• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • LAVISA
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-16 11:23:51 följande:
    Svårt! Å ena sidan kan det vara tecken på något, men å andra sidan kan det lika gärna vara "ingenting/vad som helst". Det är så lätt att börja fundera och känna av saker när man väl börjat. Blir det sedan ett plus om en vecka kan du säga "Jag visste ju det!" men lika gärna kan det bli ett minus och då är känslan inte lika positiv (been there, done that, never learned).

Håller tummarna för dig!
    Ja jättesvårt. För min del är det inte jättebråttom att bli gravid utan blir jag det så blir jag. Men såklart börjar man analysera när något inte är som det brukar. Har i princip aldrig ont i magen och är rädd att nått ska va på tok. Men som du säger, ingen ide att ha några förhoppningar. Har bestämt mig att inte testa förens den 23/11 så jag får sega på tills dess :D 

Tack så mycket!! 
  • babydreams
    Hes92 skrev 2016-11-16 11:25:52 följande:

Men eller hur! Förra månaden kände jag mig som en zombie, var sååå trött och mådde illa konstant, men mensen kom som på beställning...

Stort grattis till +! Hoppas så mitt kommer till helgen! :D

Tack :) håller tummarna för för dig <3
  • Anonym (Emmelie)

Hoppar in här! Jag har egentligen inte BIM förrän om 5 dagar (22/11) så de e alldeles för tidigt men det som fick mig att testa (förutom alla dom vanliga trötta symptomen) så har jag haft brutal smärta i ländrygg, skinkor och ner mot låren, känns precis som foglossningen jag hade med mitt första barn för ett år sen, jag fick så en natt för ett par dagar sen, drömde då att jag plussade och vaknade upp med smärtan. Kände av min ÄL denna månad, jag och killen hade sex både dagen före och efter. Fick ett hugg i vänster äggstock efter 4 dagar och sen hade jag fruktansvärd molvärk i ett par dagar.

Men till min fråga, jag kissade på ett tidigt test idag, och det kom upp ett streck direkt men efter 30 sek så avtog strecket och jag tänkte "nu va det inget", men när jag kollar senare när jag ska gå på toa igen efter 15 min så finns där fortf ett streck. Är det ett spökstreck? De va svårt att fota. Har nån annan upplevt samma? Hjälp !

• Anonym (Emmelie)

Här är en till bild utan blixt

• LMT
    crx skrev 2016-11-15 22:54:13 följande:

Man kan börja när som egentligen, jag har använt gratis-appen fertility friend. Och sen läst på massor! Detta har jag haft som enda preventivmedel!

Likväl som det kan vara den enda metoden för att bli med barn. ;)

Busenkelt att tempa varje morgon, mata in i appen och börja skönja mönstret!

Men börja redan i morgon innan du kliver upp! <3

Såklart missade jag att tempa imorse, är lite förvirrad på morgonen haha.

Min mens har inte riktigt kommit igång idag helelr ännu, men känner i magen att den är påväg....såååå störigt!! Har din kommit ännu?
  • Nykär15
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-16 11:58:38 följande:

Här är en till bild utan blixt

Det där är nog ett tidigt plus! Ta ett nytt i morgon eller övermorgon så borde det synas bättre om du är gravid :)
  • Anonym (Elli)
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-16 11:57:44 följande:

Hoppar in här! Jag har egentligen inte BIM förrän om 5 dagar (22/11) så de e alldeles för tidigt men det som fick mig att testa (förutom alla dom vanliga trötta symptomen) så har jag haft brutal smärta i ländrygg, skinkor och ner mot låren, känns precis som foglossningen jag hade med mitt första barn för ett år sen, jag fick så en natt för ett par dagar sen, drömde då att jag plussade och vaknade upp med smärtan. Kände av min ÄL denna månad, jag och killen hade sex både dagen före och efter. Fick ett hugg i vänster äggstock efter 4 dagar och sen hade jag fruktansvärd molvärk i ett par dagar.

Men till min fråga, jag kissade på ett tidigt test idag, och det kom upp ett streck direkt men efter 30 sek så avtog strecket och jag tänkte "nu va det inget", men när jag kollar senare när jag ska gå på toa igen efter 15 min så finns där fortf ett streck. Är det ett spökstreck? De va svårt att fota. Har nån annan upplevt samma? Hjälp !

Jag tycker mig se ett streck
  • FrökenE1985
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-16 11:57:44 följande:

Tycker mig se på båda bilderna. Svagt men ändå tydligt!
  • smulan5

Hela magen skriker att mensen är på G o jag vill mest lägga mig ned o gråta . Kanske lite larvigt men tror det känns extra jobbig iom missfallet förra månaden. Jaja, får väl hoppas på att den inte kommer iaf o ta nya tag i december om den gör det men det är såå j***a drygt att vänta :-/.

• Nykär15
    smulan5 skrev 2016-11-16 12:41:22 följande:

Hela magen skriker att mensen är på G o jag vill mest lägga mig ned o gråta . Kanske lite larvigt men tror det känns extra jobbig iom missfallet förra månaden. Jaja, får väl hoppas på att den inte kommer iaf o ta nya tag i december om den gör det men det är såå j***a drygt att vänta :-/.

När har du BIM? Vet känslan...vi är på första försöket sen MA i juli...och känner att jag gett upp redan, tanken på att det skulle ta sig på första försöket är lite för bra för att funka...så räknar liksom med minus och nya tag i december och förhoppningsvis bästa julklappen precis innan jul!
Svar på tråden BIM november 2016