Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Utredning på gång, stötta varandra?

Ellencassandra skrev 2017-06-07 06:03:24 följande:

Tack! Så tänkte jag inte tyvärr haha annars kanske jag valt Falun..men det blir bra säkert.

Jag har bim den 23e juni. Det jobbiga är att vi åker till Italien då så hoppas att den inte ska dyka upp :) när har du bim?

Håller tummarna extra hårt för att du får + då :)

Jag har bim ca 16-17, men tror aldrig något ägg släppte trots att ja lyckades ha sån tur me de slumpmässiga ägglossningstestet ja gjorde som visa positivt.. Brukar alltid få väldigt ömma bröst direkt efter äl. Men de är först nu flera dagar senare som ja börjat känna lite ömmande i dem. Så ja fick stegringen, men ägget släppte nog aldrig tyvärr. Men ja hoppas såklart de blev nått ändå :P
  • Upprepade missfall
    Marrelita85 skrev 2017-06-07 20:34:16 följande:

Nej tar bara lutinus. Enligt vår doktor så sköter kroppen det där direkt när ägget har fäst så de har inga rutiner att man får fortsätta till v.12. Men som sagt nu när jag börjar trappa ned det så räcker det till v.10-11. Är i v.7 (6+2). Hoppas på att jag slipper få ett mf....hoppas att en gång är ingen gång.

Har börjat få lite illamående som kommer och går under dygnet, mest runt lunch/em så jag hoppas den lille sitter ordentligt nu.

Illamående är ju ett jättebra tecken! De kommer ju först när hormonerna börjar bli riktigt höga så de ser ju verkligen lovande ut :D Konstigt att man kan hurra så över illamående haha, men i den här svängen är ju de nästan ens bästa vän ;D
  • Upprepade missfall

Här väntas bim vilken dag som nu. Har laddat ner naturalcycles-appen, som säger att bim är imorgon. Men tycker det verkar lite tidigt, tror inte ja ska ha den förns på torsdag eller fredag.

Tempmetoden fungerar nog ganska dåligt för mig har jag för övrigt kommit fram till. Jag sover så pass lätt på nätterna och vaknar ofta flera ggr varje natt, så tempen visar lite olika varje morgon.

Har vart ganska säker på att de aldrig släppte något ägg den här månaden, då jag aldrig fick några ömmande bröst o så som ja alltid får omgående efter äl. Har lite pirrande o småömmande till o från ibland senaste dagarna, men inte mer än så. Meeen så började ja såklart få för mig att ja är kissnödig oftare igen, sen ca 2-3 dagar tillbaka. De är ju så ja fått de 2 senaste ggr ja +at. Känner även av små spänningar i magen sen igår. Så hoppet håller såklart klorna i mig även denna månad, trots att ja egentligen är väldigt säker på att jag bara inbillar mig. Har ju problem med magen, så de är säkert pga det som ja har små spänningar. Och kissandet beror nog högst troligt helt klart på att ja går o känner efter hela tiden :P Fick jag ingen äl den här månaden så är ju risken att mensen blir framskjuten oxå, så det kommer ju öka på hoppet oxå när mensen blir sen haha :P

Hur går det för er andra, är det någon mer som har bim snart? Hur går det för er som ska börja ivf, har någon fått tid till besök? Längesen ts skrev här nu, visst skulle ivf påbörjas för dig oxå?

• Upprepade missfall
    Tiinuli skrev 2017-06-13 14:38:55 följande:

Här har jag bim på veckan men vi har i stortsett 0 chans lyckas själva så därför vill man att det ska hända nått nu.

Ja vi har ju hållt på i 4 år nu så här vill man ju oxå att det ska hända nått nu. Efter 4 missfall så verkar det som att vi har typ 0 chans att lyckas öht. Denna omgång har vi kört med 1/4 albyl och 15 mg prednisolon i hopp om att det skulle hjälpa. Men tror som sagt inte ens att jag haft äl denna månad, så vi får väl hålla tummarna för nästa månad istället.

Läst lite om "bisolvonmetoden" och funderar nästan på att testa, trots att ja egentligen tycker det är bland de löjligaste jag hört! Men i det här läget testar ja nästan vad som :P
  • Upprepade missfall
    Mila skrev 2017-06-13 18:10:07 följande:

Kanske redan frågat dig, men hur fick du prednisolon?

Jag fick det utskrivet av Anette på victoriagruppen i söderhallarna/sthlm. Hennes eget förslag men jag hade förberett ett bönande tal för att få det om hon inte själv föreslagit det.

Men hade du inte kontaktat Marie på fertilitetsplus? Hon skriver ju ut pred till sina patienter.

Såg att du +a här om dan i nån annan tråd för bara nån dag sen. Inte har du fått missfall igen väl? :-O
  • Upprepade missfall
    Mila skrev 2017-06-13 18:43:49 följande:

Okej. Vad skönt!

Jo jag har kontaktat henne, men tyckte det var lite för dyrt för oss just nu.

Ja jag plussade svagt svagt igår. Så jag avvaktar och ser vad som händer :) Lucky number 4!

Hoppas det är 4e gången gilt nu då! Albylen har ju hjälpt jättemånga så de är ju stor möjlighet att det hjälper dig oxå Går det vägen för dig nu så ökar mitt hopp för att det ska gå vägen för mig oxå, så jag vill höra en solskenshistoria från dig den här gången Tror vi kommer ungefär lika långt i våra graviditeter innan de blir missfall.

Jaa jag kände likadant, inte alls lust att lägga ner så mkt pengar o så kanske de ändå inte hjälper :/ Då sparar ja hellre ihop lite extra o gör en utredning i aten om de ja får nu inte hjälper. Då vet man iaf att man får behandlingen anpassad efter sina egna värden, än att gissa sig fram o testa en massa svindyra grejer på måfå :-/ Tror absolut att hon är jätteduktig. Men ska man lägga massa pengar är de ju bättre att göra de ordentligt på en gång.
  • Upprepade missfall

Tydlig tempsänkning idag så kanske hade jag ägglossning ändå trots uteblivna symptom på det. Jag började tempa efter ägglossning redan skulle skett, så visste inte om tempen va hög/låg förns ja fick en sänkning nu. Jaja bara invänta mensen då. De positiva är väl att en tempsänkning innebär att mensen bör komma idag-imorgon, och därmed inte blir försenad som ja trodde den skulle bli.

Någon som vet om man kan få temphöjning trots utebliven äl? Har ju bara tempat 8 dagar, så har inte så stor koll på de än :-P

• Upprepade missfall
    Mila skrev 2017-06-14 10:28:24 följande:

Verkar vara en kemisk grav. Tog graviditetskollen imorse som var lika svag som igår och nu ett testa tidigt lloyds som visar knappt synligt streck..

Jäkla skit Men det är ju fortfarande väldigt tidigt så hormonerna kanske inte hunnit öka så mycket än. När är bim?

Fick du och din sambo lämna kromosomtest när ni gjorde utredningen? Vi fick inte göra det, och jag funderar på att ringa och fråga om vi kan få göra det. Har läst att vi just tidiga upprepade missfall och kemiska graviditeter är det vanligt att det är just nått kromosomavvikelse som är vanlig orsak.
  • Upprepade missfall
    Mila skrev 2017-06-14 11:43:59 följande:

Bim är idag, ÄL+12.

Ja vi fick lämna det. Det tycker jag absolut ni ska kräva

Jaha, ja då borde det ju tyvärr vara tydligare idag Varför blir det såhär för oss undrar jag verkligen, vad är det som gör att de aldrig utvecklas som det ska.... Men du börja inte med albylen förns du fick + väl? Jag börja direkt efter äl skulle vart, vill inte ta hela cykeln som vissa blir rekomenderade att göra. Dom är ju inte så bra för magen liksom..

Lustigt att vi verkar ha ganska synkade cykler du och jag, och även samma problem. Vi va ju samtidigt senaste +et oxå. Hoppas de bara är långsamma hormoner du har, annars jäklar är det 5e gången gilt för oss båda o inte ett förlorat + till för oss nu!
  • Upprepade missfall
    Mila skrev 2017-06-14 13:49:39 följande:

Ja i den graviditeten jag kom till vecka 8-9 segrade testen otroligt fort. Så jag vet när det är påväg att gå åt helvete. Vill bara att jag ska börja blöda nu. Så det är över :(

Denna gång började jag vid plus. Vet inte vad som är bäst, alla säger så olika?

Ja vi verkar bara ganska "lika" tyvärr, eller vad man ska säga :p jag hoppas så att de hjälper med dina mediciner för dig. Önskar jag också hade prednisolon.

Jag förstår hur du känner Men har du inte börjat blöda ännu så finns ju fortfarande en chans att det stannar kvar.

Angående albylen har ja lika lite aning som du vad som är bäst. Verkar verkligen vara totalt olika från läkare till läkare. Men eftersom mina missfall alltid sker tidigt så får nog inte albylen en chans att börja verka om ja väntar till +.

Jag hoppas oxå mina mediciner hjälper! Annars har jag liksom lite slut på möjligheter.. Men pröva gå till en annan gyn? Jag trodde aldrig min skulle skriva ut, men de gjorde hon ju utan problem. Så har man tur träffar man på en som är villig att göra de.
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?