• Fröken W

Bädda barnvagn?

Hej!

Jag väntar mitt första barn i september. Jag har haft semester i två veckor och det är väl egentligt först nu, under ledigheten, som det verkligen sjunkit in att det faktiskt kommer en bebis om några månader. Jag har med hjälp av bloggar, appar och böcker försökt göra en checklista över vad vi behöver ordna med innan bebisen kommer. Vi köpte barnvagn i fredags så det känns skönt att det är klart...men något som jag funderat på är om man bäddar barnvagnen? Med vad isf? Täcke, filt, kudde, lakan? Känner mig lite lost...någon som kan hjälpa?

• Svar på tråden Bädda barnvagn?
  • Fröken W

Men åh tack snälla ni för alla bra tips. Det verkar vara iaf lakan och någon filt som gäller. Någon särskild typ av filt ni rekommenderar? Tänker främst på material.

Jag har också funderat på vagnens "lock"...har man alltid på det eller hur har ni gjort?

• Fröken W
    Satelliten skrev 2016-07-03 22:26:40 följande:

Hej Fröken W!

Jag väntar mitt första barn i oktober, blev nyfiken på din checklista vill du dela med dig?

Känner mig lite lost generellt vad man ska ordna med.

Kan absolut dela med mig av den. Är inte hemma just nu men kan fixa senare under dagen. Påminn mig ifall jag glömmer.
  • Jennymariaa

Kisskydd på madrassen & sen lakan. Ska ha i början av september så tänkte börja med en sån gosig filt & sen gå över till täcke/åkpåse när det blir kallare :)

• Satelliten
    Fröken W skrev 2016-07-04 08:23:23 följande:
    Kan absolut dela med mig av den. Är inte hemma just nu men kan fixa senare under dagen. Påminn mig ifall jag glömmer.
    Vad gulligt av dig!! <3
  • Satelliten
    Fröken W skrev 2016-07-04 08:23:23 följande:
    Ingen stress, gör det när du har tid över :)
  • Fröken W
    Satelliten skrev 2016-07-04 09:48:37 följande:

Vad gulligt av dig!! <3

Tror dock att det kanske är lite mer överskådligt och lättläst om jag kan skicka som en bifogad fil. Skicka din mailadress i PM, om du inte vill skriva den direkt här, så skickar jag om nån timme.
  • Ellonbellon

Vi hade bara en tunn hälsofilt först, han föddes i juli och det var inte en jättevarm sommar. Vi gick sen över till en tjockare filt och en tröja. Mot vintern fick han en åkpåse som han sedan hade till i typ april/maj då han i princip har varit utan. Han är en varm person så vi har inte behövt ha så mycket kläder och i åkpåsen var det varmt, lite för varmt ibland för honom.

Har inte täcke, tycker det är för opraktiskt och det kan komma in kalluft. Tycker åkpåse funkar bäst, men det där får man bara känna efter själv. :)

Son född 7 juli 2015, BF januari 2017
  • Ellonbellon

Och vi hade locket på fram tills han började med sittdelen :). Tyckte det var mest praktiskt att ha det på, man kunde ställa kundkorgen där och sånt ;)

Son född 7 juli 2015, BF januari 2017
  • Fröken W
    Ellonbellon skrev 2016-07-04 11:09:33 följande:

Vi hade bara en tunn hälsofilt först, han föddes i juli och det var inte en jättevarm sommar. Vi gick sen över till en tjockare filt och en tröja. Mot vintern fick han en åkpåse som han sedan hade till i typ april/maj då han i princip har varit utan. Han är en varm person så vi har inte behövt ha så mycket kläder och i åkpåsen var det varmt, lite för varmt ibland för honom.

Har inte täcke, tycker det är för opraktiskt och det kan komma in kalluft. Tycker åkpåse funkar bäst, men det där får man bara känna efter själv. :)

Tack!

Vad är hälsofilt?

Hade ni alltså locket på under sommaren också? Blev det inte varmt?
Svar på tråden Bädda barnvagn?