• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • ika_109

Här är jag i vecka 11 (10+2), bilden är inte jättebra men man ser att det är en liten böna där inne iaf.
    Emmaa90 skrev 2016-10-21 11:00:33 följande:

Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..
    Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?

• Pedagog200701

Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..

Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?

Jag gjorde i v8 och det syntes tydligt huvud, rundad mage, hjärtrörelser och navelsträng ;)
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • annadenise

Jag gjorde ultraljud i måndags i v.9+4. Man ser jätte mycket;) Den rörde på armar och ben och mätte 2,8 cm från huvud till rumpa. Den 9 nov är det dags för nytt ul plus kubb
  • Anotherone

Jag gjorde ett ultraljud i vecka 8 (7+3) och då såg det mest ut som en böna med ett hjärta som slog. Man såg inte så många detaljer om man säger så.
    Men hjärtat gick både att se och höra, ljuvligt!

Nu är det dags för KUB nästa vecka och då kommer jag vara i vecka 14 (13+1) så då hoppas jag att det ser mer ut som en liten människa

• JoJoNo

Är i v10. Inte gått upp något ännu snarare lite ner pga illamåendet. Är helt normalt. Förra graviditeten gick jag ner ganska mkt. Slutade på plus 6 kg vid födsel. Barnet tar vad det behöver iaf. Men visst är man inte så pigg när man inte får i sig så mkt pga illamåendet.

• jooo

Ush har gått upp 3 kg /: men jag bantade ganska extremt innan ja blev gravid och började äta mer. Suck /:

• jooo

Min böna i 8 + 6. På vulet liknande de en minimänniska man såg hjärtst, huvudet , armar och ben. Även lilla söta navelsträngen.

• Paincake

Jag har gått upp nåt kg nu i v 10. Tidigare graviditeter har jag nog gått upp ca 20 kg, gått ner ca hälften efteråt och fått kämpa bort resten. Ska verkligen försöka att inte tillåta mig att äta allt hela tiden den här gången.

Jag vet ju av erfarenhet att jag inte kommer kunna röra mig särskilt mycket de sista tre-fyra månaderna p g a foglossning och det i kombination med ett vansinnigt sötsug och hunger gör viktuppgången på slutet "spännande".

• Bustrollen
    ika_109 skrev 2016-10-21 09:46:17 följande:

Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)

Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.

Har Ni börjat öka i vikt?

Jag mår fortfarande illa (v 13) så 5 kg ungefär har jag gått ner nu. Men jag har ju en övervikt sen innan med så ingen större skada inte här. Så länge man mår ok och får i sig vätska och lite energi så är det ju ok.

Gick ner mycket i början med första barnet så slutade på +-0 då. Andra blev det nog ca 12 kg tror jag. Så blir nog en 10-15 kg upp denna gång skulle jag tro.
  • Bebisbubbla
    ika_109 skrev 2016-10-21 09:46:17 följande:

Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)

Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.

Har Ni börjat öka i vikt?

Är i v11 nu (10+4) och har gått upp 1 kg knappt. Räknar med att gå upp 13-14 kilo kanske men allt beror ju på sötsug/motion/vattensamling osv.