BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag hade inskrivning i v10. De erbjuder även hälsosamtal med förstagångsföderskor tidigare.
Hmm i vilken v har ni andra inskrivning? Har 27 oktober i v 11. Tycker det är så sent med första kontakt med Mvc. .Och prata hälsa o vanor först då. Men kanske brukar va så :P
Jaha hos mig får man inget hälsosamtal innan heller, det har man på inskrivingen. Jag är förstföderska. Mvc skiljer verkligen beroende på vart man bor :S
Har också inskrivning v 11, nästa vecka. Men jag är omföderska och på den MVC har de hälsoinformation i grupp tidigare för de som vill. Låter ju supermärkligt att börja prata om kost etc först när första trimestern redan närmar sig sitt slut?
Jaaa det är galet att det är så olika! Vissa får kub, vissa får inte, osv... Nää, samma sjukvård för alla vore önskvärt!
Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)
Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.
Har Ni börjat öka i vikt?
Tror inte att jag gått upp ngt speciellt men vågar knappt kolla... Gick typ upp 20 kg med första barnet. Det vill jag inte göra om.. Har lovat mig själv att vara lite mer rörlig och aktiv denna gång..
Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)
Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.
Har Ni börjat öka i vikt?
Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..
Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?
Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..
Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?