• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • crx

Hej! :)

Nej inte testat mer, tänkte köpa lite fler Cb om jag lyckas smita ifrån maken nu i gallerian... fniss...

Har du CB eller annat märke? Är så sjukt skraj för allt det där med spökatreck... :(

LMT skrev 2016-11-12 13:30:27 följande:

Hej! Jag har också BIM den 16/11, kul med samma datum Testade negativt imorse tyvärr. Har du testat nåt mer??

• LMT
    crx skrev 2016-11-12 14:01:26 följande:

Hej! :)

Nej inte testat mer, tänkte köpa lite fler Cb om jag lyckas smita ifrån maken nu i gallerian... fniss...

Har du CB eller annat märke? Är så sjukt skraj för allt det där med spökatreck... :(

Ja smit och köp jag har använt olika, idag var det graviditetskollens stickor, men kom på att man kanske inte kan använda den sorten för att testa tidigt?? Igår testade jag med ett som heter ABBLO, men då testade jag på kvällen...kunde inte vänta haha. Men har inte ens fått minsta lilla streck. Vilka test brukar du använda?
  • crx

Hahaaaa jag ljög ihop innan vi skulle hem, att jag bara MÅSTE köpa en intimtvål på Apoteket. :P

Köpte två CB.

Har aldrig hört om abblo...? Det här är min första gång kan man säga, det var ju inte direkt planerat. :D

Har provat Apotekets egna o RFSU stickor någon gång när jag trott mig vara på smällen pga sen mens men det var aldrig något. :))))

Har du barn sen innan?

LMT skrev 2016-11-12 15:26:10 följande:

Ja smit och köp jag har använt olika, idag var det graviditetskollens stickor, men kom på att man kanske inte kan använda den sorten för att testa tidigt?? Igår testade jag med ett som heter ABBLO, men då testade jag på kvällen...kunde inte vänta haha. Men har inte ens fått minsta lilla streck. Vilka test brukar du använda?

• Mammatillenliten

Nu vågar jag hoppas! Fick ett fint rosa streck på Stickan i eftermiddags. På bilden ser den grå ut men det är rosa i verkligheten <3 jag är gravid!! Kan inte tro det är sant.

• Kolan91
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 16:50:18 följande:

Nu vågar jag hoppas! Fick ett fint rosa streck på Stickan i eftermiddags. På bilden ser den grå ut men det är rosa i verkligheten <3 jag är gravid!! Kan inte tro det är sant.

Visste väl det! Grattis!! Ett digital borde ge resultat när det är så där starkt.

Själv är jag på äl+5.

Lite nyfiken..Vilken dag efter äl fick du ditt första symtom? Om du nu fick det :)

• Kåtisroinen

Ska testa imorgon bitti. Men måste fråga er mer erfarna: enligt instruktionerna (cb digital) kan man antingen testa i strålen (5 sek) eller i en behållare (20 sek). Vad är lättast/bäst? Första gången jag testar. *börjar bli nervös* :O

• Skoovde
    Kåtisroinen skrev 2016-11-12 17:28:13 följande:

Ska testa imorgon bitti. Men måste fråga er mer erfarna: enligt instruktionerna (cb digital) kan man antingen testa i strålen (5 sek) eller i en behållare (20 sek). Vad är lättast/bäst? Första gången jag testar. *börjar bli nervös* :O

Oj så roligt!! Uppdatera oss imorgon!! Jag har alltid tagit från strålen när jag tagit cb digital. De tycker jag varit väldigt smidigt!!! Däremot med stickorna tar jag alltid från behållare då jag råkat blöta ner hela testen några gånger så man inte ens kan läsa av dom sen. Hoppas hoppas på plus såklart!! :D
  • 2017 bebis
    2017 bebis skrev 2016-11-12 11:00:18 följande:

Hej på er ! Vill fråga om någon här inne har provat de här tester ! Jag beställt för första gången från Tradera

Oj då! Stämmer de kostar 39kr har beställt idag vet ej när de kommer ! Vi får se :(
  • crx

Tog ett CB till... kunde inte hålla mig. Men det är typ blankt, skugga ev men inte alls som det igår. :( Tänk om man kunde hålla sig ifrån att testa, då skulle man slippa massa hoppfulla spökstreck. >:(

Svar på tråden BIM november 2016