• Anonym (Lena)

Ifrågasatt gällande plocksallad

Handlade en plocksallad på Coop idag. Jag har alltid grönsallad i potten och sedan pasta och proteiner ovanpå . När jag skulle betala säger kvinnan i kassan att få jag inte hade tagit någon sallad skulle de ta ett högre kilopris.

Jag sa att det visst finns grönsallad i salladen.

-Inte vad jag kan se. Svarade hon och flinade åt mig.

Jag blev då irriterad att jag öppnade salladen och drog undan kycklingen och pastan med fingrarna och visade salladen.

-Ja men du ser. Där hade du tur. Får jag som svar.

Vad är det här?

Har du blivit ifrågasatt vad gäller din plocksallad?

• Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad
  • Anonym (.)

Dumheter. Jag plockar nästan aldrig grönsallad, tar grönsaker, melon och proteiner istället.

• Anonym (kr)
    Anonym (.) skrev 2016-07-28 13:12:43 följande:

Dumheter. Jag plockar nästan aldrig grönsallad, tar grönsaker, melon och proteiner istället.

Ja o det är inte bara kött vilket är ok
  • Anonym (***)
    Lilit skrev 2016-07-28 13:07:11 följande:
    Va?!? Då tycker jag att man kan lägga ner hela grejen faktiskt.
    Varför då? Butikerna får väl sälja vad de vill till vilka priser de vill?

Handla inte om du inte vill eller tycker det är prisvärt.
  • PixieP
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-28 13:05:16 följande:
    Det var en lång kö bakom mig och jag fann det som väldigt pinsamt att bli ifrågasatt på det sättet då jag inte hade gjort någonting fel. Sedan startar man väl trådar om vad man vill.

Jag tycker helt ärligt att det låter som att kassörskan drev med dig. Hon var antagligen förbittrad alla som har semester med picknick på stranden och plocksallad och grillkyckling.

Totalignorera henne nästa gång. Eller säg bara med lugn ton "jag förstår inte vad du menar" eller bara "Vad menar du?" Och så upprepar du det tills bitchen tröttnar. B-)
  • Påven Johanna

Vad lustigt, jag satt precis och tänkte på människors beteende vid salladsbarerna. Det är inte många blad sallad som går åt, desto mer av allt annat. Folk verkar undvika att vara nyttiga till och med när de självmant uppsöker ett alternativ som syftar till att erbjuda just något nyttigare. 

Att det kostar mer att äta av dyrare livsmedel ser inte jag som något konstigt. Så är det ju på restauranger också. Och förstås när man handlar som vanligt i matbutiken. 

• Lilit
    Anonym (***) skrev 2016-07-28 13:18:44 följande:

Varför då? Butikerna får väl sälja vad de vill till vilka priser de vill?

Handla inte om du inte vill eller tycker det är prisvärt.

Ja jag kan väl knappast förbjuda dem? Men jag kan ju trots det ha en åsikt om vad/hur de säljer sina varor. Och nej jag köper givetvis inget jag inte vill ha.
  • Anonym (Omg)

OMG du kan inte ha många problem
    Eftersom du startar en tråd om detta. Släpp det och gå vidare med livet.

• Anonym (Lena)
    Anonym (Omg) skrev 2016-07-28 13:41:14 följande:

OMG du kan inte ha många problem

Eftersom du startar en tråd om detta. Släpp det och gå vidare med livet.

OMG du kan inte ha mycket till liv som lade tid på att kommentera en tråd du finner meningslös.
  • Anonym (***)
    Lilit skrev 2016-07-28 13:39:59 följande:
    Ja jag kan väl knappast förbjuda dem? Men jag kan ju trots det ha en åsikt om vad/hur de säljer sina varor. Och nej jag köper givetvis inget jag inte vill ha.
    Klart du får ha en åsikt. Men det enklaste är väl ändå att du inte handlar det du inte gillar istället för att föreslå att butiken slutar med det?
  • Anonym (Johanna)

Klart roligaste inlägget i denna tråd är personen som bara skriver om hur hen stör sig på huruvida folk som går till salladsbaren väljer att vara "nyttiga" eller ej, haha. Fan vet du om det liksom? De kanske lever jättenyttigt jämt och den dagen känner för att lyxa till det med just det som de tycker är gott vilket råkar finnas i salladsbaren? Eller så kanske det de valt är jättenyttigt för just dom? Hur kan folk veta vad som är bäst för andra genom att se dom i ca 10 min inne på typ Ica.

De enda som tänker så om andra är de som har extremt låg självkänsla. I detta fall förmodligen någon som skitnödigt kämpar sig till någon slags kropp och aldrig njuter samt tror att det är hälsosamt att leva så. Som så många andra i dagens samhälle. Ha ett gött liv liksom, skryt om er nyttighet och hälsa och era likes på gymbilder på insta när ni ligger på er dödsbädd och typ njutit ca 0 av något i livet förutom kämpat för att se ut och vara exakt som alla andra istället för att bara vara sig själv och må bra utan att klanka ner på sin omgivning. Så fruktansvärt trött på folk som inte bara kan sluta tro att de vet vad som är bäst för andra. Samt alltid ska berätta för andra.

Inser att detta inlägg säger emot sig självt, men försvarar mig med att jag i princip aldrig säger något till eller om någon på det sättet, mest att detta var droppen för mig :,)

Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad