• Anonym (Jobb)

sommarjobb 13-15 åring

Det sägs i en annan tråd att det är inga problem att få sommarjobb när man går i högstadiet . Har era barn i den åldern jobbat denna somnar o med vad i så fall ?

• Svar på tråden sommarjobb 13-15 åring
  • malle88
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-15 10:56:24 följande:

Det räcker med ett inlägg , onödigt med tre lika

Det buggar ibland när man skriver från telefonen.

Har ni provat att dela ut lappar? Låter konstigt att ingen som behöver hjälp med att promenera med hunden, klippa gräset osv. där ni bor.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-15 23:19:43 följande:

Dom som sökt sommarpersonal ja

Man måste ju visa framfötterna lite... Jag var och presenterade mig själv överallt i hopp om att få jobb. Mitt första restaurangjobb (diskare, 14 år) var ingen utannonserad tjänst utan jag gick dit, presenterade mig själv och sa att jag sökte jobb. Endast två jobb jag hade som tonåring var genom utannonserade tjänster (solflicka hos kommunen och kundtjänst). Jag tyckte du sa att din/dina tonåringar KÄMPAT för att få jobb ...
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (S) skrev 2016-08-16 08:19:25 följande:
    Man måste ju visa framfötterna lite... Jag var och presenterade mig själv överallt i hopp om att få jobb. Mitt första restaurangjobb (diskare, 14 år) var ingen utannonserad tjänst utan jag gick dit, presenterade mig själv och sa att jag sökte jobb. Endast två jobb jag hade som tonåring var genom utannonserade tjänster (solflicka hos kommunen och kundtjänst). Jag tyckte du sa att din/dina tonåringar KÄMPAT för att få jobb ...
    Tro mig han har kämpat o visat framfötterna i detta både här i stan o två grannstäder
  • fjanten
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-15 23:19:43 följande:

Dom som sökt sommarpersonal ja

Anonym (S) skrev 2016-08-16 08:19:25 följande:

Samma här. Inte har jag endast sökt utannonserade tjänster... En väninna till mig städade rummen på hotell som 13-åring - ingen utannonserad tjänst. Min kusin (13) städar tåg om mornarna denna sommar.
  • Anonym (Jobb)
    malle88 skrev 2016-08-16 07:47:01 följande:
    Det buggar ibland när man skriver från telefonen.

Har ni provat att dela ut lappar? Låter konstigt att ingen som behöver hjälp med att promenera med hunden, klippa gräset osv. där ni bor.
    Som gräs o pälsdjursallergiker är det ingen bra idé att göra såna jobb tyvärr
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (Inte lätt) skrev 2016-08-16 02:19:36 följande:

Jag tror inte heller att det är lätt för en 13 eller 15-åring att få jobb. "Riktiga" jobb som typ restaurang och kundtjänst är verkligen inte jättelätt att få som tonåring. Som väldigt ung är det ännu svårare, många skulle inte låta en 13 åring passa småbarn till exempel, det skulle iaf inte jag. Tidnings eller reklamutdelning tycker jag låter mest troligt!

På alla här låter det som det är det enklaste i världen att få jobb som 13-15 åring o därav mitt inlägg här , men inte många som har barn i den åldern nu har svarat att dom jobbat denna sommar .
  • Anonym (B)
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-16 08:25:48 följande:

Som gräs o pälsdjursallergiker är det ingen bra idé att göra såna jobb tyvärr

Men då så, då är inte din/dina 13åring/ar kapabla till jobb som är vanliga för dem. För det är sådant 13åringar oftast sommarjobbar som helt enkelt. Vänta tills nästa sommar.
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (B) skrev 2016-08-16 08:35:18 följande:
    Men då så, då är inte din/dina 13åring/ar kapabla till jobb som är vanliga för dem. För det är sådant 13åringar oftast sommarjobbar som helt enkelt. Vänta tills nästa sommar.
    Nu pratade ju jag jobb inte tjänster svart åt grannar i mitt inlägg
  • Anonym (B)
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-16 09:11:51 följande:

Nu pratade ju jag jobb inte tjänster svart åt grannar i mitt inlägg

Som flera poängterat här tidigare, en 13åring brukar normalt inte jobba. Om en 13åring jobbar så är det just precis svarttjänster åt grannar för att få ihop lite fickpengar. Annars gäller att dela ut reklam eller sälja typ Aftonbladet dörr till dörr men dessa är inga sommarjobb. Det är ungefär vad en 13åring "duger" till jobbmässigt. Det finns inte många arbetsgivare som vill ha en 13åring. 14 år kanske för då är man en högstadieelev vilket en 13åring inte är. Verkar som om det finns flera trådar och många personer som försöker förklara detta för dig så snälla förstå det någon gång. Svaret ändras inte bara för att du frågar många gånger.
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (B) skrev 2016-08-16 09:19:37 följande:
    Som flera poängterat här tidigare, en 13åring brukar normalt inte jobba. Om en 13åring jobbar så är det just precis svarttjänster åt grannar för att få ihop lite fickpengar. Annars gäller att dela ut reklam eller sälja typ Aftonbladet dörr till dörr men dessa är inga sommarjobb. Det är ungefär vad en 13åring "duger" till jobbmässigt. Det finns inte många arbetsgivare som vill ha en 13åring. 14 år kanske för då är man en högstadieelev vilket en 13åring inte är. Verkar som om det finns flera trådar och många personer som försöker förklara detta för dig så snälla förstå det någon gång. Svaret ändras inte bara för att du frågar många gånger.
    Det är ju det som flertalet säger o därav mitt inlägg , att normalt kan ett högstadiebarn ta ett jobb över sommaren .
    Det är inte min åsikt o därför jag ställde frågan .
Svar på tråden sommarjobb 13-15 åring