• Anonym (Illa till mods)

Köra bil efter tre glas vin?

Jag var ute med en kompis förra helgen, och fick sedan höra att hon körde hem trots att hon hade druckit tre glas vin. Det är väl inte ok? Hon ljög dessutom och sade att hon hade ställt bilen. Jag tycker att det känns minst sagt olustigt. Hur tar jag upp det här med henne? 

• Svar på tråden Köra bil efter tre glas vin?
  • Anonym (Dagisfröken)
    meemelii skrev 2016-08-29 20:10:54 följande:

Du tar inte upp det alls eftersom du inte har med saken att göra.

Wow vilken inställning. Om hon kör över nån eller liknande har väl heller ingen med saken att göra?
  • Anonym (Igelkotten)
    Anonym (noll tollerans) skrev 2016-08-29 21:28:24 följande:

Skulle det ha varit min väninna så hade jag sagt till henne att det inte är ok att köra bil och att det är det dummaste hon har gjort!  struntar i vad hon skulle säga eller om hon skulle  säga upp vår vänskap. I min familj har vi noll tolerans, har man druckit alkohol så kör man inte bil så enkelt är det bara, vi kör inte ens dagen efter oavsett vad promille kollen säger så kör man inte bil när man har druckit... min syn på det hela!!!!

Tönt
  • infochristina
    Anonym (Igelkotten) skrev 2016-08-30 13:19:04 följande:
    Tönt
    Kanske du inte säger när en rattonykter kör på  dig eller en vän
  • Anonym (Dagisfröken)
    Anonym (Igelkotten) skrev 2016-08-30 13:19:04 följande:
    Tönt
    Skitstövel
  • Anonym (???)
    Anonym (Dagisfröken) skrev 2016-08-30 11:10:57 följande:

Jag är ju inte döv, så står vi tillsammans i kön och beställer samtidigt eller efter varann brukar jag höra. Ännu tydligare blir det om man beställer från bordet.

Själv tar jag ingen som helst notis om vad mina vänner köper men alla har vi olika intressen. Här har krogarna ingen bordsservering på kvällarna så man handlar i baren.
  • K med lilla E
    Har jag druckit tre glas vin på kvällen så kör jag inte bil förrän tidigast dagen efter, varken med eller utan uträkning av en app..
  • klyban
    infochristina skrev 2016-08-30 13:22:44 följande:
    Kanske du inte säger när en rattonykter kör på  dig eller en vän
    Jag tror nog inte det var den delen som resulterade i det svaret, utan hur det överdrevs som lockade fram det ordet.
  • klyban
    K med lilla E skrev 2016-08-30 15:31:15 följande:
    Har jag druckit tre glas vin på kvällen så kör jag inte bil förrän tidigast dagen efter, varken med eller utan uträkning av en app..

Det är endast med en faktisk uträkning som man kan avgöra om man kan köra lagligt eller inte, appen överdriver för ett syfte.

• K med lilla E
    klyban skrev 2016-08-30 16:22:14 följande:

Det är endast med en faktisk uträkning som man kan avgöra om man kan köra lagligt eller inte, appen överdriver för ett syfte.

Fast jag är helt säker på att jag kan köra bil dagen därpå om jag kvällen innan druckit tre glas vin sörru. Behövs ingen app eller uträkning för det.
  • Anonym (keke)

Med sunt förnuft behöver man ingen app eller göra någon beräkning. Efter tre glas vin kör man inte bil. Varför är det så svårt att ta in?

Svar på tråden Köra bil efter tre glas vin?