• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • 2017 bebis

Jag hoppar i december tråden ! Kom riktiga mensen i går sent mot kväll!!

Jag säger stort grattis till er alla som plussade och lycka till med graviditeten!!

Till er som inte plusat än lycka till snart är det våran tur också!!

Kram till er

• Lady K

Förvirrad i bott... Är inne på fjärde cykeln efter p-pillerstopp, de tidigare har varit på 34, 34 o 38 dagar med en lutealfas på 17 dagar, beräknat efter när jag trott mig haft ägglossning då jag har haft identisk molvärk varje gång. Hade "äl-värk" måndag 7/11 så beräknad bim är 24/11. Igår kväll på vad mig veterligen är äl+9 får jag en brunrosa flytning, hade tampong inatt som hade pyttelite brunt på sig (sorry för detaljerna...). Har nu börjat få molvärk... Ska mensen spela mig världens spratt o komma en hel vecka för tidigt?

Finns ju nidblödning också, hoppas ju såklart på det men vågar samtidigt inte få upp hoppet alltför mycket...

• Lilltiger84
    Lady K skrev 2016-11-17 08:37:29 följande:

Förvirrad i bott... Är inne på fjärde cykeln efter p-pillerstopp, de tidigare har varit på 34, 34 o 38 dagar med en lutealfas på 17 dagar, beräknat efter när jag trott mig haft ägglossning då jag har haft identisk molvärk varje gång. Hade "äl-värk" måndag 7/11 så beräknad bim är 24/11. Igår kväll på vad mig veterligen är äl+9 får jag en brunrosa flytning, hade tampong inatt som hade pyttelite brunt på sig (sorry för detaljerna...). Har nu börjat få molvärk... Ska mensen spela mig världens spratt o komma en hel vecka för tidigt?

Finns ju nidblödning också, hoppas ju såklart på det men vågar samtidigt inte få upp hoppet alltför mycket...

Jag fick ljusrosa flytningar på äl+10 och det visade sig vara ett +. Håller tummarna att du har samma! Skrattande
  • Nykär15
    Lady K skrev 2016-11-17 08:37:29 följande:

Jag har molvärk ca 2 dgr före ÄL faktiskt är, har du kollat med stickor? Att ha lång lutealfas är ändå rätt ovant, däremot tiden mellan mens och ÄL kan variera mer mellan kvinnor.

Det kan mycket väl vara en nidblödning, jag tänker att om du eg har en lutealfas på 14 dagar så är du på ÄL+7 nu och då är det väldigt troligt att det stämmer i tid med när ett ägg brukar fästa. Jag har haft nidblödning två av de fyra ggr jag vart gravid, och det har varit runt ÄL +6-7

Håller tummarna! Själv är jag bara på ÄL+5...lång väntan

• smulan5

Tempdipp, rosa flytningar o mensvärk. Decembertråden nästa . Lycka till alla andra.

• Lady K
    Lilltiger84 skrev 2016-11-17 09:07:12 följande:

Jag fick ljusrosa flytningar på äl+10 och det visade sig vara ett +. Håller tummarna att du har samma! 

Åh tack! Hoppas verkligen det!
    Nykär15 skrev 2016-11-17 09:16:09 följande:

Jag har molvärk ca 2 dgr före ÄL faktiskt är, har du kollat med stickor? Att ha lång lutealfas är ändå rätt ovant, däremot tiden mellan mens och ÄL kan variera mer mellan kvinnor.

Det kan mycket väl vara en nidblödning, jag tänker att om du eg har en lutealfas på 14 dagar så är du på ÄL+7 nu och då är det väldigt troligt att det stämmer i tid med när ett ägg brukar fästa. Jag har haft nidblödning två av de fyra ggr jag vart gravid, och det har varit runt ÄL +6-7

Håller tummarna! Själv är jag bara på ÄL+5...lång väntan

Nej, jag har inte kollat med stickor. Men tror nog ändå att min värk kommer när ägget släpper då jag dagarna innan har haft typiska äl-flytningar. Första äl efter pillerstoppet fick jag dessutom en lätt blödning i samband med smärtan vilket känns ännu mer som det hör ihop med just att ägget släppte. Men helt säker kan jag ju inte va såklart...

Har inte kommit nåt mer nu på morgonen, så det är väl bara att vänta och se...Tack för tumhållning och lycka till själv!
  • fruH92
    marretiin skrev 2016-11-17 06:01:01 följande:

Kan inte tro att det är sant. Vi ska ha en bebis .

Sitter här på toaletten o bölar som fan. Hade ju planerat o vänta tills ikväll isf med o berätta för killen o göra d på nåt gulligt sätt. Haha jag ringde honom som sitter i bilen på väg till jobbet o jag bara grinade o skrattade om vartannat. Lycka till alla ni som väntar.

Åh, grattis!!!!!! :D
  • pimpim78

En fråga till er som tempar.
    Jag har ingen erfarenhet av att tempa men vet vad min grundtemp är.
    Kan jag börja tempa nu 1 vecka efter äl och se om tempen dippar eller ej ?
    Bör jag göra det direkt på morgonen det också eller kan man göra när som på dagen ?
    Har bara en vanlig digital örontemp men det kanske funkar ?
    Vad säger ni som är proffs ?

• crx
    pimpim78 skrev 2016-11-17 18:08:09 följande:

En fråga till er som tempar.

Jag har ingen erfarenhet av att tempa men vet vad min grundtemp är.

Kan jag börja tempa nu 1 vecka efter äl och se om tempen dippar eller ej ?

Bör jag göra det direkt på morgonen det också eller kan man göra när som på dagen ?

Har bara en vanlig digital örontemp men det kanske funkar ?

Vad säger ni som är proffs ?

Jag skulle säga att du kan tempa (logga) flera ggr om dagen. Din bas (basala kroppstemperatur) ger sig förvisso tillkänna på morgonen före uppstigning men dippen inför mens är (oftast) tydlig.

Jag får tex en dipp från 37.00 till 36.5 samma dygn som mensen ska till. Oftast inom 12 timmar till o med!

Min bas är 36.4 och min ÄL-temp är ca 36.7-36.8

Det är snarare variabler du är ute efter, samt att se dippen i för mens. Vilken just din temp är kan du enbart se via tempning. Prova ett par ggr per dag o ÄL stickor jämte!
Svar på tråden BIM november 2016