Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Nykär15 skrev 2017-01-09 15:25:15 följande:

Ja vi får väl se om det var skengraviditet eller om det blir plus...jag testar alltid lite före för jag vill veta ett par dagar före mens så jag isf kan sluta med Lutinus så mensen inte blir försenad. Annars hade jag likaväl kunnat vänta till att se om den kommer. Men annars vill man bara börja om. 

Min molvärk brukar ändra karaktär nån dag före mens, känner igen den menskänslan väl, och denna är annorlunda. Är ju en vecka kvar till mens så den är det ju inte iaf. Kan med få ont i brösten före mens, de gånger jag vart gravid har jag inte haft ont i brösten förrän ca v 6-7, så hoppas det håller sig borta nu!

Jag förstår! Men vad är lutinus? Är lite ny på sånt där..

Det är bara å vänta.. Tycker det är så jobbigt å vänta. Man vill bara veta nu. Går runt å känner efter hela tiden.. Man blir lite tokig. Å så säger folk men försök å tänk på nåt annat. Men det går ju typ inte haha. Sen funderar jag på hur jag kände i min förra graviditet men kmr knappt ihåg för då gick jag ju i tre månader gravid utan å veta.. Men minns att jag hade svårt att äta å mådde lite illa..
  • Ellencassandra

Min läkare hörde av sig idag. Tyvärr missa jag samtalet men hon pratade in å sa att mitt progesteronvärde låg på 17 vilket var helt okej enligt henne. Men så läser jag på hemsidor att under 20 tyder på ingen ägglossning? Vad är rätt? :/

• Ellencassandra

Ska tillägga att jag tog provet dag 23 (en onsdag) å fick mensen på lördagen.. Så kanske tog testet för sent? Men hon sa dag 23 i cykeln..

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-01-10 19:09:58 följande:
    Har du lämnat prov nån mer gång i cykeln eller fick du lämna alla dina prover då? Jag skulle lämna alla mina prover mellan den 1-4 dagen. Men har läst om flera som fått order om att lämna helt andra dagar i cykeln. Förstår inte hur de kan va så olika. Det är väl samma prover som ingår i alla utredningar liksom, men de verkar ju som de är olika prover om man ska lämna så olika datum :S
    Jag fick lämna prov dag 3 i cykeln å sen dag 23.. Hon sa att jag även kunde lämna dag 21 om dag 23 inföll på en helg.. Så 21 eller 23.. Men fick ju mens på dag 26 tror jag det var så vet ju inte hur mycket progesteronvärdet hinner sjunka då?
    Ja det e jättekonstigt att alla verkar säga olika.. Octavia kliniken jag går till ska nu inte ta emot såna här besök längre så vi blir remitterade till nåt annat ställe..
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-01-10 20:31:50 följande:
    Jaha, jag var inne på deras hemsida idag och försökte hitta info om vart man vände sig för att göra utredning där istället för där jag går nu. Men då förstår jag varför jag inte hittade någon information där då. Jobbigt att behöva byta mitt i utredningen, har ni varit nöjda med läkaren? För mig har det inte känts som läkaren gjort utredningen så seriöst. Dels tog hon inte ett enda prov på min sambo, han har inte ens vart där. Och som ja misstänkte så verkar hon då ha struntat i progesteronprov, eftersom ja bara fått lämna i början av cykeln. Mitt största problem är ju missfall, o då är progesteronet en ganska stor möjlig orsak ju :S

Men då förstår jag iaf lite mer varför olika personer får lämna olika dagar i cykeln.

Hmm borde progesteronvärdet inte vara olika dag 23 beroende på hur lång cykel man har? Eller jag vet inte när progesteronet börjar sjunka igen?
    Ja okej! Nä precis det blev lite ändringar nu efter årsskiftet så det e synd. Jobbar precis där så var så bra å ha nära. Jo.. Hon är bra men blir bara så osäker när det är så olika på olika kliniker.. Ska ju prata med henne imorgon å höra vad hon säger om värdet.

Vart går du nånstans nu? Aha okej! Nä det e ju konstigt! Vid utredning borde dom ju verkligen gå igenom både dig å din partner ordentligt! Vi får nog svar på spermaprovet imorgon!
  • Ellencassandra

Det står att värdet är som högst en vecka efter äl men jag har ju knappt koll när jag har äl för får inget utslag alls på ältester.. Testade å tempa ett tag men tyckte det var jobbigt.. Så har ju ingen koll när jag borde tagit testet. Men läkaren sa inget om det där..
    Har ju en cykel på 26-28 dagar..

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-01-10 23:05:48 följande:
    Har din partner fått lämna något blodprov också? Vet ni vart ni blir remiterade sen? Vi går hos victoriagruppen i söderhallarna.
    Nä det har han inte! Nää ingen aning! Men Victoria gruppen ligger nära mitt jobb också så kanske där?
  • Ellencassandra

Ja det e verkligen skönt å kunna prata av sig. Jag är inne på google typ varje dag å söker på nåt symptom som jag känner att jag har.. Har bestämt att idag får jag inte leta symptom :P åndå hamnar man där tillslut... Enda symptom nu är att jag haft ont i brösten sen förra veckan å ska inte ha mens förrän tidigast nästa onsdag.. Så hoppas!!

• Ellencassandra

Pratade precis med min gyn och hon berätta att min killes spermier var bra! Sa även igen att 17 var ett bra värde men när jag sa att jag aldrig får utslag på äl test så tyckte hon att det var konstigt så jag ska få sånt där ägglossningsstimulans. Men blir remitterad till läkargruppen Victoria!

• Ellencassandra
    Madeeleenee skrev 2017-01-12 07:43:17 följande:

Hej alla! Andra kuren letrozol här. Haft mkt känningar sista dagarna och igår fick jag pos äl test på dag 14 så kroppen verkar svara bra vilket känns skönt. Bara att hålla tummarna att 'grabbarna' och 'tjejerna' har världens party i äggledarna nu!:)

Vad spännande! Ska förmodligen också börja med letrozol! Har ingen aning om hur det funkar osv men hoppas på bra resultat!
    Hoppas det går vägen för dig!
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?