Anonym (mia) skrev 2016-09-23 12:44:19 följande:
Eller rättare sagt. Om man vill ha en ren penis som inte luktar bör man tvätta sig dagligen. För dem som inte bryr sig är det givetvis mindre viktigt.
Av någon anledning verkar du ha svårt att förstå "Kli". Du skrev "
Jag skulle rekommendera en ordentlig avtvättning minst en gång per dag med tvål och vatten och gärna fler om mannen i fråga tränar eller har ett fysiskt tungt jobb. Viktigt att mannen drar upp förhuden och tvättar under eftersom det lätt ansamlas smuts där." och detta är en direkt felaktig uppmaning. Sedan kan jag på goda grunder ifrågasätta din erfarenhet. Själv använder jag aldrig tvål på min kropp, och har umgåtts intimt med många kvinnor som visserligen alla sagt att det är något udda att inte använda tvål eller deo, men att jag inte luktar något annat än mysig varm kropp. Kan ju bero på att jag duschar och skrubbar min kropp varje dag, bastar ofta och äter sunt.
...och så kan jag påminna om att tvål är ett nytt påfund i människans historia. Vi klarar oss lika bra utan tvål som katter (och många andra djur) utan att lukta illa. De som påstår något annat har sällan någon annan erfarenhet än av riktiga snuskpellar som aldrig ens duschar eller bastar. En frisk och sund människa som gör det regelbundet luktar inte illa bara för att han inte använder tvål.
Tvål är en onaturlig kemikalie som både fördärvar miljön både i huden och där våra får betar.