• t123

    BF juni 2017

    Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

    För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

  • Svar på tråden BF juni 2017
  • Madde87
    Summerchild skrev 2017-06-27 13:37:34 följande:

    Vad blev det? Grattis! :) tung? Bf? Gärna liten story om du vill :) snart är det dags för oss i juli gruppen att föda. Några har redan kommit :)


    En flicka på 3700g. Kom 5 dagar efter bf som var den 20. Värkar i 12 timmar och fullt öppen men så låg hon fel så det blev snitt.
  • Summerchild
    Madde87 skrev 2017-06-27 15:04:31 följande:

    En flicka på 3700g. Kom 5 dagar efter bf som var den 20. Värkar i 12 timmar och fullt öppen men så låg hon fel så det blev snitt.


    Oj låg hon fel. Det har varit min rädsla sedan mitten av graviditeten. En eländig gosse har jag i magen som rullar runt. Närmar mig förlossning och vi ska göra vändningsförsök om han inte ligger rätt nästa gång. Men viktigast försöker jag intala mig att bara han är frisk så får det gå hur det vill.
  • Summerchild

    Men under en viss vikt borde man få bestämma om man vill ha vaginal förlossning om barnet ligger i säte???

  • Fru89

    Den 24/6 kom vår älskade efterlängtade tjej efter 4 timmar på förlossningen. Intensivt, jobbigt o smärtsamt men samtidigt fruktansvärt magiskt och kraftfullt på nåt vis!

    Vi mår bra alla tre och än så länge är hon oförskämt snäll :)

    BF+7, 3245g 50cm

  • Madde87
    Summerchild skrev 2017-06-27 21:34:26 följande:

    Oj låg hon fel. Det har varit min rädsla sedan mitten av graviditeten. En eländig gosse har jag i magen som rullar runt. Närmar mig förlossning och vi ska göra vändningsförsök om han inte ligger rätt nästa gång. Men viktigast försöker jag intala mig att bara han är frisk så får det gå hur det vill.


    Pannbjudning tror jag det hette så det blev akut snitt. Det läskigaste jag varit med om men allt har ju gått bra ändå! Och bebis mår bra så ska inte klaga :) men vilken dramatik det blev och jag blir helt bölig när jag läser om det eller pratar om det. Är så glad för förlossningsvården i Sverige och att vi mår bra! :)
  • Strudel

    Efter 12 timmar på förlossningen föddes vår lilla tjej på måndag morgon. Det gick mycket bra o alla mår bra, bara vääääldigt utmattade. Vilket mirakel!!!!

  • Summerchild
    Madde87 skrev 2017-06-28 20:58:25 följande:

    Pannbjudning tror jag det hette så det blev akut snitt. Det läskigaste jag varit med om men allt har ju gått bra ändå! Och bebis mår bra så ska inte klaga :) men vilken dramatik det blev och jag blir helt bölig när jag läser om det eller pratar om det. Är så glad för förlossningsvården i Sverige och att vi mår bra! :)


    Ja ni kämpade bra ....var nöjd för det som gick bra. Jag kan klaga på min dag men borde oxå se det som i helhet att även om jag körde sönder lite av fälgen idag och
    Madde87 skrev 2017-06-28 20:58:25 följande:

    Pannbjudning tror jag det hette så det blev akut snitt. Det läskigaste jag varit med om men allt har ju gått bra ändå! Och bebis mår bra så ska inte klaga :) men vilken dramatik det blev och jag blir helt bölig när jag läser om det eller pratar om det. Är så glad för förlossningsvården i Sverige och att vi mår bra! :)


    Jag klagar (på löjliga saker) för mina fälgar som gick lite sönder idag. Borde tycka att iaf klarade sig däcket och värre skada blev det inte.... gravid hjärnan som inte kan hantera vissa saker :) man blir känslig å gråter. Känner sig värdelös.

    Skönt att ni mår bra nu iaf. Och får mysa med varandra. :) nu får jag väl gå trösta min stora son som gråter för att han bara är trött.
  • Madde87
    Summerchild skrev 2017-06-28 21:11:49 följande:

    Ja ni kämpade bra ....var nöjd för det som gick bra. Jag kan klaga på min dag men borde oxå se det som i helhet att även om jag körde sönder lite av fälgen idag ochJag klagar (på löjliga saker) för mina fälgar som gick lite sönder idag. Borde tycka att iaf klarade sig däcket och värre skada blev det inte.... gravid hjärnan som inte kan hantera vissa saker :) man blir känslig å gråter. Känner sig värdelös.

    Skönt att ni mår bra nu iaf. Och får mysa med varandra. :) nu får jag väl gå trösta min stora son som gråter för att han bara är trött.


    Ja men visst är det så :) vi är fullproppade av märkliga hormoner ett tag nu ;)
  • Oktober23

    Hej hej! Jaa min bebis har kommit, han kom 1 juli och vi är överlyckliga. Förlossningen tog 13 h. Vår pojke är den mest underbaraste!

  • Summerchild
    Oktober23 skrev 2017-07-07 14:58:43 följande:

    Hej hej! Jaa min bebis har kommit, han kom 1 juli och vi är överlyckliga. Förlossningen tog 13 h. Vår pojke är den mest underbaraste!


    Grattis ;) hoppas den ändå gick bra för er :)
  • Monikaa83

    Hej alla. Är det nån som fött på Danderyd i år? Man har ju läst att de är så pressade så man blir nervös....

    Har någon omföderska satts igång som har snittats tidigare? Hur gick det? Vad gjorde de?

    Vet att man inte ska sättas igång med tabletter när man snittats tidigare i alla fall. Har någon tagit EDA som snittats tidigare?

    Hopas ni orkar svara:)

  • Filli89
    Monikaa83 skrev 2017-08-14 20:43:49 följande:

    Hej alla. Är det nån som fött på Danderyd i år? Man har ju läst att de är så pressade så man blir nervös....

    Har någon omföderska satts igång som har snittats tidigare? Hur gick det? Vad gjorde de?

    Vet att man inte ska sättas igång med tabletter när man snittats tidigare i alla fall. Har någon tagit EDA som snittats tidigare?

    Hopas ni orkar svara:)


    Hej! Jag födde i år på DS. Jag är ingen omföderaka men jag sattes igång med cytotec. Jag tog Eda men har ju som sagt inte fött tidigare. Jag födde 19 juli och var prioriterad pga komplikationer under graviditeten så jag vet inte om det var fullt Tror då, men förlossningen ska vara lugnare nu, de var ju som värst juni juli har ja för mig.
  • Nilla6

    Hur går det för er alla? Här rullar det på, kan inte fatta att Petra snart är 8 veckor(på fredag)hon käkar enbart ersättning sen typ 2 veckor då hon inte går upp så bra i vikt. Vägde förra veckan 3990 gram, var då 54.4 cm lång oxå. Hon är ingen storätare heller. Käkar runt 60-100 ml var 3e timme ungefär. På kvällen käkar hon 100 ml vid 21 och sen vid 02 sen går det allt mellan 2 och 5 timmar emellan beroende på hur hon sover. Hon ler hela tiden vilket är såååå gulligt. Känns helt sjukt att tiden går så fort när dom är på utsidan av magen:/