Målarsasah skrev 2017-12-05 10:39:50 följande:
Hoppas verkligen!
oj så många kurer?
Hur kommer de sig att ni inte får ivf, är de pga att ni har barn innan?
Har hört talas om pergotime men hörde att den togs bort pga att de va för mycket flerbörd. Så letrozolen funkar inte lika bra på dig alltså ?
Har gått en utredning och hade en sådan fruktansvärd tur med min cykel och deras lediga tider så vi påbörjade den 1/11. Sambons pojkar var jätte bra. Mina blodprover såg bra ut, gjorde även en spolning av äggledarn som visade fri passage i båda, dock hitta dom en cysta som kollade upp på vänster äggstock, visade sig vara ofarlig och som dom kallar den "ägglossningscysta". Dock när jag gjorde ultraljud av äggblåsorna så såg hon många men omogna och även att jag inte hade någon äl just då, så har antagligen inte äl varje månad fast mina cyklar är mellan 30-32 dagar normalt fall. Dock har de hänt att den har varit 24 och andra gånger 39. som denna månad blev de 39 vilket bekräftar att jag ej har haft äl. Så deras beslut va att sätta mig på letrozol i alla fall i 3 månader för att se om jag svarar. Annars skickar dom remiss till ivf.
Hur går de för dig denna månad? några känningar?
Håller tummarna hårt för er, även om ni har barn innan så är de ju såklart en kamp och en längtan! kram på dig!
Alltid bra att prova med letrozol innan ivf kan ju vara trixet som gör att du får det perfekta ägget. Ska du få ta äl spruta också då? Vilken dag är du på?
Ja eftersom vi har barn så får vi bekosta ivf själva å det är svindyrt så letrozol är det enda det erbjuder mig. Men jag har tappat hoppwt om letrozol för min del. Pergotimw var för dyrt i jämförelse med letrozol så därför la dom ner det här i Sv.. Tråkigt för vår del då vi blivit gravida av det tidigare