• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Emma118
    Madde87 skrev 2017-05-31 21:47:30 följande:
    Jag blev igångsatt efter långvarig vattenavgång. Något särskilt du vill veta? Det brukar kunna bli en lång förlossning sägs det men min gick fort :)
    Skönt höra att gick relativt snabbt för dig :)

Vilken metod använde de för din igångsättning?

Just denna Cytotec (läkemedel man dricker varannan timme ungefär) som jag läst lite skräckhistorier om...
  • Fru89
    Elvi1987 skrev 2017-05-31 14:54:05 följande:

Min var också ovanligt livlig igår när allt började. Den kan dock ha berott på att jag även åt godis igår ???? Jag blev även svettig och mätt igår, dock inget illamående.

Igår kände jag mer "vanlig menssmärta". Idag är det lugnare men hugger liksom till som värkar då och då, både när jag sitter och när jag går. Det varar i ganska korta studenter (kanske 10-30 sekunder) men då är det svårt att göra nåt annat än att stanna upp och vänta på att det ska gå över...

Hur har det utvecklats för dig?

Det har varit kraftigare smärta idag, men det håller liksom i sig, med några toppar då det gör ondare o trycker lite nedåt, så det är svårt att klocka värkarna. Gissar på att bebisen borrar sig ner i bäckenet. I måndags hos bm var den fortfarande ruckbar så den kanske håller på att fixera sig nu o det är därför jag har ont. Var tvungen att ta två alvedon o värma en vetekudde för några timmar sen o kan väl egentligen inte säga att det hjälpte så vidare mycket.

Ska försöka sova snart o se hur det går. Om Jag inte kan sova tänkte jag ringa o rådfråga förlossningen.
  • Madde87
    Emma118 skrev 2017-05-31 21:53:15 följande:

Skönt höra att gick relativt snabbt för dig :)

Vilken metod använde de för din igångsättning?

Just denna Cytotec (läkemedel man dricker varannan timme ungefär) som jag läst lite skräckhistorier om...

Det är kanske olika beroende på vad man får då men detta hette oxytocin som är värkstimulerande.
  • Törnrosie

Är i v39+6 idag. Trodde det var dags igår med en hel dag av smärtsamma sammandragningar och konstig känsla i kroppen. Men, så avstannade allt. Känns så nervigt just nu, ska upp och köra 20mil till jobb och ha sista jobbdag/ stor revision idag. Hade nästan varit komiskt om bebis bestämt sig för att komma exakt nu. Men har koll på varenda BB mellan lkpg och Sthlm med förlossningsväska i bilen. Väntar med spänning haha

• druvan52
    Törnrosie skrev 2017-06-01 04:33:03 följande:

Är i v39+6 idag. Trodde det var dags igår med en hel dag av smärtsamma sammandragningar och konstig känsla i kroppen. Men, så avstannade allt. Känns så nervigt just nu, ska upp och köra 20mil till jobb och ha sista jobbdag/ stor revision idag. Hade nästan varit komiskt om bebis bestämt sig för att komma exakt nu. Men har koll på varenda BB mellan lkpg och Sthlm med förlossningsväska i bilen. Väntar med spänning haha

Oj wow, själv vågar jag knappt gå utanför hemmet, v 38+2. Vad gör man om vattnet går eller om man får en kraftig värk ute på stan eller bland folk? Försöker få en taxi hem har jag tänkt...eller?!
  • Tribus

Fick värkar igår som avtog. Men nu minns jag hur det känns. ;D
    Heja bebisar, nu är juni månad äntligen här.

• Madde87
    Madde87 skrev 2017-05-31 22:10:05 följande:

Det är kanske olika beroende på vad man får då men detta hette oxytocin som är värkstimulerande.

Du kan ju alltid fråga om du inte kan få detta istället :)
  • eifospersson

Jag blev igångsatt med mitt första barn på grund av havandeskapsförgiftning, då tog dom hål på hinnorna.

Jag har också tid för igångsättning på måndag då jag har BF, då ska dom också ta hål på hinnorna. Men tillvägagångssätten kanske beror på hur mogen tappen är? Min är mjuk, centrerad och öppen 3 cm. Fick min tredje hinnsvepning imorse så hoppas det kan får igång nåt till helgen : ) Har kraftig mensvärk och sammandragningar men det är räcker ju inte långt tyvärr!

• Emma118
    eifospersson skrev 2017-06-01 12:20:54 följande:

Jag blev igångsatt med mitt första barn på grund av havandeskapsförgiftning, då tog dom hål på hinnorna.

Jag har också tid för igångsättning på måndag då jag har BF, då ska dom också ta hål på hinnorna. Men tillvägagångssätten kanske beror på hur mogen tappen är? Min är mjuk, centrerad och öppen 3 cm. Fick min tredje hinnsvepning imorse så hoppas det kan får igång nåt till helgen : ) Har kraftig mensvärk och sammandragningar men det är räcker ju inte långt tyvärr!

Vad kul att du också har tid för igångsättning på måndag! Spännande!

Jag har också mensvärk och sammandragningar, tappen är visst mjuk men sitter för långt bak så läkaren kunde inte göra en riktig hinnsvepning.

Tänker be dem göra en ny koll när vi åker in på måndag och kan hoppas den mognat på sig så något annan metod kan användas än det där Cytotec. Om blir Cytotec tas det visst som en shot varannan timme tills allt kört igång, blir inlagd. Nervöst!
  • Emma118
    Madde87 skrev 2017-06-01 11:58:43 följande:
    Du kan ju alltid fråga om du inte kan få detta istället :)
    Tack för infon :)

Tror när tappen är mer 'redo' efter att mognats med hjälp av Cytotec, så kommer de troligen ge värkstimulerande, men ska fråga ordentligt på måndag.

Läkaren gav inte så mycket information igår...