• Ankissen

BF maj 2017

Usch i morgon har vi RUL. Är sjukt nervös och har ångest. Vi fick ju 4mm nackspalt på KUB och en risk på 1/22. På NIPT fick vi veta att bebis inte har någon trisomi men jag är nervös och ångestfylld ändå. Är rädd att det ska ligga något annat bakom nackspalten. Usch!

• Ankissen

Allt gick super på mitt RUL idag. Bebisen var jättefin och hade full aktion i magen. Skönt att se för jag känner inte jättemycket än.

• Ankissen
    Frost skrev 2017-01-03 12:18:05 följande:

När du säger v26 är du då 25+nånting? För de ska ju börja mäta från v24-25 och då räknar de inte sådär optimistiskt med veckorna som man själv vill göra :)

Jag ska inte till bm förrän 10/2 och antar att hon mäter då. Är i v.21 nu så jag kommer nog vara runt v.26 då. Jag har inte varit hos bm sen min inskrivning. Känns som lång tid men det är kanske glesare när man är omföderska.
  • Ankissen
    JoJoNo skrev 2017-01-03 21:44:50 följande:

Nytt ultraljud imorgon. Usch lika rädd som vanligt. Fick remiss till Lund med på måndag. Får se vad Växjö säger om det imorgon. Vill bara få vara lycklig o inte känna all denna oro :(

Håller alla tummar jag har för positivt besked.
  • Ankissen

Vi kommer få ärva en vagn från min kusin och en säng från en annan släkting. Vi har själva gjort oss av med allt från de andra två barnen och det känns inte jätteekonomiskt att tokshoppa när det bara blir en till. Vi satsar på nytt babyskydd och bilbarnstol. Känns viktigt att ha nytt och fräscht där. Bärsele ska vi också handla, en ergobaby 360.

I dag har jag mitt utökade UL. Ett läkarultraljud där bebisens alla organ ska gås igenom. Jag är inte så speciellt nervös eftersom bm gjorde detsamma i torsdags. Ska mest bara bli en mysig liten utflykt hoppas jag.

• Ankissen
    Axioria1 skrev 2017-01-05 12:23:26 följande:

Bärsele är grymt att ha. Har två Babybjörn active, en vanlig och en Maduca. Funderar dock på en ny men avvaktar och ser vilket behov bebisen har. Skulle vilja ha en babybjörn one tror jag. Manducan var så bökig att få på sig och Active blir lite tungt. Har du testat Ergobabyn?

Lycka till på ultraljudet!

Jag har inte testat ergo 360 själv bara läst i sjalforum att den är mycket omtyckt. Vi kommer köra bärsjal i början kanske tom på BB. :)

Läkar-UL avklarat och allt var perfekt. Speciellt hjärtat granskades eftersom bred nackspalt kan indikera hjärtfel. Dock finns inget som tyder på det med bebisen i magen. Superskönt!
  • Ankissen
    Axioria1 skrev 2017-01-05 18:19:25 följande:

Skönt de gick bra!

Ska oxå testa sjal tänkte jag. Lånar av en kompis till att börja med.

Jag sjalade mina andra två i början och tyckte mycket om det. Tror att jag har kvar deras sjal uppe i garderoben, annars får jag väl köpa en ny! :)
  • Ankissen
    Smulan_88 skrev 2017-01-05 23:40:17 följande:

Min telefon gillade tydligen frågetecken ????

Välkommen till oss! :)

Usch jag tror jag har börjat få foglossning. Om jag går lite längre eller dagen efter en promenad gör det ont som upp i snippan och även i höften på ena sidan. Blä!

Namn är mer eller mindre klart på lillebror. Storasyskonen heter Elliot och Ella så lillebror får namnet Einar. :)
  • Ankissen

Ojoj, jag är i vecka 22, men har fått ha mammabyxor i minst 1½ månad. Jag blir dessutom gigantiskt stor innan bebis kommer ut - åtminstone de två andra gångerna. Nu lever jag i mammatights som jag köpt tre stycken av från Wish, typ 50 kronor styck och tunikor från Gina Tricot. De kostade 149:- på rean och jag köpte på mig tre av dem också. Långa linnen kompletterar klädseln. Jag kunde inte heller komma i min snygga vinterjacka med midjeband i morse när jag testade den  utan fick ta min mer tältiga jacka, som är lite för varm i plusgrader. Jag hoppas på en kort vinter så jag istället kan ta på mig, ja vadå? ;)

Första stora inköpet till bebis är gjort här. Hittade en Ergobaby 360 för under 1000 på rea och det kändes som ett bra köp. Den är utan babyinlägget men jag tänker att vi sjalar i början vid behov. 

Jag började jobba idag efter ett långt jullov. Fy fagerlunda vad trött jag är! Jag som känt att energin återvänt på jullovet när jag orkat göra saker hemma som inte varit helt nödvändiga som att städa tvättstugan. Vet inte om det är vilan och lovet, att jag är djupt inne i andra trimestern eller att något av pillren har börjat verka, Levaxin för sköldkörteln och Järntabletter. Men det är bara att tacka och ta emot. Innan jul var jag så trött att jag trodde att jag skulle behöva sjukskriva mig. Jag hoppas så att jag kan jobba på bra fram till påsklovet när jag tänker gå hem och invänta bf tre veckor senare. 

• Ankissen
    Axioria1 skrev 2017-01-09 16:04:56 följande:

Första jobbdagen för mig med efter en veckas ledighet. Var kul att vara tbx men jag börja känna av foglossning i blygdbenet och nu när jag sitter på tåget hem värker svanken med.

Ja ja bara åka hem och laga mat då. Får väl sitta på en stol vid spisen... Börjar återigen fundera på att gå ber i tid när de kommer massa krämpor, men vi får se hur de blir.

Jag känner detsamma. Foglossning upp på båda sidor av snippan. Samtidigt är det ju bra att vara igång och röra sig mycket så man har energi till förlossningen. Men känner starkt att jag inte orkar plåga mig i denna min sista graviditet.
Svar på tråden BF maj 2017