• fannyyh

Är sett positivt gravtest? (Bild)

Behöver hjälp med att tyda testet på bilden :)

Är på dag 29, men har oregelbunden mens som kan vara allt mellan 32-37 dagar typ..

Men kissade på Stickan alldeles och strecket kom upp ganska snabbt och blev tydligare och tydligare.

Är jag gravid? Skulle bli överlycklig om de är så :D

• Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)
  • fannyyh

Absolut :) ett plus är ett plus. Men blev bara paff då de kändes svagare än igår, som dessutom var tagit på dagen då jag hade kissat 2 timmar innan, oså var dagens mycket svagare fast det var morgon urin..

• fannyyh

Men när kan jag/vågar jag testa med ett Clearblue digital?
    Dom är ju ganska dyra så ingenting jag vill testa med för tidigt och få fel svar.

Enligt sista mensen så är jag i vecka 5 (4+1), men jag tror att jag ligger på äl+12 nånstans..
    Svaga streck på gravtesten men definitivt plus!

• fannyyh

Någon som gjort Clearblue digital i tidig grav och fått "gravid"? Vecka 5 (4+1)

• happylife
    fannyyh skrev 2016-10-04 07:46:39 följande:

Någon som gjort Clearblue digital i tidig grav och fått "gravid"? Vecka 5 (4+1)

Jag fick gravid på digitalt v 3+6 , bim-1, äl+13

Tror du kan ta ett digitalt imorn bitti!
  • fannyyh

Okej :)
    Är så nyfiken och vill testa men vågar inte haha, är rädd att det ska stå inte gravid.. Trots att graviditetsstickorna visar att jag gravid. Får se hur jag gör som =)

• fannyyh
    8airam8 skrev 2016-10-04 08:00:04 följande:

Tramsa inte runt med att jämföra styrkan på strecken, du är gravid :)

:D
    Känns dock som de logiska vore att strecket blir starkare ju högre hcg man har i kroppen. Men att jag är gravid tvivlar jag inte på, menar mer på om jag vågar ta ett digitalt redan nu :)
  • 8airam8

Och styrkan på strecket gånger enbart på koncentrationen av HCG i urinen, vilket i sin tur kan variera lite över dygnet :) Ta du ett digitalt om det lockar :)

• Janiinii
    MrsJenka skrev 2016-10-04 05:36:05 följande:

Fast det är ju fortfarande ett svagt steck. Styrkan i strecket spelar ingen roll. Ett plus är ett plus:)

Styrkan spelar visst roll! Man ska läsa instruktionerna som finns att följa när man testar för att det ska bli rätt! Det finns bilder som visar vad som är positivt och negativt.. är det ett svagt streck så ska man avvakta och det är ingen garanti för positivt resultat.

Det kan mycket väl vara positivt i slutändan men man kan inte utgå från ett osäkert resultat att man är gravid.

Jag hoppas såklart att du är gravid och att strecket ska bli starkare!! :) Sånt kan ta tid!
  • fannyyh

Vågar jag testa ett digitalt idag? Har hållit mig sen 11, tänkte vänta till 15.30 ca isåfall..

Dom här testen har jag tagit hittills. :/ inte alls tydliga.. Nu har ju dock färgen hunnit vissna men

Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)