• Lollo92

    Jag vill vara hemma med mina barn men hur?

    Så alltså, jag skulle vilja fortsätta vara hemma med mina barn efter att föräldrapenningdagarna är slut. Mina barn är 9 månader och 1,9 år och i vår är det dags att kasta sig ut i arbetslivet igen men egentligen vill jag fortsätta att vara hemma med dem. Det är inte det att jag har något emot förskolan eller något sånt. Känner bara att det hade varit så fantastiskt att få vara hemma med barnen till de börjar skolan eller alternativt ha dem 15 timmar/veckan. Både min sambo och jag arbetar som hantverkare alltså 6.45-16.00 vilket betyder långa dagar på förskolan och väldigt lite tid med barnen för oss. det är ganska så svårt att klara sig på endast en inkomst men det skulle naturligtvis gå på något sätt. Är det någon som har något tips på hur man skulle kunna lösa det? Hur gör ni som är hemma med era barn? Kanske tips på något smart sätt att jobba hemifrån för lite extra slantar osv.. Alla tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Jag vill vara hemma med mina barn men hur?
  • Lollo92

    Vårdnadsbidraget finns inte kvar längre som synd är. Är borttaget från och med 31 januari 2017, har undersökt den möjligheten. Dagmamma skulle jag mycket väl kunna tänka mig men i min kommun vill de inte anställa fler än de få som finns kvar. Tack ändå för tipsen ????

  • modsey

    Klart det kan gå om ni dels har normala o inte skyhöga utgifter. Sen är det ju upp till er vad ni är eller hur ni vill prioritera för detta.

  • lövet2

    Vi planerade våra utgifter efter hur mycket pengar som kom in. Det blev inga resor, minimalt med nya kläder till oss föräldrar, inga middagar från pizzerian eller grillen osv. Å andra sidan blev det automatiskt minskade utgifter för mat, resor till/från jobbet och jobbkläder. Jag kunde ju gå i mjukisbyxor och flanellskjorta hela dagarna och behövde inte handla nytt jämt för att vara snygg på jobbet.