• Steffii

Fler som planerar en "sladdis" 2017?

Jag undrar om de är fler som försöker få en liten "sladdis"? Tänkte vi kanske kunde följas åt stötta, peppa och bolla lite tankar med varann :)

Fyller 30 år snart och min sambo är 34 år blir han första och min tredje då jag har en son på 9 år och en dotter på snart 8 år sen innan. Tog ut min kopparspiral nu i augusti så blir första försöket nu i september :)

De va lite om mig ;)

• Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?
  • vi259
    Steffii skrev 2016-09-23 09:36:53 följande:

Hur gick gjort nåt test? Hoppas, hoppas för din skull!!! :) Är på bim -4 ca gjorde ett test då jag inte kunde hålla mig, men inget streck :( känner mig inte de minsta gravid så blev nog inget denna månaden heller......

Alltså jag skule vilja säga att jag är gravid!! Tog 3 test på 18 timmar igår haha. (testgalen javisst) fick något riktigt svagt på första och det sista hade tom ökat!! Gubben tror inte på det då det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Ska pröva nu vid 12 igen samt spara ur in o testa digitalt i em. Jag hoppas verkligen!

Behöver inge betyda något att drt är minus nu. Bim+3 började jag få svaagt. Håller tummarna agt du plussar utan symtom: )
  • Aysa

Hej. Jag är 37. Har två barn sen ett tidigare äktenskap och dom är nu 15 och 19 år. Jag och min nuvarande bestämde oss i juni 2015 för att försöka få ett gemensamt barn. Jag tog ut spiralen och blev gravid månaden efteråt. Men började tidigt få bruna flytningar och det slutade med missfall i v6. Efter det blev jag väldigt nere och vi tog en paus några månader men sen kom suget tillbaka och vi försökte lite sporadiskt i några månader innan jag åter igen blev gravid i juli det här året. Fick bruna flytningar igen och förstod nog att det inget skulle bli den här gången heller. Efter kontroller med vul då man ej kunde hitta någon graviditet i livmodern fick jag ta hcg prover som sjönk och en dag började jag blöda ordentligt och trodde då att det var klart. Men ungefär en vecka senare fick jag rejält ont och åkte in akut. Dagen efter opererades jag för utomkveds och dom tog bort min högra äggledare. Nu efteråt så misstänker jag att även den första graviditeten var ett utomkveds då jag hade ont på höger sida och förloppet var ungefär liknande och kanske därför det blev utomkveds igen pga skador i äggledaren. Nu hoppas jag faktiskt att det ska gå bättre med nästa försök då den dåliga äggledaren är borta. Jag längtar otroligt mycket efter ett barn nu när jag hittat den rätta men samtidigt känner jag mig lite gammal. Oroar mig lite då det kommer bli en stor förändring i våra liv. Vi har varit tillsammans i snart 9 år.

Det pendlar hit och dit men tror att jag kommer ångra mig enormt senare i livet om vi inte iaf försöker. Kommer förhoppningsvis att ha ägglossning nästa vecka.

• vi259

Dagens resultat. Sååå svagt på billiga testers så det knappt går att få på bild. Men cb levererar. Båda testen är tagen med samma urin

• Steffii
    vi259 skrev 2016-09-23 16:14:14 följande:

Dagens resultat. Sååå svagt på billiga testers så det knappt går att få på bild. Men cb levererar. Båda testen är tagen med samma urin

Åh! Va roligt stort grattis till dig!! :)
  • vi259

tack=) är så chockad och tror inte det är sant. ibland kommer paniken lite också vad har vi gjort alla barn är ju så stora haha. 
    håller tummarna att det är fler av er som plussar så vi kan göra en fortsättningstråd om sladdisar=)

• FrökenNypon

Grattis till plusset!

Här ör det bim -5.

Pendlar mellan hopp o förtvivlan...

Vill ju ha en bebis men samtidigt (som ett slags skydd mot besvikelsen) så känns det så skönt med stora barn som klarar o leker själva ;)

Vad ger vi oss in i ?! Vore kul o höra från en riktigt sladdis mamma! ;)

• FrökenNypon

Myom är en muskelknuta i livmodern. Ska va ofarlig men gyn visste inte om det kan förvåra fertiliteten..:(

Steffii skrev 2016-09-23 09:39:47 följande:

Välkommen!

Vad är myom? Aldrig hört de innan....

Vad säger läkaren? Kan ni få hjälp? Håller tummarna för dig!

• Treansresa

hoppar gärna tillbaka hit.  hette vi259 nyss men i ilskan igår så råkade ja ta bort den! 

plussade som ja vart påmind om igen men igår kom blodet så nu vara inse missfallet är här.=/

hur går det för er andra? några nya plus?=)

Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?