Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

    Ni med minst 3 graviditeter - har symtomen blivit värre eller mildare för varje gång?

    Jag hoppas att få läsa fler svar, då jag är nyfiken.

    Första och andra graviditeten var flickor och jag var illamående i början om jag inte åt tillräckligt ofta. Inför andra visste jag hur jag var tvungen att äta. Tredje hade jag mer akuta kväljningar, så det var svårare att hantera, men gick. Tröttheten var gräslig med tredje, men berodde på för mig lågt hb.

    Däremot har mängden sammandragningar blivit värre för varje graviditet. De två första jobbade jag till 5 dagar innan jag födde, bf-4 och bf. Tredje blev jag sjukskriven en månad innan då det inte funkade längre och jag fick sammandragningar för minsta lilla. De två sista graviditeterna med samma pappa hann vi bara vara inne 11 respektive 35 minuter på förlossningen och sista tog de mig inte ens på allvar så jag fick en sjukhusrock. De två sista hade jag börjat öppna mig konformigt inifrån. 

    Däremot har jag mått bättre i kroppen och lättare kunnat sitta de två sista efteråt, men eftervärkarna har blivit mer och mer plågsamma. 

Svar på tråden Ni med minst 3 graviditeter - har symtomen blivit värre eller mildare för varje gång?