• Anonym (Jag)

Varför är det ingen som bryr sig?!

Det är terrordåd nästan dagligen nu. Kanske att jag har fel men det känns inte som att det är någon som bryr sig. Hade det varit ett gäng skinheads som dödade folk dagligen så hade alla gått man ur hus, gjort demonstrationer, satt upp plakat, hållit föreläsningar och Gud vet vad. Men det är ingen som reagerar. Det finns folk som vill ha ihjäl oss och våra barn och ingen bryr sig. Varför? Rätta mig om jag har fel.

• Svar på tråden Varför är det ingen som bryr sig?!
  • Anonym (Urk)
    Anonym (???) skrev 2016-07-30 23:54:07 följande:

Jag läser både svenska skittidningar som redan vinklar sanningen och många olika utländska... Än så länge ingenting om att muslimer protesterar och faktiskt säger ifrån. Menar du alltså att alla medier inte skriver om det? Struntprat...

Dom stödjer skiten.

Är du själv ute och demonstrerar?

Jag har aldrig i hela mitt liv deltagit i en demonstration, men inte f*n stödjer jag allt hemskt som händer eller som människor gör i världen för det.
  • KillBill
    Anonym (Vakna) skrev 2016-07-30 22:46:27 följande:
    Det ÄR så iaf.
    Jag hittar inget om detta när jag Googlar. Vad har du för källa för ditt påstående?
  • Anonym (???)
    Anonym (Urk) skrev 2016-07-31 00:17:11 följande:

Är du själv ute och demonstrerar?

Jag har aldrig i hela mitt liv deltagit i en demonstration, men inte f*n stödjer jag allt hemskt som händer eller som människor gör i världen för det.

Har varit på många demos.

Nu senast på "folkets demonstration" i Sthlm.
  • Anonym (Herregud)

Ni vill bara ha en andledning att skylla på muslimer. ISIS påstår sig vara muslimer, de krigar för Allah( lägg märke till ironin).Men vart nånstans i Koranen står det att kriga, våldta kvinnor osv, är ok?

• Anonym (Urk)
    Anonym (???) skrev 2016-07-31 01:02:28 följande:

Har varit på många demos.

Nu senast på "folkets demonstration" i Sthlm.

Okej bra. Men vill du påstå att jag, svensk två barns mamma också stödjer isis om jag inte är ute och demonstrerar?

Om du söker på Google "muslimer demonstrerar mot isis" så kommer det fram flera artiklar om att dom gör/gjort det. Så särskilt noga kan du inte ha läst.
  • KillBill
    Spaceman skrev 2016-07-31 01:34:53 följande:
    www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/demokrati/grundlagarna/
    Sorry, citerade fel inlägg.

Frågan gäller påståendet i inlägg #1. Vilken grundlag har regeringen ändrat på? Egon den stora påpekar i inlägg #5 att Grundlagen bara kan ändras med två vunna riksdagsomröstningar med ett val mellan (och det stämmer) vilket innebär att den förra Alliansregeringen måste ha ändrat samma grundlag för att en förändring ska ske.

Jag har inte hört talas om att den förra och den nuvarande regeringen ska ha ändrat grundlagen så att vem som helst kan styra Sverige jag vill ha en källa till detta påstående!
  • Egon den stora
    Anonym (Vakna) skrev 2016-07-30 22:46:27 följande:

Det ÄR så iaf.

Regeringen kan ända inte ändra en grundlag. Inte andra lagar heller för den delen, dom röstas igenom i riksdagen så regeringen måste ha majoritet. Vilken lag pratar vi om och när skedde omröstningarna?
  • Anonym (ex libris)
    Anonym (Vakna) skrev 2016-07-30 20:58:41 följande:
    Håller med dig. Visste du förresten att vår regering ändrat grundlagen så nu kan vem som helst styra Sverige. Du behöver inte vara svensk medborgare. Slutet för det här landet är nära...
    Antingen förvanskar du grovt i syfte att sprida desinformation eller har du bara hört detta av nån som inte vet vad de snackar om.

De grundlagsändringar som är gjorda står beskrivna här:

www.eu-upplysningen.se/Sverige-i-EU/EU-lagar-galler-framfor-svenska-lagar/EU-och-de-svenska-grundlagarna/

Och jag antar att det är detta du mumlar om, att riksdagen kan överlåta beslutanderätt i frågor till EU om 75% av riksdagen tycker så:

Samråd med riksdagen i grundlagen

I rikdagsordningen finns reglerna för hur riksdagen ska arbeta med EU-frågor. Riksdagsordningen har en mellanställning mellan grundlag och vanlig lag och beskriver riksdagens arbetsformer.

Regeringens skyldighet att samråda med riksdagen i EU-frågor hade tidigare funnits inskriven i riksdagsordningen.

Genom grundlagsändringarna 2002 skrevs regeringens skyldighet att informera och samråda med riksdagen i EU-frågor även in i regeringsformen.

Det är regeringen som företräder Sverige i EU. Regeringens skyldigheter inför riksdagen är ett sätt för riksdagen att kontrollera den beslutsmakt man har överlåtit till EU.

EU-medlemskapet skrevs in i regeringsformen 2011

Hösten 2010 röstade riksdagen igenom ett antal ändringar av regeringsformen. En av dem innebär att EU-medlemskapet utryckligen nämns i regeringsformen genom att följande mening läggs till i grundlagens första kapitel: ?Sverige är medlem av Europeiska unionen?. Förändringen gäller från den 1 januari 2011.

Dessutom har beslutsreglerna ändrats något för att riksdagen ska kunna överlåta beslutanderätt till EU. För att riksdagen ska kunna överlåta beslutanderätt till EU måste tre fjärdedelar av riksdagsledamöterna rösta ja till beslutet. De ledamöter som röstar måste vara minst hälften av riksdagens 349 ledamöter.

• Anonym (Läs på doofy)
    Anonym (Herregud) skrev 2016-07-31 03:15:04 följande:
    Ni vill bara ha en andledning att skylla på muslimer. ISIS påstår sig vara muslimer, de krigar för Allah( lägg märke till ironin).Men vart nånstans i Koranen står det att kriga, våldta kvinnor osv, är ok?
    Chapter 8, verse 12: "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"
Svar på tråden Varför är det ingen som bryr sig?!