• Paincake

BF maj 2017

Jag har gått upp nåt kg nu i v 10. Tidigare graviditeter har jag nog gått upp ca 20 kg, gått ner ca hälften efteråt och fått kämpa bort resten. Ska verkligen försöka att inte tillåta mig att äta allt hela tiden den här gången.

Jag vet ju av erfarenhet att jag inte kommer kunna röra mig särskilt mycket de sista tre-fyra månaderna p g a foglossning och det i kombination med ett vansinnigt sötsug och hunger gör viktuppgången på slutet "spännande".

• Paincake

Jag har haft mammabyxor nästan sen start. Så här vid tredje barnet vet magen exakt åt vilket håll den ska. Men nu i v 11 verkar den värsta svullnaden ha lagt sig, tack och lov.

• Paincake

Jag har Kub på tisdag, v 12+0 (typ).

Idag är jag så himla matt och har hjärtklappning för minsta lilla. Orkar nästan inte stå upp, vill bara sova. Kontaktade barnmorskan eftersom jag misstänkte att järnvärdet inte var i ordning men det var helt ok (120). Skulle vila/sova under helgen och återkomma om det inte blev bättre. Hon nämnde något om sköldkörteln så vi får väl se.

• Paincake
    ika_109 skrev 2016-11-04 19:03:53 följande:
    Jag har varit jättetrött och frusen som kan vara symtom på att man har låga sköldkörtelvärden som var fallet för mig. Bra att din BM uppmärksammade det - se till att hon kollar upp dina värden.
    Ja, frusen är jag också.

Det skulle visserligen kunna vara en stressreaktion också. Företaget jag jobbar på "råkade" gå i konkurs. Inte helt lätt läge att söka nytt jobb just nu, även om arbetsmarknaden ser ljus ut för mig.

Jag är dessutom fackligt ombud så jag har haft häcken full, minst sagt.
  • Paincake

Jag är ju 35 år. I Skåne erbjuds alla över 32 eller 33 Kub.

Mina två andra barn är födda i Östergötland och där erbjuds kub till alla oavsett ålder så det gjorde vi då.

• Paincake
    Emaria skrev 2016-11-05 14:22:35 följande:
    Se till att de kollar s-Ferritinet annars. Jag hade hyfsat hb förra graviditeten men katastrofalt lågt s-ferritin, dvs depåerna tömda, och mådde jättedåligt helt plötsligt!
    Järndepåerna var bra, s-ferritinvärde på 45 och hb 120 enligt barnmorskan så det är inte det som spökar. Är trött och hjärtat rusar idag också trots att jag mestadels har vilat så jag får väl tassa in på vc och ta lite prover i veckan.

Men tack för att du tänkte på det. Det är ju därför man är med i en familjelivsgrupp. <3
  • Paincake

Trist med inställt ul. Man har ju liksom laddat och ställt in sig på det.

Själv har jag gjort kuben idag. Låg risk (1:1000) och en liten envis bebis som vägrade göra som ul-sköterskan ville. Trots att det är tredje barnet känns det lika knäppt och märkligt varje gång. Tänk att det finns en liten pyttebebis inuti mig som sparkar och har sig utan att det känns?

Blev flyttad två dagar så jag är nu i 12+2, BF 20 maj.

• Paincake
    MartingaleFootprints skrev 2016-11-08 11:53:50 följande:
    Haha jag gjorde också kub idag och blev flyttad två dagar - till 12+2. :D

Hade också låg risk och min lilla bebis bara snurrade runt som en vilde.
    Nämen! Vilket sammanträffande! :)
Svar på tråden BF maj 2017