• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Lee***

Själv är jag nu i 38+4 o det börjar bli rätt tungt med sammandragningar o lite förvärkar. Har även svårt att hitta ngn bra ställning samt att jag går på toa 1 gång o timmen. Hade min sista dag på jobbet i onsdag så nu har jag iaf ingen tid att passa. Men annars mår jag bra o orkar hitta på saker på dagarna.

Idag åkte vi in till förlossningen pga minskade fosterrörelser men allt såg bra o läkaren gjorde även ett tillväxtultraljud o allt såg bra ut där. Men nu minsan kom bebisen igång efter mer än ett dygn. Känns underbart! Nu vill man bara att förlossningen skall sätta igång.

• Nilla6
    Tribus skrev 2017-05-25 20:36:55 följande:

Då är våra två första födda i samma veckor. Hoppas på vecka 37-bebisar, denna gång. Känner mig också slut. Har du havandeskapsförgiftning nu också?

Okej kul, lr hur 37+ skulle va skönt då denna bebis oxå låg på plus sidan, dock inte lika som brorsan på +21%, hon låg dock +7% i vecka 29 så hon kan ju ha växt mer. Har haft stigande bt med lite läckande protein men sen har det vart normalt igen men med dom andra så började det runt denna tiden med sånt så får se om det kanske inte blir hf denna gång. Men igångsättning ska jag ha.
  • Lee***
    Nilla6 skrev 2017-05-26 23:02:52 följande:

Okej kul, lr hur 37+ skulle va skönt då denna bebis oxå låg på plus sidan, dock inte lika som brorsan på +21%, hon låg dock +7% i vecka 29 så hon kan ju ha växt mer. Har haft stigande bt med lite läckande protein men sen har det vart normalt igen men med dom andra så började det runt denna tiden med sånt så får se om det kanske inte blir hf denna gång. Men igångsättning ska jag ha.

Hur stor bebis fick du när du låg på + 21%? Jag fick igår +16% i vecka 38+3
  • Nilla6
    Lee*** skrev 2017-05-26 23:10:03 följande:

Hur stor bebis fick du när du låg på + 21%? Jag fick igår +16% i vecka 38+3

Han vägde 3560 gram i 38+0, beräknad att väga ca 4300 gram vid fullgången.
  • Fru89

Stort grattis på Mors dag till er alla! Både ni som väntar på ert första och ni som väntar syskon!

Allt ni gör för era barn, alla timmar ni lägger ner, all kärlek ni ger. Vi är alla fantastiska, trots att vi många gånger känner oss rätt värdelösa och otillräckliga. För våra barn kommer vi alltid att vara en mamma och den titeln ska vi bära med stolthet!

• Tribus
    Nilla6 skrev 2017-05-26 23:02:52 följande:
    Ska du på bedömning snart då? För nu börjar ju tiden knappa in.

Själv gick jag in i 37+0 och igår hade jag förvärkar i ett par timmar. Så där irriterande som bara är konstanta i smärtan. Men varje värk är ju lite jobb.

Börjar bli nyfiken på om och när junibebisarna börjar komma. Fler som börjar känna att förlossningen närmar sig?

Går hemma nu och vad långa dagarna känns. Speciellt när man är så långsam själv med ett sånt tryck neråt.
  • anotherplace

Har haft förvärkar sen v 34, de har börjat ändra karaktär en del, trodde jag skulle få åka in igår v 37+2, då de gjorde ont både i mage och rygg framåt eftermiddagen och kvällen väntade bara på att de skulle hålla i sig 20 sen mer ungefär. men efter hela dagen med värkar släppte de och jag lyckades somna, känner av lite vagt i magen nu med fast molvärk, nu får bebis dock inte komma för barnvakten till våra två andra ska göra radiojod behandling idag och vill helst inte kalla in någon annan som barnvakt då de bara är mina föräldrar som varit barnvakt! Kommer väl säkert gå över med denna fis så jag får ha dessa underbara förvärkar 2v+ med, :/ orkar knappt något längre vill typ bara sova haha!

• druvan52

Jag är i v 37+5 med första barnet. Har haft två sammandragningar (en igår och en i förrgår) men i övrigt inga andra som helst tecken på att något skulle vara på gång. Lite segt...vill helst slippa igångsättning.

• anotherplace

Druvan jag har inte känt något alls innan de starta med mina andra två, :) de kom 8 respektive 2 dagar innan bf så bara för man inte känner något innan tyder det inte på att man får över, jag tror ju jag kommer gå över för att jag har alla dessa besvär och förkänningar haha :) då det är helt nytt :)

• Lee***

Jag har bf den 4 juni o hoppas att bebisen skall snart komma, vill helst inte gå över tiden. Känner en del sammandragningar när jag går o förvärkar, men går över efter en stund. Men detta kan man tydligen känna flera veckor innan...