• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-09 12:20:51 följande:
    Haha, jag jobbar just nu. Du kanske bara har ett fönster i ditt kök, men jag har fler i min dator.

Nåväl. Du får gärna tro att Svenska kyrkan ringde i klockorna för att störa Åkessons torgmöte.

I verkligheten ringde de i klockorna när nazister från SVP marscherade. Ett bra initiativ anser jag. 

Ett tips som är vattentätt. Om du tar ett plakat där du med dina färgkritor skrivit: Jag är anarkist och håller på KD eller C eller Piratpartiet och fnattar iväg till närmsta kyrka så ska du se att de ringer i klockorna klockan 11:00 enkom för att störa digSkrattande

Lycka till med dina bestyr och dina färgkritor, Digestive!
    Jobbar du just nu med ett yrke du hade? Det var det här med att förstå text och sammanhang.

Som det stod i artiklarna så berodde ena händelsen på "[...] någon utomstående som hade brutit sig in i det ljudbord som står inne i den under dagtid öppna kyrkan." och den andra på att "Kyrkoherden, Per Rydberg tyckte att det kändes rätt och riktigt att ringa i klockorna.". Både händelserna berörde Sverigedemokraterna.

Vad någonting skulle ha med nazister och Svenska Kyrkan att göra vet bara du.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 12:41:51 följande:
    Jobbar du just nu med ett yrke du hade? Det var det här med att förstå text och sammanhang.

Som det stod i artiklarna så berodde ena händelsen på "[...] någon utomstående som hade brutit sig in i det ljudbord som står inne i den under dagtid öppna kyrkan." och den andra på att "Kyrkoherden, Per Rydberg tyckte att det kändes rätt och riktigt att ringa i klockorna.". Både händelserna berörde Sverigedemokraterna.

Vad någonting skulle ha med nazister och Svenska Kyrkan att göra vet bara du.
    Du hade tre länkar som skulle ge stöd till din tes att Svenska kyrkan är en del av den företeelse som syftar till att stöta bort SD och dess anhängare, du skrev överrösta torgmöten.

De två första hade du inte förstått, de hade inget att göra med kyrkohedens syn på SD men för det tredje så ringde klockorna i kyrkan i Norrtälje som en markering mot SD.

Vad du glömmer är att jag inte tillhör skrikhögern, du kan alltså inte övertyga mig om något genom att välja ut tre enskilda exempel, där du inte ens förstått två av dessa, och få mig att tro på din tes.

SD har haft rätt många möten och jag är övertygad om att i mer än 99 procent av fallen så har klockorna inte klämtat för SD.

Det är två olika tänkesätt som möts när vi diskuterar. Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.

Faktum är att det kanske är det som bekymrar mig mest av allt, det antiintellektuella exempelsamlandet hos SD och SD-kramare som skrikhögern.

Det är liksom raka motsatsen till den gamla folkbildningstraditionen i Sverige - en slags rörelse för självvald fördumning.

Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke...

Däremot jobbar jag med information, bland annat utifrån kriterier som källkritik och relevansSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-09 13:05:55 följande:
    Du hade tre länkar som skulle ge stöd till din tes att Svenska kyrkan är en del av den företeelse som syftar till att stöta bort SD och dess anhängare, du skrev överrösta torgmöten.

De två första hade du inte förstått, de hade inget att göra med kyrkohedens syn på SD men för det tredje så ringde klockorna i kyrkan i Norrtälje som en markering mot SD.

Vad du glömmer är att jag inte tillhör skrikhögern, du kan alltså inte övertyga mig om något genom att välja ut tre enskilda exempel, där du inte ens förstått två av dessa, och få mig att tro på din tes.

SD har haft rätt många möten och jag är övertygad om att i mer än 99 procent av fallen så har klockorna inte klämtat för SD.

Det är två olika tänkesätt som möts när vi diskuterar. Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.

Faktum är att det kanske är det som bekymrar mig mest av allt, det antiintellektuella exempelsamlandet hos SD och SD-kramare som skrikhögern.

Det är liksom raka motsatsen till den gamla folkbildningstraditionen i Sverige - en slags rörelse för självvald fördumning.

Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke...

Däremot jobbar jag med information, bland annat utifrån kriterier som källkritik och relevansSkrattande
    Jag har ingen sådan tes. Anser du det och vill yrka på den saken så får du citera mig där jag beskriver en sådan tes.

Såhär står det i artikeln;

"Mikael Strandman (SD) fick som han ville och besökarna gavs möjlighet att lyssna på partiledaren Åkesson utan burop. Strax innan mötet ringde kyrkklockorna i Norrtälje kyrka under fyra minuter. Initiativet togs av privatpersonen Per Hallberg, för att ta ställning mot främlingsfientlighet."

Du har på sätt och vis rätt - det var inte kyrkohedern Per Rydberg som ringde i kyrkklockorna utan privatpersonen Per Hallberg. Det var lite för lätt att läsa samma namn på båda ställen, vill jag mena. Likväl så var det en aktion mot Sverigedemokraterna.

Att lägga ord in munnen på folk och förvanska deras texter verkar vara din grej. Man blir verkligen jätteimponerad. Bara det här exemplet säger en hel del; "Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.".

Det här är stycket som [...] kyrkor som överröstar torgmöten med kyrkospel [...] kommer ifrån;

"Idag är det konceptet olyckligt berikat av fackföreningar som utesluter medlemmar, myndigheter som mörklägger politiskt känslig information, vandaliserad partireklam, förbud mot partireklam, politiska företrädare som kastas ut från offentliga kulturmötesplatser, kyrkor som överröstar torgmöten med kyrkospel, vandaliserade partilokaler med mera, med mera och inte minst det jag försökte poängtera just här, konstanta person- och gruppangrepp i det sociala."

Använder man matematik i den tanketradition som du är skolad i? Ingenstans har jag heller pekat ut någon egenskap hos folk eller beskrivit de som berörs på något vis, det är snarare din grej att syssla med sådant.

Jag tycker inte att du ska tala om andras intellekt överhuvudtaget när det här fortfarande är höjden av din debattprestation efter snart 20 inlägg. Tror du att det är svårt att förvanska andras sak och texter? Förväntar du dig applåder?

Att du försöker så hårt med sådant här strunt. Jag hoppas innerligt att ditt förtroende blir totalt förbrukat i dessa forum för du bemöter motdebattörer så oärligt det bara går. Du klarar inte ens av att hålla en god och saklig ton.

"Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke..."

Så i ett inlägg där sammanhanget är yrket som du hade så tror du alltså att jag syftar på ditt nuvarande yrke - när jag skriver "Jag skulle vilja se dig arbeta."? Det var det här med att förstå text och sammanhang.
  • Digestive

Debattörer som inte kan annat än att förvanska texter för motdebattörer och lägga ord i munnen på dem.

Sämre sort finns det inte. Kräks

• FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 14:00:48 följande:
    Så i ett inlägg där sammanhanget är yrket som du hade så tror du alltså att jag syftar på ditt nuvarande yrke - när jag skriver "Jag skulle vilja se dig arbeta."? Det var det här med att förstå text och sammanhang.
    Jag skulle inte vilja se dig se mig arbeta.

Jag tyckte det var alldeles tillräckligt när du framträdde med namn och bild i en tråd och krävde av två andra att de skulle göra detsamma.

Lyckligtvis avfärdade de kategoriskt ditt krav med hänvisning till den anonymitet man måste respektera på FL.

Du får alltså finna dig i detta.

Hoppas färgkritorna dina kommer till användning i köket när du renoverarSkrattande

I övrigt så får du acceptera att jag vare sig har tid eller lust att hjälpa dig till att hålla en rak linje i debatten.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 14:08:04 följande:
    Debattörer som inte kan annat än att förvanska texter för motdebattörer och lägga ord i munnen på dem.

Sämre sort finns det inte. Kräks
    Din självkritik är klädsam. 

Hoppas att du inte behöver vara lika missnöjd med köksluckorna.

Att måla dem med färgkritor verkar sådär lagom anarkistiskt.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-09 17:15:02 följande:
    Jag skulle inte vilja se dig se mig arbeta.

Jag tyckte det var alldeles tillräckligt när du framträdde med namn och bild i en tråd och krävde av två andra att de skulle göra detsamma.

Lyckligtvis avfärdade de kategoriskt ditt krav med hänvisning till den anonymitet man måste respektera på FL.

Du får alltså finna dig i detta.

Hoppas färgkritorna dina kommer till användning i köket när du renoverarSkrattande

I övrigt så får du acceptera att jag vare sig har tid eller lust att hjälpa dig till att hålla en rak linje i debatten.
    FDFMGA skrev 2016-08-09 17:17:21 följande:
    Din självkritik är klädsam. 

Hoppas att du inte behöver vara lika missnöjd med köksluckorna.

Att måla dem med färgkritor verkar sådär lagom anarkistiskt.
    Du hade med andra ord ingenting att komma med när det väl kom till kritan.

Det är ganska tragiskt att du finner någon sorts mening med att bete dig såhär. Livets lotteri kan vara lite grymt ibland. Jag ser dig, om det är det du behöver höra.

Namn har jag framträtt med men ingenting mer än så. Inte heller har jag "krävt" att någon annan ska framträda med sitt.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 17:59:43 följande:
    Det är ganska tragiskt att du finner någon sorts mening med att bete dig såhär. Livets lotteri kan vara lite grymt ibland. Jag ser dig, om det är det du behöver höra.
    Ser du migSkrattande

Hm, du vet väl att det finns moderna lösningsmedel som inte orsakar störningar i perceptionen. Skippa thinner och lacknafta - eller ännu hellre, låt ett proffs ta hand om renoveringen av dit kök.

Du kan väl nöja dig med att måla under diskbänken med de där färgkritorna du skulle köpa.

Inte ens Björn Ranelid skulle väl planera så illa att han började se syner.

Ha det bra nu, Digestive.

Förresten - om du är riktigt snäll lovar jag att sammanfatta dina inlägg i den här tråden så att du vet vad du tycker, men då måste du lova att åtminstone avstå från att använda starka lösningsmedel vid köksrenoveringen.

Håller du dig till färgkritorna duger det gott med lite diskmedel och en tvättsvamp.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-09 19:29:31 följande:
    Ser du migSkrattande

Hm, du vet väl att det finns moderna lösningsmedel som inte orsakar störningar i perceptionen. Skippa thinner och lacknafta - eller ännu hellre, låt ett proffs ta hand om renoveringen av dit kök.

Du kan väl nöja dig med att måla under diskbänken med de där färgkritorna du skulle köpa.

Inte ens Björn Ranelid skulle väl planera så illa att han började se syner.

Ha det bra nu, Digestive.

Förresten - om du är riktigt snäll lovar jag att sammanfatta dina inlägg i den här tråden så att du vet vad du tycker, men då måste du lova att åtminstone avstå från att använda starka lösningsmedel vid köksrenoveringen.

Håller du dig till färgkritorna duger det gott med lite diskmedel och en tvättsvamp.
    Du gör som du vill med din sammanfattning - jag är dock enbart intresserad av citat ur min text och som styrker dina påståenden om min text och sak.

Annars är det fritt fram med ge utlopp för din livsfrustration.

"Ser du migSkrattande"

Det var bildligt talat och betyder att man ser någons inre, ofta varmt och sympatiskt menat, men jag förstår om du är fenomenet okänt.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-10 13:34:54 följande:
    Du gör som du vill med din sammanfattning - jag är dock enbart intresserad av citat ur min text och som styrker dina påståenden om min text och sak.

Annars är det fritt fram med ge utlopp för din livsfrustration.

"Ser du migSkrattande"

Det var bildligt talat och betyder att man ser någons inre, ofta varmt och sympatiskt menat, men jag förstår om du är fenomenet okänt.
    Hm, först vill du se mig arbeta, sen ser du mig och nu ger du mig din tillåtelse att ge uttryck för min livsfrustration.

Ja du, Digestive. Du har ingen i din närhet som du kan prata med. Det är inte som det ska att tro att du ser mig, inte ens i bildlig bemärkelse, men när du skriver att det är fritt fram för mig att ge uttryck för min livsfrustration är du dessvärre väldigt nära att helt tappa kontakten med verkligheten.

Du tror att du ser mig och du tror dig känna till "min livsfrustration" och du tror dig kunna ge mig tillåtelse att uttrycka den

Jag tror inte att det i första hand är köksrenoveringen som du behöver hjälp med utan framförallt verkar du behöva komma i kontakt med verkligheten igen.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?