• Anonym (Tre barns morsan)

    Maken lämnar mig för en PAUS

    Hej alla

    Min man ska resa bort ett par månader minst iallafall och låta mig ta hand om allt skit här hemma, 3 barn inklusive ett spädbarn, räkningar och allt annat skit som jag ändå gjort i åratal.

    Anleningen till denna paus är att vi grälat skitmycke, han har många många gånger velat slå mig och säger elaka saker och svär hit o dit. Han tappar tålamodet jättelätt och tror att mannen är i högre makt än kvinnan. Ibland kan jag bli utskälld inför andra.

    Känner mig så jävla värdelös. Han reser iväg för att bli en "bättre" människa men det tror jag är omöjligt om man tänker på till vilket samhälle han åker (där kvinnor är förtryckta).

    Vet inte hur jag ska göra, det viktigaste är barnen för mig och jag vill att dem ska slippa se oss olyckliga och arga. Jag har fina stunder med honom ibland och det är väl vad som gör att jag inte lämnat honom.

    Ibland ser jag personen i honom som jag älskar och önskar att han alltid kunde vara. Ibland undrar jag om han är allvarligt psykiskt sjuk, stt han typ är "flera" olika personer.

    Jag ska dessa månader han är iväg verkligen fundera hur jag vill leva mitt liv.

    borde jag kämpa på (såsom jag gjort i åratal)??

  • Svar på tråden Maken lämnar mig för en PAUS
  • Anonym (Tre barns morsan)
    MammAmma skrev 2016-07-16 08:48:00 följande:

    Låter inte som att det finns något att kämpa för. Livet är för kort för att slösas på ett ärkesvin.


    Ja :(
  • Anonym (Tre barns morsan)
    Ippaas skrev 2016-07-16 10:43:15 följande:

    Lämna honom.

    Man har bara ett liv som är alldeles för kort.

    Vill du verkligen ge detta budskap till dina barn? För när du stannar hos en sådan person så säger du också att det är okej det han gör.


    Nej verkligen inte, hoppas jag hittar vägen och styrkan att komma till ro
  • Anonym (SD)
    Anonym (Tre barns morsan) skrev 2016-07-16 15:57:51 följande:

    Man kan diskutera "hur mycket jag varit med o valt honom". Han blev nog utvald av andra åt mig och jag var ung och hade inget å komma

    Med


    Låter ju lite som du redan lever det förtryckta liv du beskriver i öppningstexten i så fall?
  • Anonym (Tre barns morsan)
    Anonym (SD) skrev 2016-07-16 16:04:58 följande:

    Låter ju lite som du redan lever det förtryckta liv du beskriver i öppningstexten i så fall?


    På "den tiden" hade mina föräldrar ett ganska trångt synsätt och dem är helt annorlunda nu, dem verkar till o med skylla på sig själva (vilket är inte helt fel, men jag kunde ju ha lämnar han för länge sen så myt är väl att skylla på mig själv).

    Jag lever nog förtryckt även om jag kämpar dag in o ut med att inte göra det genom att "stå på mig"

    Det är iallafall inget dåligt att han reser bort
  • Anonym (Tre barns morsan)
    Anonym (T) skrev 2016-07-16 15:59:02 följande:

    Grattis! Låter som högsta vinsten att bli av med en sådan. Glöm inte att byta låsen på dörren innan han kommer tillbaka bara :)


    Ja du det kan nog bli aktuellt så som allt verkar te sig just nu
  • Anonym (Ett liv)

    "Har fyllt i svaren ovan och inser hur dum o naiv man faktiskt är"

    Nej, du är inte inte alls dum och naiv, du har bara fastnat i en vardag som sakta har krupit sig på dig.

    Känner du till "den kokande grodan"? Om man sätter ner en groda i en kastrull med kokande vatten så försöker givetvis grodan hoppa ur kastrullen för att inte kokas ihjäl. Men om du däremot sätter ner grodan i en kastrull med kallt vatten och sedan sakta värmer vattnet tills det kokar så sitter grodan kvar och låter sig kokas.

    Tror att det har blivit på samma sätt för dig. Om din man hade betett sig på det här viset från början så hade du aldrig gått med på det. Du hade troligtvis aldrig ens blivit tillsammans med honom. Sakta men säkert har det här blivit din vardag. Lite i taget. Till slut har du inte sett hur hela bilden ser ut och hur mycket det påverkar dig.

    För din egen lyckas skull och för att barnen inte ska få en skev bild av hur ett sunt förhållande ska se ut, så bör du tänka över vad som är ok i ett förhållande och inte. Om du inte kan acceptera hans beteende så är det kanske dags att röra sig vidare?

  • Anonym (Ett liv)

    En sak till... Det här med att han tar ansvar, respekterar dig, behandlar dig och barnen bra och visar dig hänsyn "när han känner för det", betyder inte att han är en kärleksfull, omtänksam, ansvarstagande man med respekt för sin fru och sina barn.

    När han gör saker "när han känner för det" så gör han det bara för att han själv ska känna sig duktig. Han gör det alltså inte för din eller barnens skull, utan för att få en känsla av att vara bra trots att han inte är det. En egoboost alltså. Det har inget med kärlek att göra.

  • Anonym (Tre barns morsan)

    Ja nu har han dragit och jag mår blandat

    En klump i halsen har jag och får massa ångest över allt. Jag vet att jag måste ta mig samman å leva och ta hand om barnen. Det e så mycket att stå i. Har ett eget företag med personal som oxå ska tas hand om som små barn. Fan, känns tungt men jag kommer fixa det. Har tagit bort alla hans bilder i hemmet så jag Skipper se eller tänka på han. Vi får se vad som händer under dessa månader han är iväg, antingen hittar jag styrkan och drar eller inte.

    Jag saknar inte honom utan jag saknar ett liv att dela med någon. Hopps jag hittar någon snart

  • Anonym (Tre barns morsan)

    Har gått nu ca 10dagar sen han åkte och jag vet fan inte hur jag mår. Jag gör väl lika mycket sysslor som förut men allt känns jobbigare med en sorgehjärta. Ångesten på natten/innan läggdags är värst. Allt känns så jävla tomt. Jag kommer nog inte förlåta honom för det här. Jag kommer inte bli den jag var. Jag måste dra vidare. Önskar jag kunde hitta en lösning som gjorde att jg enkelt kunde flytta med barnen. Jag är så trött.. Så trött! Fyfan vilken jävla skitstövel till man jag har. Att det går att vara så jävla självisk?! Man lär sig något nytt varje dag om den här världen.

Svar på tråden Maken lämnar mig för en PAUS