• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Elliex

Är det någon här som fått "hög" i utslag första dagen man testar för cykeln?

• Emsaflisaan
    Elliex skrev 2016-11-12 12:54:50 följande:

Jag fick hög andra dagen. Sen hög i 2 dagar och idag maximal :)
  • Emsaflisaan
    Elliex skrev 2016-11-12 12:54:50 följande:

Jag fick hög andra dagen. Sen hög i 2 dagar och idag maximal :)
  • Emsaflisaan

Hej Idag fick man maximal redan :) hade bara 2 dagar med hög. Trodde det skulle dröja längre till maximal men nu är det bara o köra på :)

• Elliex

Vet inte vad felet är på mig. Försökt bli gravida i 1 år nu, och skaffade monitorn i augusti och fick då utslag maximal. Sen dess har jag bara fått hög dom andra månaderna.
    Nu har jag haft hög över 10 dagar igen.
    Får nog lägga detta med grav åt sidan för jag verkar inte kunna bli gravid.. tyvärr

• KCEG

En månad med hög på  monitorn, förra månaden fick jag max efter 2 dagar, inte den här månaden. Nu tror jag att jag hade ÄL förra tisdagen och inväntar BIM på tisdag om en vecka. Jag blev gravid förra gången med enbart hög på monitorn... så än ger jag inte upp! =) 

• Monealli07091416

Hej alla!

Här går vi i planering för att skaffa nr 5 i barnaskaran.

Har tänkt prova monitor denna gången.

De andra barnen har blivit till på spontan sex.

Nu väntar vi bara på att min mens ska komma igång sedan amning av minstingen sen kör vi på :)

Lycka till alla

• KCEG
    Elliex skrev 2016-11-15 08:52:56 följande:

Vet inte vad felet är på mig. Försökt bli gravida i 1 år nu, och skaffade monitorn i augusti och fick då utslag maximal. Sen dess har jag bara fått hög dom andra månaderna.
    Nu har jag haft hög över 10 dagar igen.
    Får nog lägga detta med grav åt sidan för jag verkar inte kunna bli gravid.. tyvärr

Jag blev gravid med hög på monitorn, så ge inte upp. Jag började med monitorn i februari... fick hög i feb,mars och april sen plussade vi. Så vi behövde inte max. 
    Jag ringde clearblue angående just detta och man kan testa och göra Äl test på eftermiddagen för att vara säker på att inte missa den med  monitorn.
    Samt om ÄL sker sent på kvällen/eftermiddagen så kanske hormonet hinner sjunka till nästa dag och då blir resultatet hög och då kommer man aldrig till MAX.
    Så jag hade hög hela den här månaden och på dag två fick jag max med ägglossningstest med dubbelhormonindikator på eftermiddagen. Dagen efter fick jag bara hög på  monitorn.
    Det är knepigt, men prata med en barnmorska och rådfråga henne om hur ni ska ta er vidare. 
  • loyout

Hej!

Det är min första månad med denna. vi har försökt bli gravida sen i maj.
    Det konstiga är att jag är inne på dag 17 och får fortfarande Låg. Har inte fått hög någon gång.
    När man läser om er andra så får ni hög i många dagar och sen maximal. Betyder det att jag inte har ägglossning då?

• Hallonfrossa

Hej tjejer, väntar på att få igång min cykel efter amnings stopp, i dag var första dagen då monitorn visade hög, i går missade jag testa och innan dess har den varit låg.

Måste den slå om till maximal för att ha äl eller kan man ha det på hög med?

Vet ju inte vad den var på i går så har ingen aning om den var hög då med.

Kan äl ha varit eller kanske vara just nu?

Lite förvirrad kring detta.

Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.