• Yopas

BF maj 2017

MammaBecka skrev 2016-09-18 09:16:13 följande:

Grattis till alla nya pluss :)

Jag har inte läst här inne på flera dagar så läste i kapp nu ;) de flesta av oss är i en hemlig grupp på fb så kom gärna dit :)

Någon mer än jag som bor i Linköping eller Östergötland?

Jag bor i Norrköping! Heydiho granne! :D

Vad heter gruppen på fb? :)
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-18 09:28:44 följande:

Godmorgon alla plussare:) nån mer än jag som haft en hemsk natt med värk i magen från h*lvetet:( så svårt när man väntar första barnet, man vet ju inte vilken värk som är normal eller inte då man inte har ngt att jämföra med!!! Min värk sitter liksom en bit under naveln och strålar ut!!! Hade dessutom en snarkande sambo som inte gjorde saken bättre;)

Jag sov väldigt bra inatt! Jag har lite mensvärk nu på morgonen och när jag var i affären för att ha ska frukost kände jag hur det "rann till" (ursäkta detaljerna). Vart orolig och satte mig på toa så fort jag kom hem. Bad att det inte skulle vara blod!! Hade då fått brun flyt igen som jag hittills har fått varje morgon och kanske någon gång mer under dagen. Som du säger vet man ju inte vad som är normalt eller inte angående känsla eller blodblandade flytningar.. men jag har inte ont och det har aldrig kommit rent blod. Utan bara den där äckliga bruna flytningen.. undrar om jag borde försöka ringa till någon och rådfråga? Men vart ringer man då? :/

Hur ont tyckte du att det gjorde? Har smärtan avtagit? Inget blod har kommit för dig? :)
  • Yopas

Är det någon mer som har bruna flytningar? Jag vet att det kan vara normalt i en tidig graviditet. Men undrar hur man ska veta vad som är en okej mängd och vad som är en för myclet mängd med bruna flytningar?

Jag har absolut inte ont, bara vanlig mensvärk, och mina symptom har inte försvunnit och det är ju ett gott tecken såklart! Men tänkte mest om det var någon som haft liknande och vet när man ska söka proffisionell rådgivning så att säga? :)

• Yopas
    Verben skrev 2016-09-18 13:01:21 följande:

Jag har hört att det är vanligt med bruna flytningar i början men man blir ju såklart orolig ändå, jag har inte haft bruna flytningar eller blod men känns ofta som att det rinner typ och springer livrädd på toa men då har det bara varit falskt alarm! Varje gång jag går på toa så kollar jag oroligt på pappret för att se om det är blod på det, så jobbigt, man vill ju bara vara glad och njuta av att man plussat:) är du orolig hade jag ringt mvc imorgon och 1177 idag om du inte vill vänta tills imorrn! Det gjorde faktiskt väldigt ont inatt, fick gå upp två ggr för att ta värktabletter och då blev det lite bättre! Nu har jag inte alls ont på samma sätt,känner av det men inte alls på det sättet som inatt!

Jaa, tack! Det känns redan bättre nu när du svarade haha! Jag funderar på att ringa ganska mvc imorgon bara för att få rådfråga liksom!

Men gud så otäckt med smärtan du fick uppleva! Men vad skönt att det har lugnat ner sig nu! Förhoppningsvis var det inget farligt utan bara livmodertappen som rätade på sig! :)
  • Yopas
    happylife skrev 2016-09-18 13:33:12 följande:

Ring inte 1177. Dom är sämst när det gäller tidiga graviditeter. Ringde dit förra grav, hade blödningar å mensvärk, dom sa art det låter som ett missfall. Jag grät o trodde på dem. Fem dagar Senare var jag på vul å såg två hjärtan slå!

Jaa, jag har också fått den uppfattningen gällande 1177.. jag ringer gde dit för att mitt gravetest visade positivt trots att jag hade haft en blödning på min beräknade mensdag. Hon säger i telefon att hon faktiskt inte vet hur graviditetstest fungerade överhuvudtaget och att det lät som att jag hade bättre koll på det. Och just därför kunde inte hon svara på mina frågor.. man ba "wtf!?". xD

Men jag tror inte det är någon fara med mig, eftersom jag inte har ont och fortfarande har vanliga symptom! :) jag får helt enkelt ha lite is i magen, vilket är lättare sagt än gjort såklart :)
  • Yopas
    sjl89 skrev 2016-09-18 13:36:11 följande:

Jag hoppar gärna in här! Har bf runt 28 maj. 3:e barnet???? Väldigt tidigt än så jag tar inte ut något i förskott men håller tummarna att allt går vägen! Grattis alla!

sjl89 skrev 2016-09-18 13:37:17 följande:

Vill också gärna gå med i gruppen! :D

Ni är så välkomna!! Grattis till era pluss!!

Detta är min första graviditet, är beräknad runt 21-22 maj! :)
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-18 14:39:13 följande:

Hehe så skönt att det känns bättre:) ja ring mvc, dom är ändå experter på området, dom finns ju där för oss och om jag känner mig själv rätt kommer jag bli en sån där jobbig patient som helst hade velat ringa mvc varje dag och fråga dom saker;) nu ligger jag i sängen medan sambon och hans vänner renoverar vår lägenhet som är ett renoverings kaos, snacka om att man känner sig lat fast man har en bra anledning:) ahh det där med livmodertappen kan det faktiskt ha varit:) i

Jaa gud! Låter precis som mig som en patient hahah!! Jag har alltid lite funderingar och frågor! ;)

Jaa, jag har så svårt att lata mig. Blir ju rastlös så lätt och brukar vara van vid att ha saker att göra. Och nu helst plötsligt ska man försöka ta det lugnt.. inte lätt det där inte :'D
  • Yopas
    MammaBecka skrev 2016-09-18 16:33:52 följande:

Hello :) jag är från Norrköping från början. Vart i Norrköping bor du?

Gruppen heter samma på fb som här men den som startade den behöver bjuda in. Ska se vem det är :)

Jag bor typ vid gamla lasarettet, om du vet vart det ligger? :)
  • Yopas
    Miichz skrev 2016-09-18 16:36:00 följande:

Åh va kul folk från Norrköping! Ja och killen ska flytta dit nu i okt! Precis grått förstahand där :) vart i Norrköping bor du/ni?:)

Men åh vad roligt!! Vi bor jättenära stan, nära gamla lasarettet om du vet vart det är? :D
  • Yopas
    Paincake skrev 2016-09-18 16:44:46 följande:

Jag bodde i Linköping/Norrköping men flyttade därifrån till Skåne för tre år sedan.

Haha men där ser man! Jag är egentligen från Eskilstuna men flyttade hit för att börja plugga när jag var 16 år. Och ja.. det blev visst att jag stannade kvar här haha! ;D
Svar på tråden BF maj 2017