Lizzojo skrev 2018-04-07 21:21:44 följande:
Ja vi får hoppas på ett plus för oss båda snart :) jag tycker du ska lita på monitorn, den visar ju både östrogenökning och LH men hade du både låg, hög och max eller? Men har den inte bett om gravtest för det borde ni ju kunna ta med monitorn nu? ???? och jag kan faktiskt berätta att sist vi blev gravida så sa cb och alla andra test positivt men monitorn negativt vid samma tidpunkt, sen blev det även positivt på monitorn men typ 2 dagar senare så den kanske reagerar senare?
Japp det är första, för er då?
Ja jag hade både låg, hög och max. Det fick jag även första månaden. Jo alltså monitorn säger att jag kan ta graviditetstest, men har inte tolkat det som att jag måste så jag har struntat i det.
För oss är det andra barnet. Har en tjej som är två år. Skulle vara så kul med ett syskon men det var svårare att få till än vad vi hade trott. Vi hade inga svårigheter alls med första barnet så vi trodde att det här skulle gå lika snabbt, men icke! Kanske borde testa smart så man slipper gå och undra. Men sambon är inte hemma och jag vet att han vill vara med. Så det får bli en annan dag tyvärr. Har nog inga andra test hemma än de som hör till monitorn så då kanske det inte gör något att vänta då om du säger att den är lite sen på att upptäcka.
Vet du när du borde få ägglossning nästa gång?