• Yopas

BF maj 2017

Okej tjejer. Nu när jag kissade kom det gammal blod.. det var typ "grynigt", ungefär som det ser ut när mensen precis ska komma! Vad ska jag göra!? :( nu börjar jag bli riktigt orolig!!! :(

• Yopas
    Tussilago6 skrev 2016-09-18 17:34:34 följande:

Har typ samma, fast det är väldigt lite blod. Mer missfärgad flytning, men också grynig.

Jaa.. jag håller på och ringer 1177 nu för att få en tid till jourakuten. Jag kan inte vänta till oktober känner jag... usch vilken äckligt jobbig känsla det här är!! Vill inte att det gå åt skogen nu.. :'(
  • Yopas
    Bebisbubbla skrev 2016-09-18 18:09:58 följande:

Tror ni ska försöka ta det lugnt. Ganska vanligt med lite flytningar i olika färg. :)

Joo jag vet.. Vart bara så fruktansvärt orolig när det kom när jag kissade. Då kom det ungefär 10 droppar, och det tycker jag kändes mycket. Dock har jag ju som sagt inte ont vilket är ett bra tecken! :)

Men tack för dina lugnande ord!
  • Yopas
    Bebisbubbla skrev 2016-09-18 19:04:21 följande:

Vad sa 1177? :) förstår att 10 droppar märks men förhoppningsvis är det inget.

Det sa att jag skulle avvakta tills imorgon om jag inte hade ont. De tyckte jag skulle ringa bm imorgon för att tala om detta och för att eventuellt följa upp det för att vara på säkra sidan. Men hon påpeka tydligt att det absolut inte behöver vara något fel på fostret och sa att det inte alls är ovanligt att detta händer under en tidig graviditet. Hon jag pratade med var superbra och mycket lugnande. Tyckte hon gav bra feedback och fick mig att lova att ringa tillbaka direkt till dem om jag skulle få ont eller om blödningen skulle bli mycket riklig.

Självklart är jag fortfarande orolig men hon lugnade mig och gav mig bra råd! :) så imorgon är jag hemma från jobbet och satsar på att ringa mvc!
  • Yopas
    Miichz skrev 2016-09-19 09:36:55 följande:

Ja vi ska också flytta nära centrumet. Ny byggen 10 min att gå typ :)

Aa då kan ske jag vet vilka hus det är då! ;)
  • Yopas
    Babydreamer skrev 2016-09-19 09:52:50 följande:

Bor också i Norrköping

Men vad roligt haha! :D
  • Yopas
    Babydreamer skrev 2016-09-19 10:00:31 följande:

Jag jobbar på gyn och håller helt med råden du fick av 1177. Det är jättevanligt med blödningar i tidig graviditet. Så länge du inte har ont och även har symtom fortfarande så är det ett gott tecken. Men är man väldigt orolig så kan det vara bra att kolla upp det. Men man ska oxå komma ihåg att läkarna inte garanterat kan se något hjärtslag förrän i vecka 7-8. Ibland kan de se tidigare men risken är att man bara blir ännu mer orolig om man gör vul och inte ser hjärtslag för att det kanske är för tidigt i graviditeten.

Jag har haft en fortsatt blödning! Det kommer inte såpass "kraftigt" att det blöder i genom en binda, det har kommit ungefär ett trosskydd mycket. Det kommer inte särskilt mycket när jag är och vandrar, men så fort jag sätter mig på toaletten kommer blod. Nu på morgonen kom det är även levrat blod (vet inte ont det blivit så under natten eftersom det inte kommit någon speciell blödning på trosskyddet). När jag pratade med gyn tyckte hon att det inte lät som mycket blod för att vara ett missfall men att det tyvärr kunde vara en början till det.

Det enda jag kan göra nu är att avvakta. Och det är det jobbigaste. Den sjukt jobbiga väntan!

jag har mensvärk idag, inte så det gör ont, men det känns och vet inte om jag ska ta det som ett gott tecken eller inte? :(
  • Yopas
    Babydreamer skrev 2016-09-19 11:14:10 följande:

Det är ju alltid svårt att säga. När jag fick missfall för 1,5 år sedan så började jag först blöda lite för att sedan strax därefter få ganska ont i magen, kändes mer än mensvärk. Sen är det ju alltid individuellt hur det känns.

Jag hade "turen" att allt gick ganska fort från att jag började blöda så hann egentligen inte vara orolig utan det var ganska självklart att det var ett missfall.

Men jag tycker ändå att du borde få en tid för ultraljud för att kolla upp det senare i veckan åtminstone. Vilken vecka är du i?

Åh okej! Jaa, jag skulle hellre vilja ha en "snabbare" blödning än en långdragen! :/

Jag är i vecka 6 nu! Ringde också bm för att få ännu mer råd. Hon tyckte inte att det lät alarmartat ännu då jag fortfarande inte blöder mycket, enligt henne. Hon tror att jag tycker det ser och känns mer än vad det är, när jag beskrev att det kommer ungefär 6-10 droppar när jag kissar. Det levande blodet jag hade i morse trodde hon berodde på blödningen från igårkväll. Eftersom jag knappt blödde något på natten så samlades en del blod och levandes, alltså behöver det inte vara embryot! Hon var mycket bra och lugnande! Dock tyckte hon att jag skulle göra ett nytt gravetest om 3-4 veckor!

Jag hade gärna velat fått en tid, men enligt gynekologen så fanns det inga tider framöver.. :(
  • Yopas
    Tussilago6 skrev 2016-09-19 13:18:57 följande:

Hoppas att det inte är nån fara och att det snart slutar blöda! Jag tycker man läser ofta om kvinnor som blöder men där graviditeten går bra ändå, sen finns det ju andra som det inte slutar lika väl för förstås. Jag blödde när jag väntade tvillingar, oron var förlamande! Men allt gick bra, hoppas det blir samma för dig! Kram

Tack snälla!! Jaa, oron är helt ofattbar! :( jag har också läst många som blött under graviditeten men att det ändå gått bra. Jag hoppas jag får vara en av dem! <3
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-19 19:55:37 följande:

Om du är orolig kanske du kan åka till eran gyn akut eller vad man kallar det! Jag ringde nämligen idag pga mina magsmärtor och då sa barnmorskan att om det inte avtar kan jag åka in till kvinnokliniken akut och att jag inte behövde ringa innan utan bara åka on direkt, kommer göra det imorgon om det blir samma sak inatt! Nu bor jag ju i Malmö men borde finnas i din stad med:)

Jag får kolla upp det! För när jag pratade med gyn idag så sa de bara att de inte har tider för bokning inom snar framtid. De tyckte jag skulle vänta till min tid hos bm, om tre veckor.. :(
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-20 10:04:25 följande:

Var beräknad BF 16/5

Började blöda i måndags, flytningar som eskalerade i kraftig blödning i fredags, och blöder ännu

Har nu precis kommit hem efter ett vul som bekräftade missfall.

Min första graviditet, försökt bli gravida från & till i två år så när plusset fanns så kändes det helt magiskt.

Nu är det bara att vänta ut nästa mens..

Stort grattis till alla som plussat och lycka till med graviditeten!

Kom ihåg att alla blödningar inte leder till missfall

Kram

Jag går inte kolla om mina blödningar är ett missfall förrän om 3 veckor. Jag har ringt massor av olika gynekologer, men alla ber mig att vänta till min inskrivningsdag som är den 12 oktober.. hade du inte under ditt missfall? Hur mycket var kraftig blödning för dig? :(

Jag är jätteledsen för ditt missfall! :(
  • Yopas
    GreenSpirit skrev 2016-09-20 11:36:13 följande:

Jag fick ju en babyliten brun flytning på dagen som jag skulle ha mens, tror ägget fäste, och sen lite lite rött när jag kissade en natt efter lite väl häftigt sex.

Och alla symptom är kvar, brösten gör väldigt väldigt ont och jag har gaser och mår lite illa när jag är hungrig, plus kissar väldigt ofta.

Så denna gång är jag hoppfull! :)

Går in i vecka 6 idag men kommer köpa ett test på måndag för säkerhetsskull igen.

Är allt positivt och bra kommer jag bli överlycklig och först då bokar jag in en tid för inskrivning.

Vad tror ni? Hade väl blött mer om det var Mf?:)

Jaa, du hade förmodligen blött mer om det var mf! :)
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-20 12:33:16 följande:

Det började i brun flytning/blödning som sen var lite aprikosfärgad.

Kände ingenting, och fick höra att det är vanligt och ingen fara då det är gammalt blod.

Försökte slappna av och vande mig med tanken att det säkert inte var någon fara.. men efter ett par dagar (fredags) eskalerade det i kraftig mensvärk & riktig blödning som en mens ungefär,nästan kraftigare som fortsatte hela fredagen. satt jag på toan rann det ut kagulerat blod men blödningarna avtog lördagkväll efter mycket vila.

Ju mer jag rörde mig, lyfte & ansträngde mig ju mer blödde det, och drog igång igen söndag och blödningarna går nu upp och ner hela tiden,

Värken har inte alls varit som i fredags men haft känningar, ilningar vid blygbenet och stickningar i magen,

Vid vul idag var jag öm vid högra äggstock men värsta värken satt faktiskt mitt i tjejmagen, så ont när hon rörde att jag ville gråta & skrika rätt ut.

Så nu är det bara att vänta på nästa mens sen börja med stickor, ingen idé att försöka innan för jag har så fruktansvärt ont så skulle inte klara av att ha sex just nu tyvärr.

Hur är dina blödningar? Och hoppas inte jag skrämmer upp dig!

Nej du skrämmer inte upp mig! Jag är ganska övertygad om att det är ett mf jag har har/haft. Det började med bruna flytningar som sedan kom varje gång jag kissade, och då var det rinnigt. Efter det började det komma färskt blod varje gång jag kissade. Det har inte kommit mycket i själva trosskyddet jag kan ha ett och samma trosskydd i 3-5 timmar. Men när jag sätter mig för att kissa kommer det alltid ett par droppar blod. Jag blöder nästan ingenting om nätterna. Men igår morse så kom levrat blod. Jag har ju såklart ringt min bm och hon trodde att detta kunde vara en ofarlig blödning och att det koagulerade blodet kunde vara det som inte kommit ut under natten. Jag har heller inte haft ont någonstans.

Jag blir galen över att de ber mig vänta 3 veckor innan jag kan få något svar :(
  • Yopas
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 12:29:05 följande:

Blir nog ingen bebis här. Har nyss börjat blöda ganska mycket och har typ mensvärk... Känns såååå tomt och konstigt nu, och precis i morse ringde jag till bm för att boka inskrivning... Blä!!!

Jätteledsen för din skull!! Håller tummarna på att det inte är ett mf vi har haft/har.. :( känns så sjukt orättvist!
  • Yopas
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 13:53:15 följande:

Tack! Det känns kört för min del, fick i förmiddags plötsligt en känsla av att jag säkert börjat blöda, du vet så där instinktivt som när mensen kommer. Och mycket riktigt. Och på nåt sätt så kom det inte som en överraskning, fick inga jättestarka utslag på graviditetstesten och sen fick jag ju en missfärgad flytning för ett par dagar sen, men det hade inte behövt betyda nåt. Ibland hatar jag verkligen när magkänslan stämmer. Nu är frågan bara om man måste åka in eller om man bara kan vänta på att kroppen tar hand om det?

Hoppas det går bättre för dig!!! Kram

Ja, den känslan känner jag verkligen igen! Så länge du inte har ont behöver du inte åka in, kroppen kan sköta det själv! Men är du orolig och ändå vill ha ett säkert svar kan du åka in så du slipper tänka på det!! Var detta ditt första försök?
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-21 08:51:20 följande:

Blöder du fortfarande? Vilken vecka är du i? Jag förstår din oro, men får du ont så ring till kvinnokliniken / gynakuten och säg att du har ont och vill kolla läget. Är det missfall så blir man super ledsen när de berättar det, men samtidigt är det så himla skönt så man kan gå utifrån det istället för ovissheten!

Jag har varit yr från och till, igår efter vi var på vul var det värsta, såfort jag stod upp / rörde mig svartnade det för ögonen och har fortfarande super ont i livmodern.

Blir jag inte bättre inom en vecka eller två så får de göra ett nytt vul + prover för att kolla så de inte är någon infektion eller någonting hos mig.

Jag blödde lite igår, då var drt klarrött. Idag har det inte kommit något än så länge.. bara lite, lite brunt när jag torkat mig! Bm frågade om jag hade några symptom kvar. Men det är svårt att säga eftersom jag inte haft några jättetydliga symptom förutom molvärk. Igår och idag är jag öm över svanken. Är gasig och halvkrasslig i magen. Jag har fortfarande inte haft något ont! Är ömmande svank ett gravsymptom eller missfallssymptom? Just i skrivandes stund känner jag mig något uppblåst också!

Alltså allt är så himla diffust. Min bm sa att jag skulle göra ett nytt test nästa vecka och sedan ett till test under inskrivningen i oktober för att vara helt säker. Så vi får se!

Hur mår du? Gullig du är som tänker på mig!!
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-21 08:51:20 följande:

Blöder du fortfarande? Vilken vecka är du i? Jag förstår din oro, men får du ont så ring till kvinnokliniken / gynakuten och säg att du har ont och vill kolla läget. Är det missfall så blir man super ledsen när de berättar det, men samtidigt är det så himla skönt så man kan gå utifrån det istället för ovissheten!

Jag har varit yr från och till, igår efter vi var på vul var det värsta, såfort jag stod upp / rörde mig svartnade det för ögonen och har fortfarande super ont i livmodern.

Blir jag inte bättre inom en vecka eller två så får de göra ett nytt vul + prover för att kolla så de inte är någon infektion eller någonting hos mig.

Tänkte om det blivit bättre med yrseln?

Tänker på dig!! Hoppas verkligen det går över snabbt för dig! <3
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-23 00:02:29 följande:

Hur har det gått? Självklart bryr jag mig, jag hoppas verkligen det blir bebis för din del

Jag tappade de flesta symptom ganska fort, men jag hade ganska tydliga den sista veckan av grav!

Ont i ryggen kan vara både missfall & vad jag försått som även gravid också, jag själv hade superont men jag har en reumatisk ledsjukdom som sitter framförallt i min rygg/bäcken så kan inte svara på om det var sjukdomen eller missfallet som värkd hos mig. Gasig och krasslig i magen var jag fram tills graviditeten slutade, men alla är vi ju så himla olika.

Jag har fortf inte tagit något nytt grav för att konstatera att hormonerna är ur kroppen men de konstaterade att de inte fanns några tecken på grav kvar så jag avvaktar, väntar in nästa mens och går på stickor efter det.

Har jag tur kanske jag hinner bli gravid innan, men vet ju aldrig har slutat blöda och kunde ha sex redan ikväll efter den hemska smärtan jag haft i livmoder så det är häftigt hur fort kroppen faktiskt läker!

Håller tummarna för er, hoppas allt går bra

Mina symptom är fortfarande jättediffusa. Jag hade ju aldrig några starka tecken innan blödningen och därför är det svårt att säga! Har fortfarande inte haft ont. Har fortfarande småblödningar, men behöver, som tidigare, inte använda mer än ett trosskydd! Trosskyddet kan räcka i flera timmar.. byter mest för fräschhetens skull! Jag tror det är för tidigt för mig att testa nytt gravetest också! Får försöka hålla mig till nästa vecka!

Skönt att det är på bättringsvägen för din skull! Det glädjer mig, och jag hoppas du snart kam får ett pluss igen!!
Svar på tråden BF maj 2017