• Ankissen

BF maj 2017

Bm besök idag i v.33. Bebis ligger äntligen med huvudet nedåt. Hurra, blir nog då en alldeles normal vaginal förlossning ändå. Han står än aå länge högt upp. Jag upp 9 kg sen inskrivningen, 67 kg nu. Fosterljud 140.

• Ankissen
    jooo skrev 2017-04-03 22:08:05 följande:

Min lilla plutt som va så lugn första 21 veckorna har gått och blivit världens utbrytarkung. Ja är öm och har ont i hela magen för han sparkar så mycket. Förstår inte hur man ska klara 6 veckor till hmmmm

Känner igen mig. Jag får gå upp och kissa på nätterna mellan en och två gånger varje natt och då är det jättesvårt att somna om för bebis sparkar utav bara 17. Har svårast att förstå hur jag ska klara av att jobba 1½ vecka till. Sen får jag väl försöka förhålla mig till sömnbristen och försöka sova ikapp på dagarna innan de andra två barnen kommer hem från skolan.
  • Ankissen
    Bäbiiiis skrev 2017-04-04 09:35:39 följande:

Håller med om att det är tungt o gör ont lite hela tiden men nu har jag börjat känna att faktiskt inte alls är långt kvar. Jag har oroat mig lite för att barnet ska födas för tidigt men den oron börjar gå över nu. Är ju i v 34 redan. Sen har jag en hel del att fixa innan jag är helt redo att föda barn. T.ex packa bb-väska och tvätta bebisbilder. Ser fram emot att ha några lediga dagar i början av maj innan mini kommer men ska se till att de mest kritiska praktiska sakerna fixas i påsk om han skulle komma lite tidigare än beräknat.

Pust mit hem har typ fått förfalla för för jag har så mycket på jobbet innan jag slutar. Blir ett race med det när jobbet är över. Sen ska jag BARA vila mig, tvätta vagnen och förbereda för bebisen och BB-vistelsen. Det ska bli så skönt. 
  • Ankissen
    FruHolmli skrev 2017-04-05 06:58:26 följande:
    Jag har ju också 1/5 som BF.

Jag gick med över tidigare 5 och 6 dagar :)
    Så jag tror denna stannar.
    Hon får inte komma tidigare för pappan i huset drar till Tyskland på hockeycup med storebror. Kommer hem 26/4!!!! :S
    Jag gick också över med mina två äldre barn och räknar kallt med att gå över denna gång också. 8 dagar med båda storasyskonen. Så denna bör födas runt 30/5... :) 
  • Ankissen

Nu jobbar jag bara två dagar till! Hurra! Sen när mina kollegor börjar igen efter påsk är jag i v.37. Då vill jag inte jobba mer!

• Ankissen

Hur får ni igångsättningstider innan ni gått över tiden? Jag har fött mina båda tidigare barn på bf+8 men det är ingen som pratat om igångsättning med mig under de graviditeterna heller. Skulle vara skönt att ha något att se fram emot. ;)

• Ankissen
    jooo skrev 2017-04-28 19:15:53 följande:

Idag hos bm på v 37 kontrollen framkom de att jag utvecklat havandeskapsförgiftning. Ligger jättehögt på blodtryck och 3 + på äggvita trots att ja för två veckor sen inte hade något symtom eller dåliga prover. Så är inlagd på förlossningn över helgen för observation. I och med att ja är i v 37 +0 på söndag kan de bli igångsättning. Jösses inte alls beredd på detta. Räknat med att gå över ng 20 maj med flera veckor :P

Jag blir nästan avundsjuk... Det är så klart inte kul med hf, men jag är så inställd på att gå över att jag är less redan innan jag gjort det. ;) Krya på dig och hoppas allt går bra!
  • Ankissen
    Teresiat skrev 2017-05-01 18:13:09 följande:

BF idag... verkar gå över tiden denna gång :(

Jag räknar med att gå över med. Har gått över åtta dagar med båda tidigare barnen, så varför skulle denna vara annorlunda? Håller tummarna för dig!
  • Ankissen
    Teresiat skrev 2017-05-01 18:25:07 följande:

Ja då förstår jag att du är inställd på något liknande denna gång också :) med sonen började jag blöda vid lunch på BF, sen vid middagstid kom värkarna.. Dock så klingade det av på kvällen för att den komma igen med full gas vid lunch dagen där på.. Det är som en spännande tid just innan.. Man känner sig som en tickande bomb ;D

Ja eller hur! Man analyserar kroppen och känner efter hela tiden. Idag fick jag fart till att packa färdigt bebisens del av bb-väskan eftersom jag kände lite molande mensvärk i ryggen. Men dock, jag har ff mer halsbränna än kissnödighet. Det verkar vara ett dåligt tecken om man snart vill föda. :D
Svar på tråden BF maj 2017