• Ellan1

    Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

    Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

    Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

  • Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Elliex
    Hallonfrossa skrev 2017-01-24 18:47:36 följande:
    Nej det har jag aldrig fått, har där emot fått på vanliga stickor.
    Okej för jag har bara uppnåt det Max 1 gång med monitorn, aldrig testat med vanliga stickor. Börja tro att jag inte har äl, så har sökt hjälp nu men då kan det alltså va monitorn som kanske är knäpp.
    Trodde jag var ensam om att aldrig få Max
  • HoppasPåEnTill
    Elliex skrev 2017-01-24 17:19:43 följande:

    Så du har alltså fått utslag på ett vanligt äl test att du hade äl den 21/1


    Japp. Samtidigt som monitorn och ett 4-dagars test inte visade max.
  • Hallonfrossa
    Elliex skrev 2017-01-24 19:46:27 följande:

    Okej för jag har bara uppnåt det Max 1 gång med monitorn, aldrig testat med vanliga stickor. Börja tro att jag inte har äl, så har sökt hjälp nu men då kan det alltså va monitorn som kanske är knäpp.

    Trodde jag var ensam om att aldrig få Max


    Nejdå du är inte knäpp, antagligen har vi kort lh stegring som gör att monitorn missar eftersom man bara testar på morgon urin och stegringen kanske är på em/kväll :)

    Blev gravid nu i januari i alla fall så det går med max oxå ?
  • Elliex
    Hallonfrossa skrev 2017-01-25 07:35:35 följande:
    Nejdå du är inte knäpp, antagligen har vi kort lh stegring som gör att monitorn missar eftersom man bara testar på morgon urin och stegringen kanske är på em/kväll :)

    Blev gravid nu i januari i alla fall så det går med max oxå ?
    Så kan va faktiskt.
    Grattis till graviditeten! Önskar er all lycka!

    Idag påbörjade vi barnlöshetsutredning så jag hoppas det är vår tur snart
  • Pluttis86

    Halloj tjejer!

    Jag joinar gärna tråden med!

    Jag är 31 år och jag och min sambo försöker bli gravida, försökt i över ett år men är inne på cykel två med monitor.

    Jag blir inte klok på den, jag har extremt oregelbunden mens. Mellan första och andra cykeln med monitorn så gick det 80(!) Dagar (brukar vanligtvis ha runt 28-35 dagar) Första cykeln kan vara Konstigt, det förstår jag men på dag 5 blev jag hög och var det i 20 dagar tills jag avslutade det med ett gravtest. Denna cykeln kändes mer "normal", då blev jag hög först dag 18 och var hög tills dag 27 och blev låg i morse. Inget maximal alltså :/ kände stickningar på dag 24-25 och vi har sexat alla höga dagar, tror ni det finns en chans att en liten ägglossning har skett utan att det visat sig på monitorn?

    Har även börjat med progesteronkräm och hoppas att det ska hjälpa mig att få bättre bli på cyklarna.

    Är så trött på att bli besviken, känns varje gång man ser det där "inte gravid" som att hjärtat stelnar till. Vi längtar så otroligt mycket!

    Kram på er!

  • S79

    Hej!

    Gammal tråd, men jag hoppar in och hoppas att det finns någon expert här.

    Min monitor visade både ägglossning och BIM några dagar tidigare än mina egna beräkningar. Hade ni litat på monitorn framför er egen ?normala? cykel?

    Jag och sambon har försökt länge och vi vill inte testa för tidigt och att gå runt och vänta på mensen är rent ut sagt vidrigt tycker jag! Ångest varje gång jag går på toaletten just nu... Vad tror ni? Lita på monitorn eller inte?

  • Lizzojo
    S79 skrev 2018-04-07 18:17:50 följande:

    Hej!

    Gammal tråd, men jag hoppar in och hoppas att det finns någon expert här.

    Min monitor visade både ägglossning och BIM några dagar tidigare än mina egna beräkningar. Hade ni litat på monitorn framför er egen ?normala? cykel?

    Jag och sambon har försökt länge och vi vill inte testa för tidigt och att gå runt och vänta på mensen är rent ut sagt vidrigt tycker jag! Ångest varje gång jag går på toaletten just nu... Vad tror ni? Lita på monitorn eller inte?


    Hej! Va kul att du också skrivit här idag:) vi började använda monitorn 8 februari och sedan fick vi plus direkt 5 mars. Tyvärr slutade detta i missfall 23/3 så nu väntar vi på ägglossning igen men den visar fortfarande låg. Jag litar verkligen på monitorn då den funkade direkt för oss. Hur lång cykel har du? Testar du med vanliga stickprovs sidan av? Jag gjorde nämligen det och jag verkat aldrig få teststrecket lika starkt som kontrollstrecket men uppenbarligen har jag ägglossning eftersom vi blev gravida :)
    Bim 4/2
  • S79
    Lizzojo skrev 2018-04-07 19:14:36 följande:

    Hej! Va kul att du också skrivit här idag:) vi började använda monitorn 8 februari och sedan fick vi plus direkt 5 mars. Tyvärr slutade detta i missfall 23/3 så nu väntar vi på ägglossning igen men den visar fortfarande låg. Jag litar verkligen på monitorn då den funkade direkt för oss. Hur lång cykel har du? Testar du med vanliga stickprovs sidan av? Jag gjorde nämligen det och jag verkat aldrig få teststrecket lika starkt som kontrollstrecket men uppenbarligen har jag ägglossning eftersom vi blev gravida :)


    Hej! :)

    Tråkigt att höra om ditt missfall, hoppas att det tar sig igen snart!

    Vi började använda monitorn förra cykeln men inget plus då. Den här gången hoppas jag verkligen! Har inte använt några andra stickor. Men som sagt monitorn visade tidigare ägglossning än vad jag trodde. Min cykel brukar vara 27-28 dagar. Enligt monitorn skulle den vara 25 dagar den här gången. Men jag vet inte. Om jag räknar min vanliga cykel har jag BIM idag och om jag räknar monitorn är jag alltså BIM+3 tror jag. Men ingen mens i sikte än i alla fall. Håller tummarna! Samtidigt som jag inte vågar hoppas för jag har blivit så besviken så många gånger.

    Är det ert första barn ni försöker med?
  • Lizzojo
    S79 skrev 2018-04-07 20:30:35 följande:

    Hej! :)

    Tråkigt att höra om ditt missfall, hoppas att det tar sig igen snart!

    Vi började använda monitorn förra cykeln men inget plus då. Den här gången hoppas jag verkligen! Har inte använt några andra stickor. Men som sagt monitorn visade tidigare ägglossning än vad jag trodde. Min cykel brukar vara 27-28 dagar. Enligt monitorn skulle den vara 25 dagar den här gången. Men jag vet inte. Om jag räknar min vanliga cykel har jag BIM idag och om jag räknar monitorn är jag alltså BIM+3 tror jag. Men ingen mens i sikte än i alla fall. Håller tummarna! Samtidigt som jag inte vågar hoppas för jag har blivit så besviken så många gånger.

    Är det ert första barn ni försöker med?


    Ja vi får hoppas på ett plus för oss båda snart :) jag tycker du ska lita på monitorn, den visar ju både östrogenökning och LH men hade du både låg, hög och max eller? Men har den inte bett om gravtest för det borde ni ju kunna ta med monitorn nu? ???? och jag kan faktiskt berätta att sist vi blev gravida så sa cb och alla andra test positivt men monitorn negativt vid samma tidpunkt, sen blev det även positivt på monitorn men typ 2 dagar senare så den kanske reagerar senare?

    Japp det är första, för er då?
  • S79
    Lizzojo skrev 2018-04-07 21:21:44 följande:

    Ja vi får hoppas på ett plus för oss båda snart :) jag tycker du ska lita på monitorn, den visar ju både östrogenökning och LH men hade du både låg, hög och max eller? Men har den inte bett om gravtest för det borde ni ju kunna ta med monitorn nu? ???? och jag kan faktiskt berätta att sist vi blev gravida så sa cb och alla andra test positivt men monitorn negativt vid samma tidpunkt, sen blev det även positivt på monitorn men typ 2 dagar senare så den kanske reagerar senare?

    Japp det är första, för er då?


    Ja jag hade både låg, hög och max. Det fick jag även första månaden. Jo alltså monitorn säger att jag kan ta graviditetstest, men har inte tolkat det som att jag måste så jag har struntat i det.

    För oss är det andra barnet. Har en tjej som är två år. Skulle vara så kul med ett syskon men det var svårare att få till än vad vi hade trott. Vi hade inga svårigheter alls med första barnet så vi trodde att det här skulle gå lika snabbt, men icke! Kanske borde testa smart så man slipper gå och undra. Men sambon är inte hemma och jag vet att han vill vara med. Så det får bli en annan dag tyvärr. Har nog inga andra test hemma än de som hör till monitorn så då kanske det inte gör något att vänta då om du säger att den är lite sen på att upptäcka.

    Vet du när du borde få ägglossning nästa gång?
  • Lizzojo
    S79 skrev 2018-04-07 22:15:07 följande:

    Ja jag hade både låg, hög och max. Det fick jag även första månaden. Jo alltså monitorn säger att jag kan ta graviditetstest, men har inte tolkat det som att jag måste så jag har struntat i det.

    För oss är det andra barnet. Har en tjej som är två år. Skulle vara så kul med ett syskon men det var svårare att få till än vad vi hade trott. Vi hade inga svårigheter alls med första barnet så vi trodde att det här skulle gå lika snabbt, men icke! Kanske borde testa smart så man slipper gå och undra. Men sambon är inte hemma och jag vet att han vill vara med. Så det får bli en annan dag tyvärr. Har nog inga andra test hemma än de som hör till monitorn så då kanske det inte gör något att vänta då om du säger att den är lite sen på att upptäcka.

    Vet du när du borde få ägglossning nästa gång?


    Okej, jag började testa på dag 9 istället för dag 6 för att mina tester inte kommit men då hade jag hög i typ sex dagar och sen max i två. Denna månaden så har jag haft låg i en vecka nu och nu ikväll så har jag känningar i äggstockarna så hoppas att det är på g nu:) jättesvårt att veta när äl kommer i och med missfallet men hcg försvann ju ut kroppen snabbt så hoppas att den bara blir ett par dagar sen. (Vanligtvis så ska jag ha äl på dag 16-17 så imorgon eller måndag).

    Åh va mysigt med en liten 2-åring, hoppas ni får ett litet syskon snart:)

    När plussade du senast? Ochnär plussade du med din 2-åring? Jag plussade äl+9 sist så det var ganska tidigt .
  • S79
    Lizzojo skrev 2018-04-07 22:30:25 följande:

    Okej, jag började testa på dag 9 istället för dag 6 för att mina tester inte kommit men då hade jag hög i typ sex dagar och sen max i två. Denna månaden så har jag haft låg i en vecka nu och nu ikväll så har jag känningar i äggstockarna så hoppas att det är på g nu:) jättesvårt att veta när äl kommer i och med missfallet men hcg försvann ju ut kroppen snabbt så hoppas att den bara blir ett par dagar sen. (Vanligtvis så ska jag ha äl på dag 16-17 så imorgon eller måndag).

    Åh va mysigt med en liten 2-åring, hoppas ni får ett litet syskon snart:)

    När plussade du senast? Ochnär plussade du med din 2-åring? Jag plussade äl+9 sist så det var ganska tidigt .


    Hoppas att det är på gång nu då! Jag började testa dag 6 och hade låg i två dagar, sen hög i två, max i två och så en dag hög innan det blev låg igen. Men trodde inte att det skulle bli max så snabbt...

    ja hon är riktigt mysig och skulle bli en så fin storasyster! Som jag längtar! Jag slutade med p-piller december 2016 (!) och så har vi försökt sedan dess men vissa månader lite halvhjärtat så kan inte säga att vi försökt 100% sen dess. Jag har bara gjort ett enda gravtest under den perioden när mensen var 4 dagar sen, men det var toknegativt. Så jag har alltså inte plussat sen jag var gravid med dottern. Det var på BIM+3 har jag för mig. Min sambo är väldigt bestämd med att han vill vara med när vi testar och han jobbar många nätter så det blir inte så många tillfällen att testa sig på, det blir ju billigt i alla fall om man ska se det positivt ;)

    Oj, äl+9 kändes tidigt! Jag hade nog inte vågat testa så tidigt. :)
  • Lizzojo
    S79 skrev 2018-04-08 09:41:20 följande:

    Hoppas att det är på gång nu då! Jag började testa dag 6 och hade låg i två dagar, sen hög i två, max i två och så en dag hög innan det blev låg igen. Men trodde inte att det skulle bli max så snabbt...

    ja hon är riktigt mysig och skulle bli en så fin storasyster! Som jag längtar! Jag slutade med p-piller december 2016 (!) och så har vi försökt sedan dess men vissa månader lite halvhjärtat så kan inte säga att vi försökt 100% sen dess. Jag har bara gjort ett enda gravtest under den perioden när mensen var 4 dagar sen, men det var toknegativt. Så jag har alltså inte plussat sen jag var gravid med dottern. Det var på BIM+3 har jag för mig. Min sambo är väldigt bestämd med att han vill vara med när vi testar och han jobbar många nätter så det blir inte så många tillfällen att testa sig på, det blir ju billigt i alla fall om man ska se det positivt ;)

    Oj, äl+9 kändes tidigt! Jag hade nog inte vågat testa så tidigt. :)


    Va skönt att få ägglossning så tidigt :)

    Idag har jag fortfarande låg, dag 16....så segt. Har läst om många som går direkt från låg till max så hoppas jag är en av dem bara.

    Förstår verkligen det. Det är verkligen inte bara guld och gröna skogar att skaffa barn. Väldigt mycket psykiskt som spelar innovationer svårt att tänk ?blir det så blir det? när man väl bestämt sig.

    Förstår att det blir svårt att få till test när han inte är hemma på dagarna men på ett sätt så kanske det är bra , man blir ju helt knäpp på dessa tester. Jag kan liksom inte låta bli att testa! Min sambo jobbar hemifrån så inga problem att han är med....:)
  • S79
    Lizzojo skrev 2018-04-08 10:04:28 följande:

    Va skönt att få ägglossning så tidigt :)

    Idag har jag fortfarande låg, dag 16....så segt. Har läst om många som går direkt från låg till max så hoppas jag är en av dem bara.

    Förstår verkligen det. Det är verkligen inte bara guld och gröna skogar att skaffa barn. Väldigt mycket psykiskt som spelar innovationer svårt att tänk ?blir det så blir det? när man väl bestämt sig.

    Förstår att det blir svårt att få till test när han inte är hemma på dagarna men på ett sätt så kanske det är bra , man blir ju helt knäpp på dessa tester. Jag kan liksom inte låta bli att testa! Min sambo jobbar hemifrån så inga problem att han är med....:)


    Hoppas verkligen att den kommer igång snart!

    När sambon kom hem idag så struntade vi i att det inte blev morgonurin. Jag hittade ett Babyplan early som jag tog och det var positivt!!! Så nu hoppas vi att pyret stannar kvar och att det blir en bebis i december! Är fortfarande lite chockad :)
  • Lizzojo
    S79 skrev 2018-04-08 16:53:34 följande:

    Hoppas verkligen att den kommer igång snart!

    När sambon kom hem idag så struntade vi i att det inte blev morgonurin. Jag hittade ett Babyplan early som jag tog och det var positivt!!! Så nu hoppas vi att pyret stannar kvar och att det blir en bebis i december! Är fortfarande lite chockad :)


    Men herregud!!! Stort grattis! Va glad jag blir för er skull!!
    Bim 4/2
  • Wimmie

    Skakar liv i denna tråden.

    Fick oväntat Maximalt häromdagen. Blev så förvånad att jag testade med ?vanlig?sticka också... som visade en tom cirkel.

    Hur kan det vara så olika?

  • PiffaTjejen

    Hej tjejer,

    Ställer också en fråga här! Hur funkar det egentligen med CB fertilitetsmonitorn. När den ger ?maximal? har man då ägglossning? Eller kommer ägglossningen inom 24-48h? Vissa säger att den kommer ännu längre fram än så...48-36h?

    Så om jag får maximal den 4juli. När har jag då ägglossning? Någon som vet?

  • Wimmie

    Fick meddelande att jag skulle byta batterier annars förlorade jag all data. Gick direkt och byte batterier och montern nollställdes... vad gjorde jag för fel?

  • Olivia001

    Vet inte om det är någon som är aktiv i denna tråd längre men kanske finns någon!

    Jag är inne på min andra cykel med monitorn. I Augusti fick jag max på dag 18. 
    Denna cykel har jag haft hög sen dag 11 och är nu inne på dag 25 och monitorn säger fortfarande hög.

    I fredags (dag 21) fick jag hög på monitorn på morgonen men tog ett rosa digitalt test vid 10.30 och fick då en glad gubbe, men sen när jag testade igen på kvällen fick jag en cirkel igen.
    Fattar inte om det blev något fel på testet eller om jag hade så kort stegring att den försvann på 6h. 

    Blir så förvirrad av alla tester 

Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.