• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Maldoror
    Min tur skrev 2016-10-13 20:46:17 följande:

Härligt!

Känns som en vinst varje gång man får Maxinal :)

Ellerhur!

Nu är det bara att jobba fram ett plus också, fatta hur den vinsten ska kännas!
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-14 12:31:27 följande:
    Ellerhur!

Nu är det bara att jobba fram ett plus också, fatta hur den vinsten ska kännas!
    Ja det måste kännas som en storvinsten på jackpott, en på miljonen eller ngt. Väldigt ofattbart! 
    Ser verkligen fram emot BIM, tålamodet känns som en 6 åring dagen innan julafton! =) Hahahaha! 
    Hade gärna vaknat till den 26/10 nu Tyst
  • Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-14 12:52:40 följande:

Ja det måste kännas som en storvinsten på jackpott, en på miljonen eller ngt. Väldigt ofattbart! 

Ser verkligen fram emot BIM, tålamodet känns som en 6 åring dagen innan julafton! =) Hahahaha! 

Hade gärna vaknat till den 26/10 nu 

Hahaha! Dagarna fram till BIM är riktigt värdelösa. Fast jag har lugnat mig litegrann, var som mest besatt de två första månaderna, gick åt många gravtest! Det är bra att ha fullt upp så en inte hinner tänka. Kan du hålla dig från att testa tills BIM?
  • Min tur

Hej alla! Sedan 9 dagar tillbaka har jag haft molande värk i livmodern. Var gravid för 2 år sedan som slutade i mf i v 6 och jag känner igen denna värken från den tiden. Har Sveriges kortaste stubin just nu och mina bröst.... OH MY! Provade bh idag för jag känner att mina gamla sitter illa. Har haft 80F i många år. Idag kunde jag inte ens ha 80G. Större kupa kunde jag inte finna just på den affären jag va på idag.

BIM om exakt en vecka. Dagarna kommer gå såååååå jävla långsamt!

• Maldoror
    Min tur skrev 2016-10-14 22:44:47 följande:

Hej alla! Sedan 9 dagar tillbaka har jag haft molande värk i livmodern. Var gravid för 2 år sedan som slutade i mf i v 6 och jag känner igen denna värken från den tiden. Har Sveriges kortaste stubin just nu och mina bröst.... OH MY! Provade bh idag för jag känner att mina gamla sitter illa. Har haft 80F i många år. Idag kunde jag inte ens ha 80G. Större kupa kunde jag inte finna just på den affären jag va på idag.

BIM om exakt en vecka. Dagarna kommer gå såååååå jävla långsamt!

Åh, vad spännande! Låter ju riktigt hoppfullt. Hoppas du får plussa denna gång.
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-14 17:17:12 följande:
    Hahaha! Dagarna fram till BIM är riktigt värdelösa. Fast jag har lugnat mig litegrann, var som mest besatt de två första månaderna, gick åt många gravtest! Det är bra att ha fullt upp så en inte hinner tänka. Kan du hålla dig från att testa tills BIM?
    Jag tror det, jag kommer att testa mig då, för rädslan av att bli besviken känns lite jobbig. Testar jag för tidigt och det blir minus så ska man leva hoppet... men man är ju samtidigt väldigt nyfiken. 
    gahaaa jag vet inte =) 
  • KCEG
    Maldoror skrev 2016-10-14 17:17:12 följande:
    Hur kommer du göra? 
    Jag vill bara veta, funderar på att testa tidigt.... men är så nervös inför besvikelsen om det inte skulle bli ngt. Känner lite molvärk och att det drar i ljumskarna ibland, Kan absolut inte komma ihåg att jag känt av  det så tidigt under mina andra grav. Men vem vet... kanske kanske att det kan vara så att det är positivt. Eller så är det bara inbillning =O 
    Dagarna till BIM är så sega, så vansinnigt långsamma, och man önskar ju att det kunde fortare... Fast å andra sidan är det ungefär en vecka kvar bara. 
  • KCEG

En fråga....

Jag undrar lite hur det funkar med gravtest på monitorn? 
    Det är första månaden nu (på länge) som jag ska testa med monitorn, på första registrerade cykeln. Betyder att jag måste trycka in en ny cykel på BIM eller skiter man bara i det och monitorn ber om ett test? 
    Men hur kan den veta cykellängden om jag inte använt den så länge? 
    När jag blev gravid i våras så blev jag det på fjärde cykeln och av den anledningen så tryckte jag ju in en ny cykel. Fast om mensen inte kommer den 26/10 så känns det ju ändå lite knasigt och mata min det i monitorn. Jag kommer ju absolut inte kunna vänta vänta till testdagen, dag 6 

Vad långt och krångligt det blev men någon kanske förstår och kan hjälpa mig?

• Min tur

Du ställer in en ny cykel och ställer testintervallet så det matchar den tiden du vill testa. Vänta nån minut sen in med grav testet. Är det negativt går du tillbaka o tar bort den nya cykeln. Då ställs monitorn tillbaka till den infon som fanns tidigare :)

• Maldoror
    KCEG skrev 2016-10-16 18:39:27 följande:

Hur kommer du göra? 

Jag vill bara veta, funderar på att testa tidigt.... men är så nervös inför besvikelsen om det inte skulle bli ngt. Känner lite molvärk och att det drar i ljumskarna ibland, Kan absolut inte komma ihåg att jag känt av  det så tidigt under mina andra grav. Men vem vet... kanske kanske att det kan vara så att det är positivt. Eller så är det bara inbillning =O 

Dagarna till BIM är så sega, så vansinnigt långsamma, och man önskar ju att det kunde fortare... Fast å andra sidan är det ungefär en vecka kvar bara. 

Försök att vänta iaf en vecka, du kommer ju bara få negativt och bli besviken om du testar nu. Känner med dig, det är sjukt svårt att släppa men snart har tiden gått.

Ska själv försöka vänta tills BIM som verkar bli 28e eftersom äl var den 14e. Jag har redan enorm salivproduktion och ömma bröst som inbillade gravsymtom ????

Kram!
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.