• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • K Kalle

1) Betydligt fler vakter och civilklädda poliser på festivaler
    2) Direkt avslag på asylansökan, om det är en asylsökande som begått brottet

• FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 09:53:19 följande:
    Jag citerade texten ur artikeln. Ibland kommer en facepalm väldigt naturligt.

Är vi klara nu? Det här stimulerar inget vidare och samvetet börjar göra sig påmint.
    Javisst.

Lycka till med renoveringen - om du skulle höra några kyrkklockor får du försöka låta bli att tänka på Hemingways "Klockan klämtar för dig".

Så är det inte, oavsett om du fått för dig att propagandamaskineriet försöker störa SD eller dig. Det är bara inbillning :)
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-09 10:26:20 följande:
    Javisst.

Lycka till med renoveringen - om du skulle höra några kyrkklockor får du försöka låta bli att tänka på Hemingways "Klockan klämtar för dig".

Så är det inte, oavsett om du fått för dig att propagandamaskineriet försöker störa SD eller dig. Det är bara inbillning :)
    Nehepp, så lätt skulle det såklart inte vara. Det här menade jag:

Det är inte propagandamaskineriet som har stört Sverigedemokraterna utan det är bland annat Sverigedemokraterna som står för propagandamaskineriet.

Var det en tillräckligt kort och konkret mening för dig? Hade jag haft tillgång till färgkoder så hade jag använt dem.
  • Digestive
    K Kalle skrev 2016-08-09 10:23:32 följande:

1) Betydligt fler vakter och civilklädda poliser på festivaler
    2) Direkt avslag på asylansökan, om det är en asylsökande som begått brottet

3.) Strängare straff.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 10:39:29 följande:
    Nehepp, så lätt skulle det såklart inte vara. Det här menade jag:

Det är inte propagandamaskineriet som har stört Sverigedemokraterna utan det är bland annat Sverigedemokraterna som står för propagandamaskineriet.

Var det en tillräckligt kort och konkret mening för dig? Hade jag haft tillgång till färgkoder så hade jag använt dem.
    Jo, jag vet.

Det var därför jag skrev att du vinglar. I ena stunden är det SD som är utgör propagandakonceptet men i den andra är det det politiska etablissemanget, däribland Svenska kyrkan där du dessvärre inte klarade av att förstå en enkel text.

Jag vet inte om färgkritor skulle vara till din hjälp, jag förordar läs- och skrivträning.

Färgkritorna dina kan ju komma till pass under köksrenoveringen ;)
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-08-09 11:08:16 följande:
    Jo, jag vet.

Det var därför jag skrev att du vinglar. I ena stunden är det SD som är utgör propagandakonceptet men i den andra är det det politiska etablissemanget, däribland Svenska kyrkan där du dessvärre inte klarade av att förstå en enkel text.

Jag vet inte om färgkritor skulle vara till din hjälp, jag förordar läs- och skrivträning.

Färgkritorna dina kan ju komma till pass under köksrenoveringen ;)
    Nej, du vet inte.

Du har fel. Citera gärna.

Läs- och skrivträning? Beskåda din egen färdighet en stund:

"Där är vi helt överens jag har sällan förstått dina inlägg mot bakgrund av att jag under många år hade som yrke att få snåriga texter andra producerat att bli begripliga så har jag antingen tacklat av fullständigt eller också är det inte mycket substans i det du skriver."

Jag gillar speciellt att det är garanterat att du har tacklat av. Låt mig korrigera din mening-stycke-sak.

"Där är vi helt överens[,] jag har sällan förstått dina inlägg[. - eller är det mot din yrkesbakgrund som du sällan förstår mina inlägg?] mot Mot bakgrund av att jag under många år hade som yrke att få snåriga texter [som] andra producerat att bli begripliga så har jag antingen tacklat av fullständigt eller också så är det inte mycket substans i det du skriver."

Jag hade velat se dig i arbete.
  • nattuv
    Digestive skrev 2016-08-09 10:41:08 följande:
    3.) Strängare straff.
    4.) Könssegregerade publikområden. När badhusen, för att stoppa sexuella ofredanden, har spräckt tabut mot könssegregering är det bara rulla ut det över hela linjen.
  • K Kalle
    nattuv skrev 2016-08-09 12:00:31 följande:
    4.) Könssegregerade publikområden. När badhusen, för att stoppa sexuella ofredanden, har spräckt tabut mot könssegregering är det bara rulla ut det över hela linjen.
    Absolut ingen könssegregering. De som inte klarar av att kvinnor och män är på samma ställen kan ju åka nån annanstans!
  • Digestive
    nattuv skrev 2016-08-09 12:00:31 följande:
    Om det hade varit ett väldigt utbrett problem så skulle det kunna vara en lämplig metod men jag har lite svårt för könssegregation - hade ju önskat en positiv utveckling åt det andra hållet. Kan dock vara värt att prova om det eskalerar med anmälningarna.

5.) Mer social och organiserad markering.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-06 17:06:17 följande:
    Du har ju verkligen inte förstått vad jag har skrivit.

"Problemet är att du vinglar i dina åsikter så att det stundtals framstår som att du syftar å¨populistpropagandan som propagandamaskineriet."

Det är vad jag syftar på. Om du slutar diktera hur jag ställer mig i sak så ska du nog se att mina åsikter blir mindre vingliga. Alternativt så sitter du still.

Att lämna person- och gruppangrepp utanför en debatt är alltså oetiskt, intellektuellt ohederligt och att stryka en sak medhårs. Det blir skitbra så.
    Haha, jag jobbar just nu. Du kanske bara har ett fönster i ditt kök, men jag har fler i min dator.

Nåväl. Du får gärna tro att Svenska kyrkan ringde i klockorna för att störa Åkessons torgmöte.

I verkligheten ringde de i klockorna när nazister från SVP marscherade. Ett bra initiativ anser jag. 

Ett tips som är vattentätt. Om du tar ett plakat där du med dina färgkritor skrivit: Jag är anarkist och håller på KD eller C eller Piratpartiet och fnattar iväg till närmsta kyrka så ska du se att de ringer i klockorna klockan 11:00 enkom för att störa digSkrattande

Lycka till med dina bestyr och dina färgkritor, Digestive!
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?