• Steffii

Fler som planerar en "sladdis" 2017?

Jag undrar om de är fler som försöker få en liten "sladdis"? Tänkte vi kanske kunde följas åt stötta, peppa och bolla lite tankar med varann :)

Fyller 30 år snart och min sambo är 34 år blir han första och min tredje då jag har en son på 9 år och en dotter på snart 8 år sen innan. Tog ut min kopparspiral nu i augusti så blir första försöket nu i september :)

De va lite om mig ;)

• Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?
  • 3hjärtan
    Katamaran skrev 2016-10-18 16:36:21 följande:

Beklagar av hela mitt hjärta. Hoppas det tar sig snabbt när ni sätter igång igen. ??

Tack!

Hoppas också det tar sig snabbt. Ska blöda klart nu sen invänta en mens innan vi skulle försöka.
  • Samavi

Bim lista:

Samavi - 20/10

Steffii - 26/10

Treansreasa- 5/11

Katamaran - 9/11

• sofiesaxe

Hej!

Jag och min man har en pojke som fyller 7 nästa vecka och en pojke som fyller 6 snart. Jag har längtat efter trea i flera år men tog examen i juni efter fyra år på universitetet och jag ville hinna jobba iaf en hösttermin och en vårtermin som lärare innan eventuell bebis.

Nu tog jag ut spiralen i slutet av september men har ännu inte fått någon mens, däremot visade ägglossningstesterna att jag hade ägglossning i torsdags/fredags så vi får väl se vad som händer om några veckor. Dock har jag haft rejäl molvärk till och från hela dagen och det känns ju lite märkligt 4 dagar efter ägglossningen.

Jag är enormt otålig och har stort kontrollbehov så det här med att försöka bli gravid är en stor mental prövning för mig.

Jag är 33 och min man 34 och vi har varit tillsammans sen jag var 17.

• basio

Bim lista:

Samavi - 20/10

Steffii - 26/10

Basio 26/10

Treansreasa- 5/11

Katamaran - 9/11

• Anotherone

Vad roligt att det är så pass många nya här, lycka till allihop!
    Jag känner igen mig i det som många av er skriver, att släkt och vänner inte skulle tro överhuvudtaget att man ens planerade fler barn

Jag "planerade" ju också en sladdis men blev gravid rätt fort så jag är i vecka 13 nu. Vi har inte berättat för hela släkten än, bara för blivande storasyskonet och min mans föräldrar. Men det har varit idel tummen upp!
    Min del av familjen får veta under vecka 44 då vi kommer att umgås en del under höstlovet. Spännande värre!!

• Anonym (nr 3)

Jag plussade igår Skrattande
    Är superglad men är lite rädd för missfall, hoppas att allt går bra denna gång

Stort Grattis Till alla som har plussat och lycka till er som försöker, håller tummarna för er. {#emotions_dlg.flower}

• Katamaran

Meeeeeeh, här går jag och väntar på ägglossning (dag 12 idag) och så får jag nån jäkla blödning istället!!! Har aldrig I hela mitt liv haft någon mellanblödning.... det är ju jättekonstigt. Nästan så att jag funderar på om jag varit gravid och fått missfall, hade en lite konstig mens sist.... suck suck suck

• Samavi

Bim lista:

Steffii - 26/10

Basio 26/10

Treansreasa- 5/11

Katamaran - 9/11

Samavi- 19/11

Flyttat min Bim till nästa månad, hoppas på bättre tur i november!!!
    Stort grattis till er som plussat :)

• Stoet

Hej! Här är en till som "vill börja om".
    Är 34 och längtar så. Ingen vet att vi planerar. Folk tycker man är knäpp.

Bim i helgen. Hoppas så, men så rädd för test. Blir så besviken. Hade en skumt färgad rosa sak i trosan häromdan, den håller hoppet uppe lite.

Heja alla ni!

Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?