• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Målarsasah skrev 2017-12-26 16:07:53 följande:

Haha efter all denna tid så har man blivit testoman! testade i förrigår men de va negativt. inte så konstigt.

Nu när jag va på toa så hade jag fått en rosa flytning så mensen kanske kommer några dagar tidigare än beräknat tyvärr...

Hur går de för dig ? kram!

Aa typiskt. Det verkar som att vi får skåla in nyår då. Jag är på cd13 och fått positivt på äl test både igår och idag. Kram
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-12-26 21:17:06 följande:

Den rosa flytningen är nu spårlöst försvunnen. Konstigt... Har inte heller fått mina mensbröst eller mina mensfinnar som jag brukar få... trodde de skulle börjat blöda mycket nu några timmar efter flytningen. Fattar ingenting, men kroppen kanske blir knasig av letrozol?

Vad spännande med ny äl! även om de är jobbigt att börja om varje månad så är de någonting speciellt med ägglossning, som om de infinner sig nytt hopp på något vis!

Kram!

Håller tummarna för dig.

Jag brukar få lite rosa flytningar 3-4 dagar innan mens.

Jag håller med dig om att vid ägglossning så händer något så man mår lite bättre i allt det här Önskar såå innerligt nu att få bli gravid. Min syster ska ha bebis här tidigt i vår och min svägerska till sommaren. Nu vill jag också!!!
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-12-27 12:33:11 följande:

Okej, kanske är vanligt med en sådan flytning, dock är den fortfarande borta. Man blir ju knasig. och Bim borde ju vara automatiskt ca 14 dagar efter äl så de borde vara i morgon eller på fredag eftersom de va 14 dagar sedan hon såg att ägget var borta. vilken jäkla månad alltså.... humöret är ju som en bergodalbana!

Kände på kusinens frus mage på julafton, lillkillen levde rövarn där inne och jag bara satt och stört böla! Så vackert! känner mig hel fjantig....

Håller tummarna för er och att de är eran tur denna månad, vilken fantastisk start på de nya året va ? :)

Kram

Jag håller verkligen alla tummar för dig nu. Har du några symptom?
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-12-27 22:06:36 följande:

Har molvärk och stickningar i tjejmagen. vid den rosa flytningen igår så högg de till som en kniv i livmodertrakten men har haft konstiga saker för mig förut där nere så lägger ingen vikt på de. har ont utkanten mot armhålan i högra bröstet men inget på vänstra. Tog ett gravtest nu i eftermiddags men blev sur då de va negativt. Åkte iväg och käkade middag med familjen och hade glömt slänga testet och såg då ett tydligt rosa streck men de är ju flera timmar sedan jag tog de så se går ju absolut inte att lita på så jag är lite förvirrad och börjar tro att letrozolen kan spela min kropp ett spratt?...

kram

Hur har det gått? Var några dagar sedan jag var inne. Hoppas på det bästa!!
  • Orkide
    KCEG skrev 2017-12-29 08:53:38 följande:

Hur går det för er alla?

Jag har BIM den 1/1 men å andra sidan så vart min cykel lite rubbad iom letrozolen.. men om jag ska gå efter min vanliga cykel så är BIM 1/1 

Tycker att jag haft känningar, men det tycker jag att jag  haft flera gånger förut. Så jag vet inte om jag ska läsa in det eller skita i det. 

Ibland känns symptomen på mens och symptomen på grav ganska lika. 

Har återbesök på kliniken den 3/1 för att starta upp den tredje perioden med letrozol och ovitrelle. Jag hoppas såklart att jag slipper det... men nja... helt inställd på att mensen kommer. 

Vi har passerat äl med några dagar. Så lång väntan kvar. Vad har du för symptom? Hoppas också att du slipper återbesöket
  • Orkide
    Anonym (SannaB) skrev 2017-12-30 17:08:32 följande:

Hej på er:)

Jag hoppar gärna in här och delar med mig av min historia.

För ca 7 år sedan fick jag reda på att jag har PCOS. Efter flera försök med mitt ex fick jag utskrivet letrozol, flera månader av försök utan resultat. Blev inskriven för insemination- utan resultat. Vi la av med alla försök och gick ett år senare isär. Träffade i januari förra året min nuvarande sambo, utan stimulering och planering blev jag 3 månader senare gravid. Överlyckliga gick sommaren och vi skulle göra vårt första VUL. Där fick vi mardrömsbeskedet ingen vill ha. De kunde inte finna något hjärtljud!!! Detta var i v14. I 4 månader efter missfallsbeskedet åkte vi in och ut på akuten med smärtor och blödningar. Gjorde 3 vaginala behandlingar samt 3 skrapningar för att få ut alla kvarlevor från fostret. I februari i år blev jag ?friskförklarad? och vi kunde på riktigt försöka bli gravida igen! :D

I augusti konstaterades det att min kropp stängts av och fick då utskrivet Provera och letrozol. I 2 månader har kroppen svarat på behandlingen men tyvärr ingen graviditet, men varit glad över att ägglossningen har funkat. Nu vid tredje letrozolbehandlingen säger läkaren vid ultraljudet att jag har 3 äggblåsor så vi får samlagsförbud.

Nu min fråga till er, hur stor är risken/chansen att alla tre äggen befruktas? Ska man ta läkarens utlåtande på fullaste allvar eller är det en rekommendation? Man vill ju inget hellre än att försöka nu när kroppen svarar och fungerar som i ?normala? fall. :)

Tack på förhand!

Välkommen hit.

Risken finns ju alltid att fler ägg blir befruktade vet inte hur stor chans men..

Vi har valt att köra på de gånger vi fått förbud men vi har ju försökt i snart tre år inte missat en enda månad av rädsla att den månaden är guldägget.
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-12-30 21:20:00 följande:

Har faktiskt inge svar på hur de går för jag vet faktiskt inte själv! Fortfarande ingen mens. molvärken är emellanåt ganska intensiv så jag springer på toa mer än vanligt för att jag tänker att nä nu jäklar kickar de igång här... men icke.

Gjorde en cb plus i går em. Såg såklart de lodräta strecket men kunde inte se riktigt om de va blått eller grått sen kan de lika gärna ha varit ett "spökstreck".

Tänkte väl göra ett nytt i morgon bitti om mensen inte kommer. borde vara 15-16 dagar efter äl nu om vul stämde (eftersom jag uppenbarligen hade äl på dag 10 eller 11).. bara att vänta in. Hur går de för dig? några känningar? kram!

Jag känner mig hoppfull å dina vägnar. Har aldrig fått spök på cbs

Jag har ju precis hadt äl i dagarna så jag har lite väntan kvar. Inga symptom än
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-01 00:26:25 följande:

Fortfarande inge plus. och ingen mens, liten rosa flytning igen men sedan borta. Fattar fasen ingenting. är idag på dag 16-17 efter äl. lagom förvirrad. hoppas nu istället att mensen ska komma igång så jag kan börja en ny kur. för gravid verkar jag ju inte vara....

Hoppas de går bättre för alla andra.

Gott nytt år på er och bamse kramar ! :)

Vad konstigt! Håller ändå tummarna.

Gott nytt år till er alla. Nu ska vi lyckas eller hur!!!
  • Orkide
    KCEG skrev 2018-01-02 06:13:23 följande:

Hej tjejer!

Än så länge så verkar jag vara gravid, jag har testat positivt. På två test, ett igår 1/1 och ett idag 2/1 .

Jag har så svårt och fatta det, kan det verkligen vara sant?! Andra kuren med letrozol, och ovitrelle. 

Efter ett MA och ett missfall och 15 månaders försök sedan vårt MA kom plusset... PÅ riktigt.. det trodde jag aldrig!

Hur går det för er?

Grattis till er. Bra start på året. Håller alla tummarna för er nu.

Jag har väl BIM på måndag. Räknar med mens
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-02 10:14:58 följande:

Igår kom mensen! känner en lättnad ändå att kroppen funkar så påbörjar en ny dos i morgon så den 10e får jag kolla om de finns några fina ägg!

Håller tummarna för dig och alla andra nu!

Kram!

Trist att mensen kom men bra att kroppen fungerar. Är det inte lite tidigt att kolla ägg den 10:e ?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera