• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Nykär15
    olivijan skrev 2016-11-15 22:32:45 följande:

Hej! Jag är ny här inne och såg denna tråd. Jag och sambon planerar barn och hade ÄL nu i fredags/lördags. Har ni andra märkt något så tidigt?

Det jag känt som varit ovanligt är ömma bröstvårtor, och i mellanåt spända bröst... men även svag värk i

Ljumsken samt väldigt vattniga flytningar... något ni andra känner igen? Hoppas verkligen på att det ska vara något... men försöker hålla förväntningarna låga :)

Ägget fäster ju först 5-10 dagar efter ÄL, så nej, för tidigt att känna nåt som har med grav att göra då det är när du börjar få hcg i blodet som du märker av det. Progesteron ökar alltid efter ÄL och det reagerar man ibland mer eller mindre på, därför man kan bli mer skengravid ibland då det är samma känsla, men sen sjunker det igen om man får mens men om man är gravid fortsätter det att öka. 

Jag hade själv ÄL i lördags och känner som vanligt mellan äl och mens än så länge. Börjar nog känna efter mer framåt helgen då ett ev ägg kanske har fäst. 

Har BIM 26/11 så vi lär ju följa varandra tills dess, hoppas på plus för oss!

• Anonym (försiktig)

Vad tråkigt crx! Lycka till nästa månad!

Jag har ju en väldigt snurrig kropp, så jag har inte så bra koll på när jag har BIM. Min stackars app gissar på allt mellan denna helg till nästa. Har kört med ÄL-stickor den här månaden, först blev jag jätteglad när det var positivt, men sedan fortsatte det vara det i flera dagar, och strecket var inte så starkt, så jag gissar att det var som många skrivit om inte tillräckligt starka nivåer. Sedan tog stickorna slut!  Min man är däremot jätteglad över att stickorna tog slut.

Vet att det kan vara inbillning men känner mig väldigt "tung" runt livmodern sedan 2 dagar tillbaka ungefär. Som mensvärk, men den brukar inte komma förrän 1 dag innan, så det är kanske ett gott tecken?

Tänker testa på fredag eller lördag, även om jag vet att det förmodligen är för tidigt ändå. Kommer inte kunna vänta!

Är det någon som testat Clearblues extra tidiga test?

• Hes92

BIM imorgon torsdag, känner ingeting.
    Förutom ev illamående, men mer som att jag bara behöver rapa till typ. Har fått 5 stora finnar i ansiktet, något som jag i vanliga fall är befriad ifrån. Tempar med NC och tempen har inte gått ner sedan ägglossningen ännu...
    Precis efter ÄL så stack det till ett par gånger vid livmodern typ.
    Vad tror ni, kan det va något denna gången?
    Vill inte ta något test förrens till helgen. ifall mensen nu skulle komma imorgon

• babydreams
    Hes92 skrev 2016-11-16 09:44:52 följande:

BIM imorgon torsdag, känner ingeting.

Förutom ev illamående, men mer som att jag bara behöver rapa till typ. Har fått 5 stora finnar i ansiktet, något som jag i vanliga fall är befriad ifrån. Tempar med NC och tempen har inte gått ner sedan ägglossningen ännu...

Precis efter ÄL så stack det till ett par gånger vid livmodern typ.

Vad tror ni, kan det va något denna gången?

Vill inte ta något test förrens till helgen. ifall mensen nu skulle komma imorgon

Det kan absolut vara något :) dock kände jag inga symtom alls. Plussade på BIM+1 och då visade det redan ett starkt streck och på det digitala stod det Gravid 2-3. Så konstigt egentligen, alla andra månader när jag var bombis på att jag var gravid så var jag inte det. Denna gång när jag inte misstänkte något alls så var jag det.. våra kroppar är så konstiga :)
  • crx

Jag tog i morse, bara för att jävlas och vara obstinat, för första gången, ett digital CB och det skrek ej gravid (som jag iof visste..)

Sen slet jag upp det fula testet för att kolla ändå på strecken och där var bara ett streck. Alltså är man knäpp eller.... ^^

Något ljusrött på pappret men ingen direkt mens heller. Bara ont i magen. Min kropp är i kaos.

Ja men vi hoppar väl in i den första dec-tråden eftersom det redan fanns en. :)

blev

Sally8585 skrev 2016-11-16 06:34:44 följande:

Negativt som fan på testet som jag tog nyss. Och menskänningar. Så nya tag i december för oss :D

• LAVISA

Hej! Är det nån som varit med om samma som jag? Jag slutade med p-piller 22/10, fick mens 26/10-30/10. Enligt olika appar skulle jag ha ägglossning vid 9/10. Eftersom jag ätit p-piller sedan jag var 14år med ett uppehåll över en sommar när jag var 19 och sedan nu tills nu (24år) så har jag inte full koll på mina ägglossningssymtom. Igår blev jag illamående på morgonen som blev bättre efter frukost. Åter igen innan lunch men igår kväll fick jag en stark krampande smärta i nedre delen av magen som höll i sig, gick och la mig och sov med vetekudde på magen och vaknade imorse med lindrigare smärta som kommer vid rörelse (typ när jag böjer mig ner/vrider på kroppen). Vad tror ni att det betyder? 7 dagar kvar till BIM (om min mens ens är regelbunden) 

• Anonym (försiktig)
    LAVISA skrev 2016-11-16 11:15:08 följande:

Hej! Är det nån som varit med om samma som jag? Jag slutade med p-piller 22/10, fick mens 26/10-30/10. Enligt olika appar skulle jag ha ägglossning vid 9/10. Eftersom jag ätit p-piller sedan jag var 14år med ett uppehåll över en sommar när jag var 19 och sedan nu tills nu (24år) så har jag inte full koll på mina ägglossningssymtom. Igår blev jag illamående på morgonen som blev bättre efter frukost. Åter igen innan lunch men igår kväll fick jag en stark krampande smärta i nedre delen av magen som höll i sig, gick och la mig och sov med vetekudde på magen och vaknade imorse med lindrigare smärta som kommer vid rörelse (typ när jag böjer mig ner/vrider på kroppen). Vad tror ni att det betyder? 7 dagar kvar till BIM (om min mens ens är regelbunden) 

Svårt! Å ena sidan kan det vara tecken på något, men å andra sidan kan det lika gärna vara "ingenting/vad som helst". Det är så lätt att börja fundera och känna av saker när man väl börjat. Blir det sedan ett plus om en vecka kan du säga "Jag visste ju det!" men lika gärna kan det bli ett minus och då är känslan inte lika positiv (been there, done that, never learned).

Håller tummarna för dig!
  • Hes92
    babydreams skrev 2016-11-16 10:03:25 följande:
    Det kan absolut vara något :) dock kände jag inga symtom alls. Plussade på BIM+1 och då visade det redan ett starkt streck och på det digitala stod det Gravid 2-3. Så konstigt egentligen, alla andra månader när jag var bombis på att jag var gravid så var jag inte det. Denna gång när jag inte misstänkte något alls så var jag det.. våra kroppar är så konstiga :)
    Men eller hur! Förra månaden kände jag mig som en zombie, var sååå trött och mådde illa konstant, men mensen kom som på beställning...
    Stort grattis till +! Hoppas så mitt kommer till helgen! :D
Svar på tråden BIM november 2016