• fannyyh

Är sett positivt gravtest? (Bild)

Behöver hjälp med att tyda testet på bilden :)

Är på dag 29, men har oregelbunden mens som kan vara allt mellan 32-37 dagar typ..

Men kissade på Stickan alldeles och strecket kom upp ganska snabbt och blev tydligare och tydligare.

Är jag gravid? Skulle bli överlycklig om de är så :D

• Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 17:54:34 följande:

Tack :D Nä inga särskilda symptom.. Lite tröttare, väldig gasig(luktar riktigt illa haha!!) inte varit så sugen på mat igår eller idag

Åh va spännande!!!!! Vilken resa du har framför dig!!! :D har du ömma bröst? Känns det som att du skulle fått mens, typ molvärk ömma bröst?? :) massa frågor här hahah jag vill gärna veta eftersom jag har bim om 1 dag och ingen mens, är på dag 34 nu! Inte vågat gjort test idag...
  • fannyyh

Inga ömma bröst, inget illamående, ev lite "mensvärk" men inte så mycke mer än så, än de jag redan skrivit :) så de känns inte så verkligt haha.. Men något "typiskt" gravtecken skulle jag gärna haft så de hade känts mer verkligt hehe

Då håller vi tummarna att de går vägen för dig!! :)

• Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 19:11:32 följande:

Inga ömma bröst, inget illamående, ev lite "mensvärk" men inte så mycke mer än så, än de jag redan skrivit :) så de känns inte så verkligt haha.. Men något "typiskt" gravtecken skulle jag gärna haft så de hade känts mer verkligt hehe

Då håller vi tummarna att de går vägen för dig!! :)

Okej då förstår jag :) som sagt alla graviditer är olika, var glad att du mår bra bara!! Vad spännande tid du har framför dig!! :) Jag har som sagt också oregelbunden mens 30-40 dagar.. så jag får hålla ut!!

Har du berätta för sambon?? :D
  • fannyyh

Jag slog in ett litet paket med en body, napp och mjukdjur som han öppnade först. Han bara kollade på mig och frågade fundersamt "varför får jag de här"?? Men med en glad ton såklart! Sen hade jag digital testet i ett påskägg som han fick öppna efter de första paketet. Han blev väldigt glad :D

• Anonym (.)
    Janiinii skrev 2016-10-04 18:48:16 följande:

Åh va spännande!!!!! Vilken resa du har framför dig!!! :D har du ömma bröst? Känns det som att du skulle fått mens, typ molvärk ömma bröst?? :) massa frågor här hahah jag vill gärna veta eftersom jag har bim om 1 dag och ingen mens, är på dag 34 nu! Inte vågat gjort test idag...

jag hade väldigt många menssymtom och molvärk runt bim när jag var gravid. Kom ihåg att jag tänkte varje dag att nu kommer mensen, men det gjorde den aldrig och jag plussade på test bim+1 (testade först då).
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 20:01:38 följande:

Jag slog in ett litet paket med en body, napp och mjukdjur som han öppnade först. Han bara kollade på mig och frågade fundersamt "varför får jag de här"?? Men med en glad ton såklart! Sen hade jag digital testet i ett påskägg som han fick öppna efter de första paketet. Han blev väldigt glad :D

Nämeeen duuu vad gulligt!!! :D :D Jag önskar er all lycka med miraklet!!!!
  • Janiinii
    Anonym (.) skrev 2016-10-04 20:31:04 följande:

jag hade väldigt många menssymtom och molvärk runt bim när jag var gravid. Kom ihåg att jag tänkte varje dag att nu kommer mensen, men det gjorde den aldrig och jag plussade på test bim+1 (testade först då).

Ahaa okej :D då kanske inte hoppet är över än!! Jag har såhär varje månad och då blir man fundersam och kluven.. men jag hoppas innerligt på ett + Det är vårt tredje försök på riktigt.. jag tog ut kopparspiral i februari och jag har inte gått på några hormoner på 6 år, så man tycker att det ska gå ganska snabbt. Men det är som sagt inte bara kvinnan det kan vara fel på, det kan lika gärna vara mannen.. det ska man inte glömma!
  • fannyyh

Vad gör jag nu? Haha. Ska man redan ringa till barnmorskan och berätta/skriva in sig, eller kan man vänta en vecka till?
    Jag har ju inga symptom så det känns inte som det är på riktig hmm

• Ivana1988
    fannyyh skrev 2016-10-05 09:46:46 följande:

Vad gör jag nu? Haha. Ska man redan ringa till barnmorskan och berätta/skriva in sig, eller kan man vänta en vecka till?

Jag har ju inga symptom så det känns inte som det är på riktig hmm

Ringa kan du göra så får du tid hos dom:) jag hade inskrivning i v 8 och bokade KUB osv..
  • fannyyh

Ska bli uppringd 13.30, hoppas jag ringde rätt nummer bara! Fanns olika nummer man kunde ringa haha.
    Kan man få chans till vul eller så ifall man känner sig orolig? Med tanke på att jag inte har ett enda symptom just nu, eller säger dom att det är för tidigt kanske..

• Ivana1988
    fannyyh skrev 2016-10-05 11:22:54 följande:

Ska bli uppringd 13.30, hoppas jag ringde rätt nummer bara! Fanns olika nummer man kunde ringa haha.

Kan man få chans till vul eller så ifall man känner sig orolig? Med tanke på att jag inte har ett enda symptom just nu, eller säger dom att det är för tidigt kanske..

Jag fick VUL i vecka 8 (7+4) pga smärta och blödning... tror det är lite för tidigt:) mina symptomer kom 5 dagar efter ÄL sen försvann dom vid v8 bara illamåendet var kvar.. nu har jag en kanonkula med ett barn som är aldrig stilla då vet man haha
  • fannyyh

Tyvärr slutade detta i ett MA i början på november :/ troligtvis dog den lille runt v. 4-6. Missfallet satte igång i v9 8+5 ... hade varit på ett vul och fått svart på vitt att graviditeten hade stannat av :'(
    Blödde i 4 veckor och hoppas att vi nu har prickat in ÄL! Vilken underbar julklapp de skulle vara <3

Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)