Ojoj, jag är i vecka 22, men har fått ha mammabyxor i minst 1½ månad. Jag blir dessutom gigantiskt stor innan bebis kommer ut - åtminstone de två andra gångerna. Nu lever jag i mammatights som jag köpt tre stycken av från Wish, typ 50 kronor styck och tunikor från Gina Tricot. De kostade 149:- på rean och jag köpte på mig tre av dem också. Långa linnen kompletterar klädseln. Jag kunde inte heller komma i min snygga vinterjacka med midjeband i morse när jag testade den utan fick ta min mer tältiga jacka, som är lite för varm i plusgrader. Jag hoppas på en kort vinter så jag istället kan ta på mig, ja vadå? ;)
Första stora inköpet till bebis är gjort här. Hittade en Ergobaby 360 för under 1000 på rea och det kändes som ett bra köp. Den är utan babyinlägget men jag tänker att vi sjalar i början vid behov.
Jag började jobba idag efter ett långt jullov. Fy fagerlunda vad trött jag är! Jag som känt att energin återvänt på jullovet när jag orkat göra saker hemma som inte varit helt nödvändiga som att städa tvättstugan. Vet inte om det är vilan och lovet, att jag är djupt inne i andra trimestern eller att något av pillren har börjat verka, Levaxin för sköldkörteln och Järntabletter. Men det är bara att tacka och ta emot. Innan jul var jag så trött att jag trodde att jag skulle behöva sjukskriva mig. Jag hoppas så att jag kan jobba på bra fram till påsklovet när jag tänker gå hem och invänta bf tre veckor senare.