BF maj 2017
Bm besök idag i v.33. Bebis ligger äntligen med huvudet nedåt. Hurra, blir nog då en alldeles normal vaginal förlossning ändå. Han står än aå länge högt upp. Jag upp 9 kg sen inskrivningen, 67 kg nu. Fosterljud 140.
Bm besök idag i v.33. Bebis ligger äntligen med huvudet nedåt. Hurra, blir nog då en alldeles normal vaginal förlossning ändå. Han står än aå länge högt upp. Jag upp 9 kg sen inskrivningen, 67 kg nu. Fosterljud 140.
Min lilla plutt som va så lugn första 21 veckorna har gått och blivit världens utbrytarkung. Ja är öm och har ont i hela magen för han sparkar så mycket. Förstår inte hur man ska klara 6 veckor till hmmmm
Håller med om att det är tungt o gör ont lite hela tiden men nu har jag börjat känna att faktiskt inte alls är långt kvar. Jag har oroat mig lite för att barnet ska födas för tidigt men den oron börjar gå över nu. Är ju i v 34 redan. Sen har jag en hel del att fixa innan jag är helt redo att föda barn. T.ex packa bb-väska och tvätta bebisbilder. Ser fram emot att ha några lediga dagar i början av maj innan mini kommer men ska se till att de mest kritiska praktiska sakerna fixas i påsk om han skulle komma lite tidigare än beräknat.
Nu jobbar jag bara två dagar till! Hurra! Sen när mina kollegor börjar igen efter påsk är jag i v.37. Då vill jag inte jobba mer!
Hur får ni igångsättningstider innan ni gått över tiden? Jag har fött mina båda tidigare barn på bf+8 men det är ingen som pratat om igångsättning med mig under de graviditeterna heller. Skulle vara skönt att ha något att se fram emot. ;)
Idag hos bm på v 37 kontrollen framkom de att jag utvecklat havandeskapsförgiftning. Ligger jättehögt på blodtryck och 3 + på äggvita trots att ja för två veckor sen inte hade något symtom eller dåliga prover. Så är inlagd på förlossningn över helgen för observation. I och med att ja är i v 37 +0 på söndag kan de bli igångsättning. Jösses inte alls beredd på detta. Räknat med att gå över ng 20 maj med flera veckor :P
Hurra! Nu är det ju vår månad! :)
BF idag... verkar gå över tiden denna gång :(
Ja då förstår jag att du är inställd på något liknande denna gång också :) med sonen började jag blöda vid lunch på BF, sen vid middagstid kom värkarna.. Dock så klingade det av på kvällen för att den komma igen med full gas vid lunch dagen där på.. Det är som en spännande tid just innan.. Man känner sig som en tickande bomb ;D