• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • varje
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 16:50:18 följande:

Nu vågar jag hoppas! Fick ett fint rosa streck på Stickan i eftermiddags. På bilden ser den grå ut men det är rosa i verkligheten <3 jag är gravid!! Kan inte tro det är sant.

Men grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Underbart!
  • Kolan91
    crx skrev 2016-11-12 18:19:57 följande:

Tog ett CB till... kunde inte hålla mig. Men det är typ blankt, skugga ev men inte alls som det igår. :( Tänk om man kunde hålla sig ifrån att testa, då skulle man slippa massa hoppfulla spökstreck. >:(

Tråkigt att höra (jag svarade dig i "spök eller inte tråden" tidigare) kan vara att du drabbats av en så kallad kemisk graviditet. Det har jag förmodligen drabbats av flera gånger och självklart många andra kvinnor som försöker, hade man inte testat innan mens hade manju inte vetat något. Jag har nämligen försökt i 1 1/2 år nu. Jag har under tre cyklar av alla försök fått svaga men ändå fullt synliga test för att sedan få 1-2 dagar försenad mens.

Hoppas självklart att det bara berodde på för utspäd urin i ditt fall :)
  • FrökenE1985
    2017 bebis skrev 2016-11-12 18:02:07 följande:

Oj då! Stämmer de kostar 39kr har beställt idag vet ej när de kommer ! Vi får se :(

Dom jag beställde kom inom 2 dagar och det är bara 3 veckor sedan. Dom fungerar säkert bra och gör det dom ska. Är nog mest att jag tycker dom var så otroligt smala.
  • crx

Ja kolan... det kan vara utspätt... druckit lite mer på em... men iiiiish så bedrövlig jag känner mig. Tycker mig känna klassisk mensvärk också. Buuuuuu.... :(

Kolan91 skrev 2016-11-12 18:29:08 följande:

Tråkigt att höra (jag svarade dig i "spök eller inte tråden" tidigare) kan vara att du drabbats av en så kallad kemisk graviditet. Det har jag förmodligen drabbats av flera gånger och självklart många andra kvinnor som försöker, hade man inte testat innan mens hade manju inte vetat något. Jag har nämligen försökt i 1 1/2 år nu. Jag har under tre cyklar av alla försök fått svaga men ändå fullt synliga test för att sedan få 1-2 dagar försenad mens.

Hoppas självklart att det bara berodde på för utspäd urin i ditt fall :)

• crx

Så långt kvar till 25/11 förresten... då är det ÄL nu snart för dig kanske? :)))

• Kolan91
    crx skrev 2016-11-12 18:43:08 följande:

Så långt kvar till 25/11 förresten... då är det ÄL nu snart för dig kanske? :)))

Jag har bim den 25 ja! Äl+5 är jag på. Känner efter som bara den men tycker mig inte känna något där nere :(

Denna väntan är olidlig!!
  • Skoovde

Testet jag tog imorses var helt blankt... men tog precis detta testet!! Nån mer som ser? Men efter en stund så försvann typ hela strecket? Ser lite konturer på de om jag "vrider och vänder" på de... hur kan de bli så?? Kissa för typ 2 timmar sen och då fika vi, så de blev ju två-tre glas dryck.

Dum man är som testar och får förhoppningar. Tror mig ha mensvärk också.... vet inte om jag längtar tills testet imorgonbitti eller ej ;)

• FrökenE1985
    Skoovde skrev 2016-11-12 18:57:13 följande:

Testet jag tog imorses var helt blankt... men tog precis detta testet!! Nån mer som ser? Men efter en stund så försvann typ hela strecket? Ser lite konturer på de om jag "vrider och vänder" på de... hur kan de bli så?? Kissa för typ 2 timmar sen och då fika vi, så de blev ju två-tre glas dryck.

Dum man är som testar och får förhoppningar. Tror mig ha mensvärk också.... vet inte om jag längtar tills testet imorgonbitti eller ej ;)

Jag ser och är det inom tiden så ska det ju vara ett plus.
  • mariama
    crx skrev 2016-11-12 18:19:57 följande:

Tog ett CB till... kunde inte hålla mig. Men det är typ blankt, skugga ev men inte alls som det igår. :( Tänk om man kunde hålla sig ifrån att testa, då skulle man slippa massa hoppfulla spökstreck. >:(

Nää vad trist! Hoppas fortfarande! :) ta ett till imorgon! Dock har jag också råkat ut för ett svagt streck på vanliga cb och jag var inte gravid. Sååå tråkigt att sånt händer, hoppas verkligen det inte är så i ditt fall!
  • mariama
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 16:50:18 följande:

Nu vågar jag hoppas! Fick ett fint rosa streck på Stickan i eftermiddags. På bilden ser den grå ut men det är rosa i verkligheten <3 jag är gravid!! Kan inte tro det är sant.

Nu är det ju riktigt tydligt också, åh vad härligt, stort grattis! Hoppas jag får joina dig som gravid snart :)
Svar på tråden BIM november 2016