasist. 
    "Min uppfattning är att den åsiktskorridor du befinner dig i [...] leder till den gigantiska offerkoftegarderoben [...]. Man kan heller inte bortse från att det i stor utsträckning är de allra klenaste förstånden som hänger i den korridoren."

Hur man ska förhålla sig till populism har jag inte ens hunnit föreslå och ordvalet hade varit "bör".

Om du inte ser hur just det där propagandakonceptet har fått bredda ut sig så väljer jag att tacka för mig.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-05 20:33:21 följande:
    "Min uppfattning är att den åsiktskorridor du befinner dig i [...] leder till den gigantiska offerkoftegarderoben [...]. Man kan heller inte bortse från att det i stor utsträckning är de allra klenaste förstånden som hänger i den korridoren."

Hur man ska förhålla sig till populism har jag inte ens hunnit föreslå och ordvalet hade varit "bör".

Om du inte ser hur just det där propagandakonceptet har fått bredda ut sig så väljer jag att tacka för mig.
    Jag tycker du vinglar högst betänkligt i dina försök att förhålla dig till det du i detta inlägg kallar propagandakonceptet.

Visst förstår jag att det förhållningssätt jag och många andra har till SD-åsikterna funkar som näring för odlingen av martyrskapet.

Men jag anser inte att man ska bjuda in rasismen och kvinnoföraktet i det "politiska finrummet" eller egentligen i något slags rum överhuvudtaget.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-05 08:38:06 följande:
    Men Arnold då.

Känner du inte till att kvinnor alltid har utsatts för sexuella trakasserier eller våldtäkter. Inte har det inneburit att man velat förbjuda män. Du vet det där könet som ofta gillar rak kommunikationSkrattande

Du borde träna knoppen inte bara kroppen. Du ska se att det innebär att du kan höja dig några snäpp.

ADHD, är inte min signatur. Men kanske Celine Dion kan hjälpa dig tillrättaSolig

Ha nu en synnerligen trevlig dag, Arnold. Det är ju fredag och helgen stundarSkrattande
    Lugn nu. Nu diskuterar vi övergrepp på festivaler och dylikt. Anmälningarna om våldtäkt på festivaler har ökat lavinartat i år. Jag sitter på lösningen. Problemet med våldtäkter förekommer inte på Sweden Rock eller andra betalfestivaler. Utan största problemet är gratisfestivalerna. Sedan får du dra vilka slutsatser du vill, utifrån den informationen.

Om vi vill få bukt med dessa våldtäkter. Ta betalt!
  • Wolt
    FDFMGA skrev 2016-08-04 22:20:41 följande:
    Jag delar inte din uppfattning om propagandamaskinen, min uppfattning är att vi har press- och yttrandefrihet i Sverige.

Min uppfattning är att den åsiktskorridor du befinner dig i är en aning trång och att detta inte kan kompenseras av att den leder till den gigantiska offerkoftegarderoben med uniforma koftor med texten "Åsiktskorridoren i Sverige är så trång att man inte längre kan säga något om invandring utan att kallas rasist".

Man kan heller inte bortse från att det i stor utsträckning är de allra klenaste förstånden som hänger i den korridoren.
    Det hade säkert kommunisterna i Sovjet också.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-05 22:52:46 följande:
    Lugn nu. Nu diskuterar vi övergrepp på festivaler och dylikt. Anmälningarna om våldtäkt på festivaler har ökat lavinartat i år. Jag sitter på lösningen. Problemet med våldtäkter förekommer inte på Sweden Rock eller andra betalfestivaler. Utan största problemet är gratisfestivalerna. Sedan får du dra vilka slutsatser du vill, utifrån den informationen.

Om vi vill få bukt med dessa våldtäkter. Ta betalt!
    Det ser inte jag som en lösning.

Jag kan inte avgöra hur stor andel av tafsandet på gratisfestivaler som kan relateras till nyanlända, men däremot så kan jag avgöra att 100 procent av tafsandet i alla sammanhang inklusive våldtäkter är relaterat till en taskig kvinnosyn, alternativt total empatibrist eller fullständig galenskap.

Det är där man ska börja och för min personliga del så anser jag att nyanlända som inte är beredda att acceptera svensk lagstiftning inte har något här att göra.
  • FDFMGA
    Wolt skrev 2016-08-05 22:56:51 följande:
    Det hade säkert kommunisterna i Sovjet också.
    Jag vet inte vad du anser att kommunisterna i Sovjet hade, inte heller om det är särskilt relevant.

Det var väl du som startade en tråd om att du inte kunde tänka dig att vara tillsammans med en kvinna som hade haft fler än 10 sexpartners och jämförde dem med män som går till horor.

Apropå kvinnosyn.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-05 23:12:33 följande:
    Det ser inte jag som en lösning.

Jag kan inte avgöra hur stor andel av tafsandet på gratisfestivaler som kan relateras till nyanlända, men däremot så kan jag avgöra att 100 procent av tafsandet i alla sammanhang inklusive våldtäkter är relaterat till en taskig kvinnosyn, alternativt total empatibrist eller fullständig galenskap.

Det är där man ska börja och för min personliga del så anser jag att nyanlända som inte är beredda att acceptera svensk lagstiftning inte har något här att göra.
    Jag menar dock att vi inte behöver göra oss dummare än vad vi redan är. Naturligtvis finner vi en direkt korrelation mellan nyanlända och en ökad volym gällande våldtäktsanmälningar på festivalområden.

Samtidigt är det inte det största problemet som vi finner i detta land, men likväl ett problem. Om vi vill tala i generella termer så har jag ju helt rätt. Ta betalt! Du finner som sagt var inte många anmälningar om våldtäkt på Bruce Springsteen eller Håkan Hellström konserter. Det stora problemet är gratisfestivaler. Jag tror att kommunerna har mycket att arbeta med här. De gör mycket bra, men kommunpersonal måste komma närmare inpå dessa killar och även ge dem tydligare direktiv. Här saknar jag även initiativ från riksdagen. Jag upplever en bristfällig kommunikation.

Sedan håller jag naturligtvis med dig om att de nyanlända som inte respekterar svensk lagstiftning inte har här att göra. Samtidigt menar jag också att det inte är alldeles lätt för många nyanlända att riktigt veta vad som gäller här. Återigen handlar det om en kommunikationsbrist från våra styrande. Det är trots allt inte särskilt allvarligt att trakassera en kvinna som inte följer normen för vad en kvinna förväntas vara, i många länder En svensk kvinna följer knappast normen i Syrien.

Det är även därför jag menar att vi måste vara öppna med att tala om olika problemlösning för män från olika kulturer. Jag misstänker att vi inte hade åstadkommit särskilt mycket genom att införa ett alkoholförbud på festivalområden etc. Det hade dock givit stora effekter i många hem där svenska män beter sig som svin. Det är helt naturligt egentligen.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-05 21:24:29 följande:
    Jag tycker du vinglar högst betänkligt i dina försök att förhålla dig till det du i detta inlägg kallar propagandakonceptet.

Visst förstår jag att det förhållningssätt jag och många andra har till SD-åsikterna funkar som näring för odlingen av martyrskapet.

Men jag anser inte att man ska bjuda in rasismen och kvinnoföraktet i det "politiska finrummet" eller egentligen i något slags rum överhuvudtaget.
    Mitt första inlägg i denna fråga:
    Digestive skrev 2016-08-04 03:36:45 följande:
    Så länge som du (med flera) upprätthåller den åsiktskorridor som allt för många upplever så kommer ytterst få av dem att revidera sin verklighetsbild överhuvudtaget.

Att konstant hugga mot folk och person ger skenet av att argumenten tryter och när en hel folkrörelse mer eller mindre beter sig på ett sådant vis - år in och år ut - så blir förtroendet i sak sargat ända in i märgen.

Hur något sådant kan mynna ut i att jag skulle försöka kväva din rätt att få uttrycka din åsikt och att jag skulle vilja bjuda in kvinnoförakt och rasism någonstans är minst sagt märkligt.

Propagandakonceptet är inte martyrskap utan det samma som att påstå att motståndarsidan inte har några sakliga argument.

Idag är det konceptet olyckligt berikat av fackföreningar som utesluter medlemmar, myndigheter som mörklägger politiskt känslig information, vandaliserad partireklam, förbud mot partireklam, politiska företrädare som kastas ut från offentliga kulturmötesplatser, kyrkor som överröstar torgmöten med kyrkospel, vandaliserade partilokaler med mera, med mera och inte minst det jag försökte poängtera just här, konstanta person- och gruppangrepp i det sociala.

Alltihop är så långt ifrån sakliga motstånd som man överhuvudtaget kan komma och knappt någonting annat har lyckats hamna i rampljuset.

Att man enbart behöver genomlida orättvisor, belysa korruption och stå ut med osakliga angrepp för att vinna i sak - är troligen den mest effektiva propagandabilden som man kan lyckas nå ut med och speciellt i fallet populism.

Sådan här propaganda kan inte besegras utan saklighet i första rum - för den är formad för att frodas utav allt annat och för att rasera förtroendet för de som sysslar med allt annat.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?