FDFMGA skrev 2016-08-21 11:17:41 följande:
Nej, jag lär inte mina barn att tafsa eller att undvika män för att slippa bli tafsade på.
Men du menar säkert att du vill lära dina eventuella barn att undvika män med ett utseende som inte är som hämtat ur en illustration från "Bullerbybarnen". Det kan du förstås göra om du vill, men jag sysslar inte med rasistisk uppfostran.
Har du någonsin funderat på hur stor andel av de ensamkommande pojkarna som fått asyl här som sysslar med att trakassera flickor sexuellt?
Eftersom jag har barn i precis den ålder där det är som störst risk att de ska råka illa ut så har vi självklart pratat en hel del om hur man kan förhålla sig och vad man kan försöka göra om man hamnar i en situation när någon/några hotar eller inkräktar på ens sexualitet - men inte i termer av att det är ensamkommande flyktingar som är hotet.
Så enkelt är det ju inte.
Är det rasistiskt? Jag klarar mig helst utan att bli utsatt för sexuella övergrepp. Och fostrar min dotter att inte ta onödiga risker.
Jag tror de flesta är fullt medvetna att det är ett fåtal av dem som begår dessa brott. Men jag är hellre lite mesig än råka illa ut. Inte politiskt korrekt kanske. Men jag ser inget fel med att vara medveten om att vi har olika normer i olika delar av världen. Och flyttar man till en annan del så byter ingen normer tvärt.