Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
Just varit å spolat äggledarna. Såg bra ut, bra passage i båda. Dock inget ägg på g eftersom jag skulle hoppa över Letrozolen denna månad. Så jag fick Provera som jag ska äta i 10 dagar. Fick även Metformin som ska hjälpa mej att få bort några extra kilon. Hon sa att om man har PCO så har man svårare att gå ner i vikt. Hoppas på att dom funkar.
Hon frågade även om jag ville gå över på IVF på engång men hon tyckte att vi skulle fortsätta med Letrozol över sommaren och köra IVF till hösten. De sa först IVF till våren men vi skulle inte hinna komma igång med sprutor och spray innan de stänger för sommaren.
Hon menade även på att försöken vi gjort innan vi sökte hjälp inte varit rättvisa för oss eftersom jag kanske bara haft äl 1-3 gånger/år. Så vi skulle ge det lite mer chans än dessa 3 mån eftersom allt ser så bra ut och att jag svarar så bra på Letrozol.
Kram på er alla!
Skönt höra du svarar bra! Du är ju rätt ung, så jag hade nog gett det några chanser till över sommaren som hon säger.
Vi står med i valet och kvalet om IVF..men jag behöver ha ner mitt TSH först så vi har bestämt att försöka kanske 3 gånger till på egen hand.