• Anonym (Jag)

    Varför är det ingen som bryr sig?!

    Det är terrordåd nästan dagligen nu. Kanske att jag har fel men det känns inte som att det är någon som bryr sig. Hade det varit ett gäng skinheads som dödade folk dagligen så hade alla gått man ur hus, gjort demonstrationer, satt upp plakat, hållit föreläsningar och Gud vet vad. Men det är ingen som reagerar. Det finns folk som vill ha ihjäl oss och våra barn och ingen bryr sig. Varför? Rätta mig om jag har fel.

  • Svar på tråden Varför är det ingen som bryr sig?!
  • Anonym (Plrrbt)

    Jag bodde i London några år när IRA hade en aktiv period. (Japp jag är inte 20 år om vi säger så)
    Då kändes det som en teoretisk möjlighet att vara nära ett terrordåd varje kväll man gick till en pub. Vi skämtade om att byta uteställe med jämna mellanrum så att vi inte skulle öka risken att bli utsatta. Irländarna såg ut som alla oss andra, men personer med nordirländsk brytning tittade man snett på.

    Så vad hände: en allmän upprustning gjordes i de områden där rekryteringen till IRA var som bäst, man jobbade med detta på grundnivå (ja dessa idag av "sverjevenner" så hånade fritidsgårdarna och jämlikhetsprojekt i förorten) man jobbade på politisk nivå, folks attityder jobbade man med och hoppla: idag finns knappt den beväpnade grenen av IRA.

    Hursomhelst: vi fortsatte gå ut och röra oss bland folk, men visst kollade man lite extra var nödutgångar/personalutvångarna fanns så man skulle kunna ta sig ut fort. Och glömde nån en väska blev man rätt paranoid. Men vi slutade inte leva.

  • KillBill
    Anonym (Plrrbt) skrev 2016-08-01 19:53:59 följande:

    Jag bodde i London några år när IRA hade en aktiv period. (Japp jag är inte 20 år om vi säger så)
    Då kändes det som en teoretisk möjlighet att vara nära ett terrordåd varje kväll man gick till en pub. Vi skämtade om att byta uteställe med jämna mellanrum så att vi inte skulle öka risken att bli utsatta. Irländarna såg ut som alla oss andra, men personer med nordirländsk brytning tittade man snett på.

    Så vad hände: en allmän upprustning gjordes i de områden där rekryteringen till IRA var som bäst, man jobbade med detta på grundnivå (ja dessa idag av "sverjevenner" så hånade fritidsgårdarna och jämlikhetsprojekt i förorten) man jobbade på politisk nivå, folks attityder jobbade man med och hoppla: idag finns knappt den beväpnade grenen av IRA.

    Hursomhelst: vi fortsatte gå ut och röra oss bland folk, men visst kollade man lite extra var nödutgångar/personalutvångarna fanns så man skulle kunna ta sig ut fort. Och glömde nån en väska blev man rätt paranoid. Men vi slutade inte leva.


    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Tess)
    FDFMGA skrev 2016-08-01 06:39:47 följande:

    Jag är vaken redan, några måste ju försörja gänget som gapar om att undergången är här.

    Nix, jag har kollat, regeringen sitter kvar. Alliansen har inte drabbats av intellektuell och moralisk härdsmälta och börjat samarbeta med det sverigefientliga parti Åkesson leder.


    Kan inte du förklara varför SD är Sverigefientliga?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Urk) skrev 2016-08-01 19:23:57 följande:

    Har du missat att vi har religionsfrihet i Sverige?

    Svenskar som konvertera då?


    Nej det har jag inte

    Ja de gör ju det..
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Jag) skrev 2016-08-01 21:48:08 följande:

    Nej det har jag inte

    Ja de gör ju det..


    Då håller man det väl på hemmaplan?
  • FDFMGA
    Anonym (Tess) skrev 2016-08-01 20:16:39 följande:
    Kan inte du förklara varför SD är Sverigefientliga?
    Tja, tänk dig två personer, den ena hatar och föraktar den andra i ord och handling men har en fantasibild av personen som hen påstår sig älska. Då har du SD:s syn på Sverige.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Tess)

    Jag tror att det är omöjligt att få varandra att byta sida. Alla trådar angående invandring och asyl mm går ut på samma sak: Den ena sidan försöker febrilt få den andra sidan att förstå att invandring är bra och att det bara är en liten del av invandrarna som ställer till det för sig samt att det finns minsann svenskar som beter sig illa också! Sen har vi den andra sidan som anser att det för länge sedan gått för långt med invandringen till Sverige och vill helst gå tillbaka i tiden för att "göra om och göra rätt".

    Vilken sida har rätt då? Det får var och en avgöra. Jag vet var jag står och jag har inte lockats över till "den andra sidan" än, hur mycket den sidan än försökt ;) .

  • EnAnonumius
    Wolt skrev 2016-07-31 18:59:08 följande:
    Skolavslutning i kyrka, luciafirande, dans runt midsommarstång?
    Trött jag blir på det  desinformationen om "skolavslutning i Kyrkan är en tradition".

    Nej det är INGEN "tradition" att ha det i Sverige bara för att de förekommer i VISSA delar i landet.

    Skolavslutning har inget med det kyrkliga att göra, och har inget med kristendomen att göra, många skolor "förr i tiden"  lånade  kyrkans lokaler bara för att de var stor lokal.

    Jag själv under mina två första skolår hade skolavslutning i Kyrkan bara för att skolan jag gick på saknade egen aula/gympasal.
    Känner till många kristna pensionärer som berättade att de hade skolavslutning i gympasal eller till och med ute på skolgården om vädret var fint när de gick i skolan.

    Så det är bara skitsnack baserat direkt okunskap, att det har med den ökade invandringen  att göra att det är mindre av runt om i landet att ha skolavslutning i Kyrkolokaler.

    Även när jag var ung och med tämligt FÅ invandrar så stod det skrivet i skollagen att skolan skall vara politisk och religiöst oberoende och det inkluderad även skolavslutningen.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Johan75 skrev 2016-08-01 00:44:33 följande:
    Tror att det där är från Läroplanen för grundskolan. Inte skollagen.
    Helt korrekt. Det är Läroplanen som det står så i.

    Fast jag har sett (tyvärr) folk som (o)medvetet förväxlar skollagen med läroplanen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (The only one) skrev 2016-08-01 00:31:24 följande:
    Under Skolans värdegrund och uppgifter.

    Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet mellan människor är de värden som utbildningen ska gestalta och förmedla. I överensstämmelse med den etik som förvaltats av kristen tradition och västerländsk humanism sker detta genom individens fostran till rättskänsla, generositet, tolerans och ansvarstagande. Undervisningen ska vara icke-konfessionell
    Varför sprider du desinformation?

    Jag var precis själv uppe på skolverket och det står inget om det du hävdar att det skulle stå om någon "kristna traditioner".

    http://www.skolverket.se/skolutveckling/vardegrund


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jag) skrev 2016-08-01 16:07:45 följande:
    Det är hela vänster ideologin egentligen men eftersom det är S som suttit i makten och fostrat folket in i detta så ligger skulden hos dem. Och om man tror att det som hände var ett personligt val och en folklig revolution så är man mycket naiv.
    Var ska jag börja? För att ge några exempel,
    -Sexualisering av kvinnor och barn.
    -Fri sex
    -Abort, bör inte vara något val utan enbart en sista utväg. Det är inte lagstiftningen jag klagar på utan förhållningssättet och synsättet.
    - befolkningsutbyte, Tex man kan enbart adoptera från utlandet inte svenskadoptera, eller har jag missat nåt
    -avkristnande

    Det de gör sig skyldiga nu i denna regeringstid bl.a. är
    -könsförvirring, istället för att hjälpa de stackars barnen när de är könsförvirrade så ska detta uppmuntras. (Transexualitet )
    -PK och allt motstånd till vänsterns islamisering och förstörelse av samhället ska förlöjligas och slås ner. SD är ett bra exempel på detta. (Dessvärre är högern också skyldig )De har många gånger blivit uteslutna och avvisade. Likaså gör allmänheten så, Tex. Hur många har inte velat eller uteslutit folk på fb pga de röstat på SD. Att bli avvisad och utesluten är en mycket grym bestraffning då det går emot människans överlevnadsinstinkt. (Också därför mobbning är så skadligt. )Helt plötsligt är det acceptabelt och ok att bekämpa en politisk åsikt. Jag själv tycker inte om vänsterpolitik men inte går jag och utesluter och dömer ut människor för det.
    - fortsatt folkutbyte
    -islamisering

    Islamisering:
    Intaget av muslimer årligen.
    - avkristnande
    -liberalisering av den svenska kyrkan
    -Islam är folkligt sett skyddat bakom "rasism". Detta är söndertjatat men det stämmer. Socialt kan man och får inte ifrågasätta islam för då är man rasist.
    -Statliga kyrkor öppnar upp för muslimer att be till sin gud. Det var väl nån biskop som ville ta ner korsen i nån kyrka?
    - muslimanpassad mat i skolorna
    - områden som socialt styrs av sharialagar och lyder under islam med blandad tolkning.

    Bara för att förtydliga, jag har inget emot muslimer generellt men islam ska hållas på hemmaplan.

    Jag tror stenhårt på människors lika värde jag förespråkar inte rasism och absolut inte till våld och elakheter mot någon oavsett hudfärg, etnicitet eller något annat. Jag dömer människor utifrån deras handlingar och vad de säger. men integration fungerar inte och folk måste förstå regeringens egentliga mål.

    Varifrån kommer då alla dessa ideer? Varför har samhället förfallit så moraliskt? Var kommer hjärnsmutstvätten ifrån?
    Media! Tv, radio, tidningar, internet.
    Vem styr och väljer vad som sänds på tv osv?
    Regeringen!
    Och folk sväljer allt tror att det är rätt och riktigt. Övriga och tvivlande är konflikträdda och rädda för uteslutning för att våga säga annat.
    Hupp här var en hel del fördomar på en gång. Men jag tar de värsta

    Sedan så vad menar du med " denna regeringstid?

    *) "-könsförvirring, istället för att hjälpa de stackars barnen när de är könsförvirrade så ska detta uppmuntras. (Transexualitet )"

    Vad har detta med (denna regeringstid) att göra? 

    Sedan vad ligger uppmuntran till att låta barnet få lov att växa upp som de könet de själva identifierar sig som? Du hjälper ju barnet att få LOV att vara sig själva och bli accepterade precis som de är.
    Och de får gå genom ordentliga utredningar också dessa barn för att fastställa om de föreligger en s.k "könsförvirring".
    När det är ordentligt utrett att det verkligen handlar om att de har "fötts i fel kropp"  så blir de hjälpta strax innan puberteten genom att den bromsas och man gör fysisk könskorrigering på kroppen och sedan så får de gå igenom puberteten m.h.a hormonbehandling som de kön de upplevt sig själva som.

    Det är faktiskt ETT vettigt sätt att hjälpa dessa barn på. Och det har inget att göra med "denna regerings tid" att göra. Det är något som funnits forskning kring oavsett "regeringstid":

    *) "-PK och allt motstånd till vänsterns islamisering och förstörelse av samhället ska förlöjligas och slås ner. SD är ett bra exempel på detta. (Dessvärre är högern också skyldig )De har många gånger blivit uteslutna och avvisade. Likaså gör allmänheten så, Tex. Hur många har inte velat eller uteslutit folk på fb pga de röstat på SD. Att bli avvisad och utesluten är en mycket grym bestraffning då det går emot människans överlevnadsinstinkt. (Också därför mobbning är så skadligt. )Helt plötsligt är det acceptabelt och ok att bekämpa en politisk åsikt. Jag själv tycker inte om vänsterpolitik men inte går jag och utesluter och dömer ut människor för det."

    På vilket sätt går det emot människans överlevnadsinstinkt att utesluta folk med politiska åsikter som står i kontrast med den egna om man nu känner att det är rätt att göra så?
    (Jag har inte  exkluderat folk själv baserat på politisk åskådning)

    Du får skilja just på instinkt från "medvetande".
    Överlevnadsinstinkt, om det skulle komma till det läget att det enbart handlar om det, så tar den inte hänsyn till politisk åskådning alls. Tvärt om ren överlevnadsinstinkt är rå och brutal och jobbar på primitiva nivåer. Då det är just en instinkt.

    *) "- fortsatt folkutbyte"

    Vad är det för fel med folkutbyte?
    Jag har inga problem med detta.
    Så länge man respekterar landet man befinner sig i och dess lagar och traditioner så ser jag inget fel med att det är folkutbyte. Tvärt om det kan faktiskt vara berikande.

    *) "-islamisering"

    Ja här håller jag med. Jag vill ha 100% sekulariserat samhälle. Så jag är emot all form av religiöst inflytande i samhället och lagar i synnerhet.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jag)
    EnAnonumius skrev 2016-08-04 11:42:02 följande:

    Hupp här var en hel del fördomar på en gång. Men jag tar de värsta

    Sedan så vad menar du med " denna regeringstid?

    *) "-könsförvirring, istället för att hjälpa de stackars barnen när de är könsförvirrade så ska detta uppmuntras. (Transexualitet )"

    Vad har detta med (denna regeringstid) att göra? 

    Sedan vad ligger uppmuntran till att låta barnet få lov att växa upp som de könet de själva identifierar sig som? Du hjälper ju barnet att få LOV att vara sig själva och bli accepterade precis som de är.

    Och de får gå genom ordentliga utredningar också dessa barn för att fastställa om de föreligger en s.k "könsförvirring".

    När det är ordentligt utrett att det verkligen handlar om att de har "fötts i fel kropp"  så blir de hjälpta strax innan puberteten genom att den bromsas och man gör fysisk könskorrigering på kroppen och sedan så får de gå igenom puberteten m.h.a hormonbehandling som de kön de upplevt sig själva som.

    Det är faktiskt ETT vettigt sätt att hjälpa dessa barn på. Och det har inget att göra med "denna regerings tid" att göra. Det är något som funnits forskning kring oavsett "regeringstid":

    *) "-PK och allt motstånd till vänsterns islamisering och förstörelse av samhället ska förlöjligas och slås ner. SD är ett bra exempel på detta. (Dessvärre är högern också skyldig )De har många gånger blivit uteslutna och avvisade. Likaså gör allmänheten så, Tex. Hur många har inte velat eller uteslutit folk på fb pga de röstat på SD. Att bli avvisad och utesluten är en mycket grym bestraffning då det går emot människans överlevnadsinstinkt. (Också därför mobbning är så skadligt. )Helt plötsligt är det acceptabelt och ok att bekämpa en politisk åsikt. Jag själv tycker inte om vänsterpolitik men inte går jag och utesluter och dömer ut människor för det."

    På vilket sätt går det emot människans överlevnadsinstinkt att utesluta folk med politiska åsikter som står i kontrast med den egna om man nu känner att det är rätt att göra så?

    (Jag har inte  exkluderat folk själv baserat på politisk åskådning)

    Du får skilja just på instinkt från "medvetande".

    Överlevnadsinstinkt, om det skulle komma till det läget att det enbart handlar om det, så tar den inte hänsyn till politisk åskådning alls. Tvärt om ren överlevnadsinstinkt är rå och brutal och jobbar på primitiva nivåer. Då det är just en instinkt.

    *) "- fortsatt folkutbyte"

    Vad är det för fel med folkutbyte?

    Jag har inga problem med detta.

    Så länge man respekterar landet man befinner sig i och dess lagar och traditioner så ser jag inget fel med att det är folkutbyte. Tvärt om det kan faktiskt vara berikande.

    *) "-islamisering"

    Ja här håller jag med. Jag vill ha 100% sekulariserat samhälle. Så jag är emot all form av religiöst inflytande i samhället och lagar i synnerhet.


    Av naturen så är det bestämt vilket kön man har, bestäms redan vid befruktningen. Oavsett hur man känner sig så är man vad man är. Finns genetiska och mentala skillnader mellan man och kvinna. Jag blir ju inte en katt om jag går omkring och påstår att jag är det . Och att uppmuntra barn till att vara det motsatta istället för att hjälpa dem finna sig själva förstår inte jag.

    Överhuvudtaget hela grejen att man inte ska sätta kön på sina barn som vissa påstår är ju sinnesjukt det är ju att göra sina barn och samhället en björntjänst. Att vi har olika kön är inte en svaghet utan en starkhet.

    Tror du missförstod mig. Att bli utesluten ur samhället eller gemenskap går emot våran överlevnadsinstinkt. Därför är det en grym bestraffning. Ganska konstig tankesätt också iom att vi har demokrati.

    Personligen gillar jag inte folkutbyte inte i synnerhet när det verkar vara medvetet. Och om det är ett medvetet folkutbyte vad är då meningen med den?

    Jag gillar mångfald. Att det finns svarta, vita asiater u name it. Tycker det det är tråkigt när det blir så uppblandat. Fö så är inte mörkhyade människor anpassade att leva här när det är så solfattigt.

    Varför tycker du det är berikande?
  • Aniiee
    "Av naturen så är det bestämt vilket kön man har, bestäms redan vid befruktningen. Oavsett hur man känner sig så är man vad man är. Finns genetiska och mentala skillnader mellan man och kvinna. Jag blir ju inte en katt om jag går omkring och påstår att jag är det . Och att uppmuntra barn till att vara det motsatta istället för att hjälpa dem finna sig själva förstår inte jag."

    Ja, du har rätt. Det bestäms redan vid befruktningen. Och det är därför det är så trist när månniskor inte förstår att de två kön de flesta känner till inte är hela sanningen. Det finns6 (!) vanliga kön. Nej, det är inte "deformeringar", nej det är inte "misstag", nej, det är inte "hitte-på", nej, det är inte "avvikelser." Det tredje vanligaste biologiska könet är vanligare än blåa ögon. Kan vi kalla det "fel"då`? Är alla blåögda också fel? Det minst vanliga av de 6 vanligaste biologiska könen är vanligare än blå ögon + rött hår (som är människans ovanligaste färgkombination....) Jag råkar ha blåa ögon och rött hår. Är jag ett freak of nature då?`Jag räkar också vara ett av dessa "andra kön" som inte är XX eller XY. 

    Man kan också ha ett kön på utsidan och ett eller två på insidan, dvs biologiskt. Jag råkar ha det också. Så, ja... jag är ett freak of nature. Fullt fungerande, rätt vanligt freak of nature.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • EnAnonumius
    Anonym (Jag) skrev 2016-08-04 12:25:10 följande:
    Av naturen så är det bestämt vilket kön man har, bestäms redan vid befruktningen. Oavsett hur man känner sig så är man vad man är. Finns genetiska och mentala skillnader mellan man och kvinna. Jag blir ju inte en katt om jag går omkring och påstår att jag är det . Och att uppmuntra barn till att vara det motsatta istället för att hjälpa dem finna sig själva förstår inte jag.
    Överhuvudtaget hela grejen att man inte ska sätta kön på sina barn som vissa påstår är ju sinnesjukt det är ju att göra sina barn och samhället en björntjänst. Att vi har olika kön är inte en svaghet utan en starkhet.
    Av naturen.. Du låter som en person som inte läst högre biologi än grundskolans förenklade grundläggande biologi, i kombination att du förnekar all den forskning som finns just kring transsexualism och funnit så i flera decennier.

    Ja det finns genetiska och mentala skillnader mellan man och kvinna. Inget jag har förnekat.

    Dock så är det mycket mer komplext än vad du vill göra det gällande med dina grova förenklingar och dina filosofiska uttryck som "av naturen".

    Men jag använder mig av ditt begrepp "av naturen".

    Av naturen så kan det bli som så att hypotalamus genomgår en förändring  som gör att "det upplevda könet" hos en individ inte känner sig bekväm med sitt fysiska kön då denna förändring i hypotalamus gör att man upplever sig tillhöra det motsatta könet.
    Vad denna förändring i hypotalamus beror, om det är genetik eller YTTRE hormon påverkan (hormonobalans hos kvinna som bär fostret) för förändringen, forskats det om fortfarande. Något, av naturen, så har denna förändring skett.

    Denna förändring är inget som man kan "bota" med lite hjälp av  "mamma och pappa berättar för barnet hur det skall vara och agera efter könet de har mellan benen och att hjärnan mellan man och kvinna  är "genetiskt olika". 
    Detta kommer inte heller att hjälpa att släpa barnet till en psykolog för att få den att "agera efter sitt fysiska kön och en manlig hjärna" bara för att barnet "ser ut" som en pojke eller flicka fysiskt i omgivningens ögon.
    Anonym (Jag) skrev 2016-08-04 12:25:10 följande:
    Tror du missförstod mig. Att bli utesluten ur samhället eller gemenskap går emot våran överlevnadsinstinkt. Därför är det en grym bestraffning. Ganska konstig tankesätt också iom att vi har demokrati.
    Jaså så man missförstår dig bara för att du inte skriver tydligt?

    Du satt aldrig och skrev om "uteslutning från samhället".

    Jag citera dina ord från inlägg #76:

    ""-PK och allt motstånd till vänsterns islamisering och förstörelse av samhället ska förlöjligas och slås ner. SD är ett bra exempel på detta. (Dessvärre är högern också skyldig )De har många gånger blivit uteslutna och avvisade. Likaså gör allmänheten så, Tex. Hur många har inte velat eller uteslutit folk på fb pga de röstat på SD. Att bli avvisad och utesluten är en mycket grym bestraffning då det går emot människans överlevnadsinstinkt. (Också därför mobbning är så skadligt. )Helt plötsligt är det acceptabelt och ok att bekämpa en politisk åsikt. Jag själv tycker inte om vänsterpolitik men inte går jag och utesluter och dömer ut människor för det."":
    (slut citat)

    Berätta för mig var du skriver "uteslutning från samhället". Jag letar och letar men hittar det inte. Jag ser ingenstans om att du skriver uteslutning från samhället.

    Det är en signifikant skillnad att man blir utesluten från sin vänkrets p.g.a vilket parti man röstar på och exkluderad från någon vänstergrupper "bara för att de tycker de är fel",  och utesluten helt från samhället.

    Dock så fråntar det inte fakta att överlevnadsinstinkt använder du helt fel i sammanhanget.
    Även om en människa (annat socialt flockdjur) är ensam så kan man överleva och klara sig bra. Då överlevnadsinstinkt handlar om "att skaffa föda"  så man "inte svälter sig till döds".
    Hos vissa individer så är överlevnadsinstinkter starkare än hos andra.

    Dock med de NYA uppgifterna du gav, så gör du en signifikant miss ändå i din förklaring.

    Dessa människor OM de nu skulle bli uteslutna från samhället, i stället för sin vänkrets, så  kan man bilda nya grupperingar och vänner bland dem och så har man den social samvaron igen. Det är något du missar att ta hänsyn till.

    Det finns ett bra ordspråk för detta.
    "I krig så kan gamla fiender bli de nya allierade."

    Du kan byta ut krig mot "uteslutning p.g.a olika politiska åskådningar".
    Anonym (Jag) skrev 2016-08-04 12:25:10 följande:
    Personligen gillar jag inte folkutbyte inte i synnerhet när det verkar vara medvetet. Och om det är ett medvetet folkutbyte vad är då meningen med den?
    Jag gillar mångfald. Att det finns svarta, vita asiater u name it. Tycker det det är tråkigt när det blir så uppblandat. Fö så är inte mörkhyade människor anpassade att leva här när det är så solfattigt.
    Varför tycker du det är berikande?
    Vad är det för fel med folkutbyte?
    Jag har inga problem med detta.
    Så länge man respekterar landet man befinner sig i och dess lagar och traditioner så ser jag inget fel med att det är folkutbyte. Tvärt om det kan faktiskt vara berikande.

    Jag BETONAR. Så länge man respekterar landet man befinner sig i och dess lagar och traditioner så ser jag inget fel med att det är folkutbyte.

    Jag utvecklar det då så här. Varför skulle det vara fel att ha folkutbyte? Man kan ju vilja lära sig något nytt, förbättrats som folk, etc. Eller bli stärkt i den egna uppfattningen.

    F.Ö har du fel. Bara för att någon är mörkhyad, för att deras pigment är aktiva när det föds, betyder inte att de kan anpassa sig till nya levnadsförhållanden om de byter geografiskt läge.
    Människan har hög anpassningsförmåga redan individnivå rent biologiskt. Så även en vit människa kan bli anpassad och leva vid ekvatorn.
    Många mörkhyade som bor en längre tid i solfattiga områden gör att de blir marginellt ljusare i hyn på sikt, då kroppen inte behöver hålla pigmenteringen aktiv, dock så har de då sin genetik, som gör att pigmenten inte försvinner helt. Som om det inte räckte, av naturen, så även en mörkhyad person som bor i landet där hen, föddes i kan faktiskt också fixa sig själv en illa solbränna trots att denne föddes med sin aktiva pigmentering. Så att vara mörkhyad i sig är ingen garanti på att slippa solbränna.

  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2016-08-05 14:33:44 följande:
    "Av naturen så är det bestämt vilket kön man har, bestäms redan vid befruktningen. Oavsett hur man känner sig så är man vad man är. Finns genetiska och mentala skillnader mellan man och kvinna. Jag blir ju inte en katt om jag går omkring och påstår att jag är det . Och att uppmuntra barn till att vara det motsatta istället för att hjälpa dem finna sig själva förstår inte jag."

    Ja, du har rätt. Det bestäms redan vid befruktningen. Och det är därför det är så trist när månniskor inte förstår att de två kön de flesta känner till inte är hela sanningen. Det finns6 (!) vanliga kön. Nej, det är inte "deformeringar", nej det är inte "misstag", nej, det är inte "hitte-på", nej, det är inte "avvikelser." Det tredje vanligaste biologiska könet är vanligare än blåa ögon. Kan vi kalla det "fel"då`? Är alla blåögda också fel? Det minst vanliga av de 6 vanligaste biologiska könen är vanligare än blå ögon + rött hår (som är människans ovanligaste färgkombination....) Jag råkar ha blåa ögon och rött hår. Är jag ett freak of nature då?`Jag räkar också vara ett av dessa "andra kön" som inte är XX eller XY. 

    Man kan också ha ett kön på utsidan och ett eller två på insidan, dvs biologiskt. Jag råkar ha det också. Så, ja... jag är ett freak of nature. Fullt fungerande, rätt vanligt freak of nature.
    När jag läser ditt svar så får jag framför mig en person som är en hermafrodit. Har jag fått rätt vision eller är den fel?

    Det som är lite jobbigt i bland är att dessa som inte vill/kan förstå homosexualitet och transsexualism (exemplifiera med dessa två) diskutera på ett sådant sätt som att de bara har grundskolans grundläggande förenklade biologi undervisning.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2016-08-05 18:00:44 följande:
    När jag läser ditt svar så får jag framför mig en person som är en hermafrodit. Har jag fått rätt vision eller är den fel?

    Det som är lite jobbigt i bland är att dessa som inte vill/kan förstå homosexualitet och transsexualism (exemplifiera med dessa två) diskutera på ett sådant sätt som att de bara har grundskolans grundläggande förenklade biologi undervisning.
    Nä, det är fel. Det är aningens mer komplext än så, och som sagt, fixera inte för mycket på utsidan (jag vet att just du inte gör det).

    Om man klär av mig naken så kommer man se en kvinna. Jag har bröst och fitta, och ingen kuk (däremot en outvecklad testikel, som är kvar uppe i abdomen, men den syns inte utanpå). Har jag kläder på mig så ser man mest en person, kön: svårbestämt (Eller som Hugo sa en gång: If Orlando Bloom came in the door, you'd say "That's a good looking PERSON"). Förmodligen ung vuxen kvinna eller tonårspojke (till och med personer i sjukvården har gjort den missen =P)

    Så fort man kommer innanför skinnet blir det dock svårare. Om du skulle få ett blodprov med uppgiften "bestäm kön på individen genom att mäta hormonhalterna" så skulle du gå bet. Förmodligen skulle du tro att blodprovet var kontaminerat eller det var en set-up från examinatorn. En informativ hjärnskanning (en sån där när de testar hur personer reagerar på olika slags stimuli och gör tester och grejer) så skulle du vara övertygad om att det var resultatet från en man. Om du skulle få en bild på mina kromosomer (karyotyp) så skulle du bli förbannad på examinatorn och tro att hon vill kugga dig. Eller förhoppningsvis inte, för har man kommit så långt i biologiutbildningen så har man förmodligen redan koll =P

    Alla som trodde att biologiskt kön var svart eller vitt: Goddag, jag är den berömda Gråskalan.

    Naturligtvis påverkar detta även en del på andra plan än det strikt biologiska, och det är här det också blir svårdiskuterat. Särskilt på svenska, som bara har ett ord för "kön"....
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2016-08-05 18:42:57 följande:
    Nä, det är fel. Det är aningens mer komplext än så, och som sagt, fixera inte för mycket på utsidan (jag vet att just du inte gör det).

    Om man klär av mig naken så kommer man se en kvinna. Jag har bröst och fitta, och ingen kuk (däremot en outvecklad testikel, som är kvar uppe i abdomen, men den syns inte utanpå). Har jag kläder på mig så ser man mest en person, kön: svårbestämt (Eller som Hugo sa en gång: If Orlando Bloom came in the door, you'd say "That's a good looking PERSON"). Förmodligen ung vuxen kvinna eller tonårspojke (till och med personer i sjukvården har gjort den missen =P)

    Så fort man kommer innanför skinnet blir det dock svårare. Om du skulle få ett blodprov med uppgiften "bestäm kön på individen genom att mäta hormonhalterna" så skulle du gå bet. Förmodligen skulle du tro att blodprovet var kontaminerat eller det var en set-up från examinatorn. En informativ hjärnskanning (en sån där när de testar hur personer reagerar på olika slags stimuli och gör tester och grejer) så skulle du vara övertygad om att det var resultatet från en man. Om du skulle få en bild på mina kromosomer (karyotyp) så skulle du bli förbannad på examinatorn och tro att hon vill kugga dig. Eller förhoppningsvis inte, för har man kommit så långt i biologiutbildningen så har man förmodligen redan koll =P

    Alla som trodde att biologiskt kön var svart eller vitt: Goddag, jag är den berömda Gråskalan.
    Inte undra på att du kan slå de flesta som utgår från att kön är enbart binärt stenhårt på fingrarna.
    Aniiee skrev 2016-08-05 18:42:57 följande:
    Naturligtvis påverkar detta även en del på andra plan än det strikt biologiska, och det är här det också blir svårdiskuterat. Särskilt på svenska, som bara har ett ord för "kön"....
    Lite trivial info kanske. Alla indianstammar i USA (innan européerna kom) så hade de flera olika ord för just kön i icke binär betydelse. Som japsen också har om mitt minne kommer i håg rätt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jag)
    EnAnonumius skrev 2016-08-05 17:52:02 följande:

    Av naturen.. Du låter som en person som inte läst högre biologi än grundskolans förenklade grundläggande biologi, i kombination att du förnekar all den forskning som finns just kring transsexualism och funnit så i flera decennier.

    Ja det finns genetiska och mentala skillnader mellan man och kvinna. Inget jag har förnekat.

    Dock så är det mycket mer komplext än vad du vill göra det gällande med dina grova förenklingar och dina filosofiska uttryck som "av naturen".

    Men jag använder mig av ditt begrepp "av naturen".

    Av naturen så kan det bli som så att hypotalamus genomgår en förändring  som gör att "det upplevda könet" hos en individ inte känner sig bekväm med sitt fysiska kön då denna förändring i hypotalamus gör att man upplever sig tillhöra det motsatta könet.

    Vad denna förändring i hypotalamus beror, om det är genetik eller YTTRE hormon påverkan (hormonobalans hos kvinna som bär fostret) för förändringen, forskats det om fortfarande. Något, av naturen, så har denna förändring skett.

    Denna förändring är inget som man kan "bota" med lite hjälp av  "mamma och pappa berättar för barnet hur det skall vara och agera efter könet de har mellan benen och att hjärnan mellan man och kvinna  är "genetiskt olika". 

    Detta kommer inte heller att hjälpa att släpa barnet till en psykolog för att få den att "agera efter sitt fysiska kön och en manlig hjärna" bara för att barnet "ser ut" som en pojke eller flicka fysiskt i omgivningens ögon.Jaså så man missförstår dig bara för att du inte skriver tydligt?

    Du satt aldrig och skrev om "uteslutning från samhället".

    Jag citera dina ord från inlägg #76:

    ""-PK och allt motstånd till vänsterns islamisering och förstörelse av samhället ska förlöjligas och slås ner. SD är ett bra exempel på detta. (Dessvärre är högern också skyldig )De har många gånger blivit uteslutna och avvisade. Likaså gör allmänheten så, Tex. Hur många har inte velat eller uteslutit folk på fb pga de röstat på SD. Att bli avvisad och utesluten är en mycket grym bestraffning då det går emot människans överlevnadsinstinkt. (Också därför mobbning är så skadligt. )Helt plötsligt är det acceptabelt och ok att bekämpa en politisk åsikt. Jag själv tycker inte om vänsterpolitik men inte går jag och utesluter och dömer ut människor för det."":

    (slut citat)

    Berätta för mig var du skriver "uteslutning från samhället". Jag letar och letar men hittar det inte. Jag ser ingenstans om att du skriver uteslutning från samhället.

    Det är en signifikant skillnad att man blir utesluten från sin vänkrets p.g.a vilket parti man röstar på och exkluderad från någon vänstergrupper "bara för att de tycker de är fel",  och utesluten helt från samhället.

    Dock så fråntar det inte fakta att överlevnadsinstinkt använder du helt fel i sammanhanget.

    Även om en människa (annat socialt flockdjur) är ensam så kan man överleva och klara sig bra. Då överlevnadsinstinkt handlar om "att skaffa föda"  så man "inte svälter sig till döds".

    Hos vissa individer så är överlevnadsinstinkter starkare än hos andra.

    Dock med de NYA uppgifterna du gav, så gör du en signifikant miss ändå i din förklaring.

    Dessa människor OM de nu skulle bli uteslutna från samhället, i stället för sin vänkrets, så  kan man bilda nya grupperingar och vänner bland dem och så har man den social samvaron igen. Det är något du missar att ta hänsyn till.

    Det finns ett bra ordspråk för detta.

    "I krig så kan gamla fiender bli de nya allierade."

    Du kan byta ut krig mot "uteslutning p.g.a olika politiska åskådningar".Vad är det för fel med folkutbyte?

    Jag har inga problem med detta.

    Så länge man respekterar landet man befinner sig i och dess lagar och traditioner så ser jag inget fel med att det är folkutbyte. Tvärt om det kan faktiskt vara berikande.

    Jag BETONAR. Så länge man respekterar landet man befinner sig i och dess lagar och traditioner så ser jag inget fel med att det är folkutbyte.

    Jag utvecklar det då så här. Varför skulle det vara fel att ha folkutbyte? Man kan ju vilja lära sig något nytt, förbättrats som folk, etc. Eller bli stärkt i den egna uppfattningen.

    F.Ö har du fel. Bara för att någon är mörkhyad, för att deras pigment är aktiva när det föds, betyder inte att de kan anpassa sig till nya levnadsförhållanden om de byter geografiskt läge.

    Människan har hög anpassningsförmåga redan individnivå rent biologiskt. Så även en vit människa kan bli anpassad och leva vid ekvatorn.

    Många mörkhyade som bor en längre tid i solfattiga områden gör att de blir marginellt ljusare i hyn på sikt, då kroppen inte behöver hålla pigmenteringen aktiv, dock så har de då sin genetik, som gör att pigmenten inte försvinner helt. Som om det inte räckte, av naturen, så även en mörkhyad person som bor i landet där hen, föddes i kan faktiskt också fixa sig själv en illa solbränna trots att denne föddes med sin aktiva pigmentering. Så att vara mörkhyad i sig är ingen garanti på att slippa solbränna.


    Uteslutning av samhället blir man ju på sätt och vis när man blir blockad på fb tex. Fast i mindre skala. Att bli avvisad och utesluten. Då varnar och reagerar kroppen på fara. För att förtydliga så att det inte blir missförstånd. Det är den som blir utesluten så varnar kroppen på fara.

    Förvisso kan en människa rent kroppsligt säkerligen överleva ensam i rätt miljö och rätt person. Men vi är byggda att leva i flock och instinkterna är anpassade därefter. Dina psykologiska kunskaper är undermåliga.

    Ja det är väl det många gör när man blir avvisad, söker trygghet och tröst hos likasinnade. Men fortfarande vid avvisningstillfället blir det smärtsamt och obehagligt för den drabbade när det sker, det kan inte ens du förneka. Och jag påstod aldrig att det är en bestående skada som aldrig kan läkas. Många människor upplever höjdrädsla vilket är naturligt då vi inte är byggda för att flyga osv. men så fort man är nere på marken igen försvinner obehaget, det är alltså ingen bestående skada.

    Jag personligen gillar svenska folket och jag personligen tycker det är charmigt med olika länder, olika folk, olika språk, olika kulturer. Inte en blandad massa. Åker jag till Grekland vill jag äta moussaka och tzatziki inte tex. chika masala osv. Jag gillar att känna mig hemma när jag är i mitt land. Jag undviker invandrartäta områden i staden inte för att jag inte tycker om folket där utan för att det känns främmande.

    Lära sig något nytt kan man genom att studera, resa, t.o.m Interagera med andra från andra länder genom internet.

    Varför förbättras man som folk? Vad jag kan se blir man mer splittrad som folk.

    Nej du har fel. Varför är vi ljusa här uppe i Europa? Pga det solfattiga. Den ljusa hyn har lättare för att absorbera solen. Den mörka hyn avvisar solljus. Mörkhyade behöver kosttillskott i form av D-vitamin. Många mörkhyade lifer av benskörhet mm pga detta. Tex, mörkhyade gravida kan få autistiska barn pga D-vitamin brist.
Svar på tråden Varför är det ingen som bryr sig?!