FDFMGA skrev 2016-08-09 13:05:55 följande:
Du hade tre länkar som skulle ge stöd till din tes att Svenska kyrkan är en del av den företeelse som syftar till att stöta bort SD och dess anhängare, du skrev överrösta torgmöten.
De två första hade du inte förstått, de hade inget att göra med kyrkohedens syn på SD men för det tredje så ringde klockorna i kyrkan i Norrtälje som en markering mot SD.
Vad du glömmer är att jag inte tillhör skrikhögern, du kan alltså inte övertyga mig om något genom att välja ut tre enskilda exempel, där du inte ens förstått två av dessa, och få mig att tro på din tes.
SD har haft rätt många möten och jag är övertygad om att i mer än 99 procent av fallen så har klockorna inte klämtat för SD.
Det är två olika tänkesätt som möts när vi diskuterar. Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.
Faktum är att det kanske är det som bekymrar mig mest av allt, det antiintellektuella exempelsamlandet hos SD och SD-kramare som skrikhögern.
Det är liksom raka motsatsen till den gamla folkbildningstraditionen i Sverige - en slags rörelse för självvald fördumning.
Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke...
Däremot jobbar jag med information, bland annat utifrån kriterier som källkritik och relevans

Jag har ingen sådan tes. Anser du det och vill yrka på den saken så får du citera mig där jag beskriver en sådan tes.
Såhär står det i artikeln;
"Mikael Strandman (SD) fick som han ville och besökarna gavs möjlighet att lyssna på partiledaren Åkesson utan burop. Strax innan mötet ringde kyrkklockorna i Norrtälje kyrka under fyra minuter. Initiativet togs av privatpersonen Per Hallberg, för att ta ställning mot främlingsfientlighet."
Du har på sätt och vis rätt - det var inte kyrkohedern Per Rydberg som ringde i kyrkklockorna utan privatpersonen Per Hallberg. Det var lite för lätt att läsa samma namn på båda ställen, vill jag mena. Likväl så var det en aktion mot Sverigedemokraterna.
Att lägga ord in munnen på folk och förvanska deras texter verkar vara din grej. Man blir verkligen jätteimponerad. Bara det här exemplet säger en hel del; "Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.".
Det här är stycket som [...] kyrkor som överröstar torgmöten med kyrkospel [...] kommer ifrån;
"Idag är det konceptet olyckligt berikat av fackföreningar som utesluter medlemmar, myndigheter som mörklägger politiskt känslig information, vandaliserad partireklam, förbud mot partireklam, politiska företrädare som kastas ut från offentliga kulturmötesplatser,
kyrkor som överröstar torgmöten med kyrkospel, vandaliserade partilokaler med mera, med mera och inte minst det jag försökte poängtera just här, konstanta person- och gruppangrepp i det sociala."
Använder man matematik i den tanketradition som du är skolad i? Ingenstans har jag heller pekat ut någon egenskap hos folk eller beskrivit de som berörs på något vis, det är snarare din grej att syssla med sådant.
Jag tycker inte att du ska tala om andras intellekt överhuvudtaget när det här fortfarande är höjden av din debattprestation efter snart 20 inlägg. Tror du att det är svårt att förvanska andras sak och texter? Förväntar du dig applåder?
Att du försöker så hårt med sådant här strunt. Jag hoppas innerligt att ditt förtroende blir totalt förbrukat i dessa forum för du bemöter motdebattörer så oärligt det bara går. Du klarar inte ens av att hålla en god och saklig ton.
"Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke..."
Så i ett inlägg där sammanhanget är yrket som du hade så tror du alltså att jag syftar på ditt nuvarande yrke - när jag skriver "Jag skulle vilja se dig arbeta."? Det var det här med att förstå text och sammanhang.