• Anonym (Lena)

Ifrågasatt gällande plocksallad

Handlade en plocksallad på Coop idag. Jag har alltid grönsallad i potten och sedan pasta och proteiner ovanpå . När jag skulle betala säger kvinnan i kassan att få jag inte hade tagit någon sallad skulle de ta ett högre kilopris.

Jag sa att det visst finns grönsallad i salladen.

-Inte vad jag kan se. Svarade hon och flinade åt mig.

Jag blev då irriterad att jag öppnade salladen och drog undan kycklingen och pastan med fingrarna och visade salladen.

-Ja men du ser. Där hade du tur. Får jag som svar.

Vad är det här?

Har du blivit ifrågasatt vad gäller din plocksallad?

• Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad
  • Anonym (?)
    Anonym (.....) skrev 2016-07-28 16:45:12 följande:
    Sallad är allt annat än nyttigt. ..
    Det är ju som att säga "mat är onyttigt" - det beror ju på vad det är i.
    Men "allt annat än" är en stor överdrift eftersom väldigt mycket som brukar ingå i sallad är nyttigt.
  • Anonym (.....)
    Anonym (?) skrev 2016-07-28 16:48:14 följande:

Det är ju som att säga "mat är onyttigt" - det beror ju på vad det är i.

Men "allt annat än" är en stor överdrift eftersom väldigt mycket som brukar ingå i sallad är nyttigt.

Sallad som i salladsblad är inte nyttigt så innehåller allt för mycket kolhydrater.
  • Uttran
    Flygfotogen skrev 2016-07-28 15:20:56 följande:

Jag vet inte om det är ett annat pris. Aldrig frågat eller tänkt på om det står något finstilt.

Gissar att dressing räknas. Antar att de fått börja att dra en gräns någonstans. Har många gånger sett folk ösa i räkor, kräftor och mozzarella i sina pytsar t ex och sen inget mer. Då blir det ju säkert förlust för butiken och den som kommer efter får en skral räksallad.

Fast det är väl ändå inte kundens jobb att bry sig om affärens vinst och tar räkorna slut får de väl fylla på. Personalen har alltid varit trevlig och fyllt på då något är slut då jag handlar iaf.
  • Anonym (Kula)
    Anonym (kr) skrev 2016-07-28 14:54:15 följande:

Vad tar dom för ett kilo räkor ? Ett kilo kyckling ? Ett kilo kräftor ?

49.90 för ett kilo kyckling. Räkor vet jag inte för det äter vi inte.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Kula) skrev 2016-07-28 17:01:28 följande:

49.90 för ett kilo kyckling. Räkor vet jag inte för det äter vi inte.

Möjligen för 1 kilo oskalade räkor
  • Anonym (Hhuhuhuj)

Men slappna av, hon skämtade ju!!

• Anonym (Lena)
    Anonym (Hhuhuhuj) skrev 2016-07-28 17:09:20 följande:

Men slappna av, hon skämtade ju!!

Jaså? Var du där?
  • AnnaMoberg

Gud så fånigt. Du måste käka ett helt salladshuvud för att komma upp i ca 10 g. Salladsbladen i en normal kycklingsallad t ex ger dig kanske ett ynka gram.

Anonym (.....) skrev 2016-07-28 16:49:39 följande:

Sallad som i salladsblad är inte nyttigt så innehåller allt för mycket kolhydrater.

• MeAndMyself

Ni som tycker det är självklart att de ska ta högre pris om man bara tar kött. Jag håller inte med er alls! Tex så är kycklingen från Thailand (iaf på ica) och jag tycker inte man ska betala lika mycket för den som man gör för den svenska i butik.

Min vän som arbetar på Ica visade mig påsen de häller upp ifrån och där stod de att kycklingen var från Thailand så säkra källor :)

• MNLU
    hade du skrivit "sallat" hade det varit lättare att förstå att du menade just det och inte sallad som maträtt.
Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad